eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBraknie prądu:(Re: Braknie prądu:(
  • Data: 2018-05-31 22:27:32
    Temat: Re: Braknie prądu:(
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu czwartek, 31 maja 2018 01:15:23 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Wed, 30 May 2018 19:37:33 -0700 (PDT), s...@g...com
    > > A co do kosztow to tramwaje sa najdrozsze i sa moim zdaniem
    > > zmarnowane jako srodek transportu. Brak zielonej fali, brak
    > > wykorzystania pierwszenstwa tramwaju, zbyt czeste przystanki
    > > powoduja ze tramwaj z sprawnego srodka staje sie gorszy od autobusu
    > > (korki przy awarii jednego).
    >
    > We Wroclawiu jest jakies lobby tramwajowe, pod haslem
    > "my chcemy tramwaju na (wpisac osiedle)".
    > Czego nie bardzo rozumiem, choc:
    > -trasy autobusowe czesto pokrecone i jedzie dlugo,
    > -bez buspasu stoi w korku,
    >

    Tramwaj vs autobus (szczegolnie przegubowy) wiele nie zmienia.
    Tez nie rozumiem tego ruchu pro tramwajowego.

    ALE. Jak tramwajka miala by malo przystankow, zlokalizowanych w miejscach
    przesiadkowych i laczyla by sensownie miejsca gdzie ludzie jezdza to wypas.

    Przykladem jest np. tramwaj na linii bytom-chorzow. O ile torowisko nie zniszczone to
    jedzie dosyc zgrabnie. I ma sens bo nie stoi na skrzyzowaniach.

    Tyle ze to polaczenie miedzymiastowe. W samym miescie jednak lepszy autobus.

    > Zielona fale dla tramwajow dalo sie zrobic (a oby ich cos trzasnelo),
    > czeste przystanki ... a ile chcesz spacerowac do przystanku, choc
    > akurat jeden glupi udalo sie zlikwidowac.
    >

    Moim zdaniem optymum to jakies 5-10 minut do przystanku piechota. Czyli z grubsza
    niecale 500m (srednio).

    Aktualnie przystanki tam gdzie sa sa co 100-200m.
    Tyle dla autobusu. Tramwaj jak jest zaplanowany jako srodek transportu szkieletowy
    powinien miec przystanki nawet rzadziej.

    Ale to moje zdanie, babcie i inwalidzi sie z nim nie zgodza.

    Tak czy siak nie dogodzisz wszystkim. A i tak trzeba bedzie doplacac...

    > Za to patrze jeszcze na marnotrawstwo miejsca przez tramwaje.
    > Przystanki IMO sa problemem, bo wymagaja szerokosci, a co potem z ta
    > szerokoscia zrobic miedzy przystankami ? Parking na srodku drogi ?
    >
    A w sumie czemu nie?

    > Jeszcze jakby przystanki zrobic za skrzyzowaniami, to by ladnie
    > pasowal pas do lewoskretu, ale upierdliwie je robia przed ...
    > A moze przeniesc torowiska na pobocze ?
    >

    Teraz po ptokach. Juz nabudowane i reorganizacja rodem z alternatyw sie nie zwroci
    nigdy...


    > Metro owszem, ale jak mam isc do przystanku pare minut dluzej (bo
    > tramwajowe sa za czesto), potem poczekac pare minut dluzej na pociag
    > ... to gdzie tu zysk ?
    > Ale powyzej pewnej wielkosci miasta raczej nie ma wyboru.
    >
    Zysk jest w tym ze wychodzisz na przystanek tak aby nie czekac.
    No i narod zdrowszy bo jednak te przeliczeniowe 2km dziennie przejdzie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: