  • 61. Data: 2018-01-22 16:09:33
    Temat: Re: Brakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniem
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-22 o 15:53, Kris pisze:

    > Dzwoniłem pytałe.
    > Badania techniczne są ważne przez rok od ich wykonania

    > Daj coś na poparcie tego ze masz rację- znaczy ze badania techniczne sa ważne
    tylko 30 dni jeśli nie sa wbite w dowód

    Co mam ci dać? Słowo oficera?
    Idź do WK i tam się spytaj.

  • 62. Data: 2018-01-22 16:20:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Dzwoniłem pytałe.
    > Badania techniczne są ważne przez rok od ich wykonania

    No to już słabo cię poinformowali, bo w przypadku nowego pojazdu trzy
    lata, potem dwa i dopiero potem rok.

    > Daj coś na poparcie tego ze masz rację- znaczy ze badania techniczne sa ważne
    tylko 30 dni jeśli nie sa wbite w dowód

    A powiedziałeś, że chodzi o badania potwierdzone kartką, a nie pieczątką
    w DR?

  • 63. Data: 2018-01-22 16:43:37
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-19 o 11:38, Kris pisze:

    > Dokładnie tyle samo ile bym stracił teraz- koszty nowego DR a być może i
    tymczasowego.
    > A tak albo stracę albo nie stracę(jak nie trafię na kontrole)
    > A od czerwca jazda z zaświadczeniem już legalna ma być

    To nie znaczy, że zaświadczenie, które utraciło ważność przed czerwcem,
    nagle ją odzyska.

  • 64. Data: 2018-01-22 16:44:48
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-19 o 10:13, Kris pisze:

    > Stare więc nie wiem czy aktualne ale jakby nie było u żródła czyli Policji:
    > http://isp.policja.pl/isp/aktualnosci/2479,Gdy-brak-
    miejsca-na-wpis-w-dowodzie-rejestracyjnym.html

    > "W przypadku ujawnienia więc w dowodzie rejestracyjnym upływu terminu na wykonanie
    badania technicznego (w dowodzie rejestracyjnym brak jest wolnego miejsca na
    dokonanie wpisu), a kierujący okazał zaświadczenie ze stacji diagnostycznej o
    pozytywnym wyniku badania technicznego, postępowanie policjanta powinno zmierzać do
    zobowiązania kierującego pojazdem do wymiany dowodu rejesrtacyjnego. Okoliczność taka
    nie może być jednak przyczyną do zatrzymania dokumentu z tytułu braku badań
    technicznych."

    To dotyczy tych 30 dni.
    Jeżeli okażesz zaświadczenie wydane ponad 30 dni wcześniej, to możesz go
    równie dobrze nie okazywać, bo jest już nieważnym kawałkiem papieru.

  • 65. Data: 2018-01-22 17:27:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-01-22 o 16:20, Poldek pisze:

    > A powiedziałeś, że chodzi o badania potwierdzone kartką, a nie pieczątką
    > w DR?

    Ani jedne ani drugie nie są istotne dla OC,
    więc wszystko jedno na czym są i czy są potwierdzone wpisem.
    Nie odsyłaj ludzi do WK, bo tam wiedzą jeszcze mniej albo tyle co Ty.

  • 66. Data: 2018-01-22 18:18:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 15:47, Poldek pisze:

    > Korepetycji z czego?

    Z tego czego nie rozumiesz.

    Pozdrawiam

  • 67. Data: 2018-01-23 17:46:40
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 21 Jan 2018 23:16:10 +0100, Grzegorz Tomczyk
    <g...@N...wp.pl> wrote:

    >Tylko, że urząd "przepisuje" ostatnią pieczątkę ze starego dokumentu i
    >za chwilę po przeglądzie będziesz musiał wbijać następną, przez co cały
    >DR zużyjesz o rok wcześniej.

    Straszne. Zamiast co 8 lat, DR będę wymieniał co 7 :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 68. Data: 2018-01-23 19:49:48
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 23.01.2018 o 17:46, j...@i...pl pisze:

    > Straszne. Zamiast co 8 lat, DR będę wymieniał co 7 :)

    Mnie na tak nowe samochody nie stać, więc mam wybór między 6 a 5. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 69. Data: 2018-01-23 20:25:22
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 22.01.2018 o 14:43, Poldek pisze:
    > Ze swojej winy, albo nieswojej - po 30 dniach od otrzymania

    > Nie wykręcał od czego?
    > Jak zrobiłeś stłuczkę, ze szkodami na 1500 zł, to mu się nie chciało.
    > Jak zrobisz wypadek z ofiarami i sumą odszkodować na setki tysięcy, albo
    > więcej, to wtedy ubezpieczyciel bardziej się przyłoży do sprawdzenia,
    > czy nie da się przerzucić kosztów na ciebie :-)

    nie wykręcał się od odpowiedzialności.
    miałem stłuczkę (z nie swojej winy) na ładnych kilka tysięcy (sądzę się
    o 30.000), jakby chciał to by próbował dowodzić, że sprawnym samochodem
    mógłbym wyhamować, ale moje auto bez przeglądu było sprawne...

    Łukasz

  • 70. Data: 2018-05-16 14:33:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 16:44:49 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

    > To dotyczy tych 30 dni.
    > Jeżeli okażesz zaświadczenie wydane ponad 30 dni wcześniej, to możesz go
    > równie dobrze nie okazywać, bo jest już nieważnym kawałkiem papieru.

    Błądzisz
    W ubiegłym tygodniu drogówka mnie zatrzymała, Pan władza popatrzył na zaświadczenie,
    poinformował mnie że powinienem w ciągu 30 dni od wydania tego papierka wnioskować o
    nowy DR w wydzielę komunikacji, ale przegląd jest ważny tak czy inaczej.
    Sprawdził coś tam w swojej bazie danych, oddał papiery i życzył szerokiej drogi;)
    A teraz problem się definitywnie rozwiązał bo od 4 czerwca wcale nie trzeba będzie
    wozić przy sobie dowodu rejestracyjnego i OC