  • 11. Data: 2013-06-05 07:17:49
    Temat: Re: Brak tylnej kanapy i tapicerki a badanie techniczne.
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-06-03 21:49, ?ukasz Olczak pisze:
    > Jak w temacie. Auto zarejestrowane na 5 os?b ale z pewnych przyczyn brak
    > jest tylnej kanapy oraz element?w wyg?uszenia wn?trza i tapicerki (poza
    > desk? rozdzielcz? i boczkami drzwi). Czy przy tak "wybebeszonym"
    > samochodzie mog? by? problemy na stacji diagnostycznej?
    A nie możesz po prostu zapytać w stacji przed przeglądem i wybrać taką,
    która pasuje? Poza dojazdem nic nie ryzykujesz.
    Jacek

  • 12. Data: 2013-06-05 20:59:05
    Od: Łukasz Olczak <l...@g...com>

    In article <8mopnt40d9k4$.8hxoqa8pchxu.dlg@40tude.net>,
    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Dodajmy że seryjny z zewnątrz.
    > Nie licząc zadrutowanej instalacji LPG i nakombinowanych z niewiadomo czego
    > części które jakoś pasowały od innego modelu, krzywej geometrii, historii
    > wypadkowej itp. itd.

    Przypomina mi to pewną sytuację z pewnej OSK w Gdyni, kiedy to kolejny
    raz próbując "zaliczyć" badanie techniczne swojej rajdówki, przyjechał
    mocno zmotany Nissan Patrol. Mosty portalowe z Volvo Laplander, z przodu
    wyciągarka wiekości mojego silnika, dwa stalowe pręty na zderzaku
    trzymające linę z hakiem i koła wystające po pół metra poza obrys auta.
    Panowie podali sobie ręce i po kilkunastu standardowych czynnościach
    typu "proszę zaciągnąć reczny, włączyć awaryjne, zatrąbić" auto wyjeżdża
    z podbitym dowodem zostawiając na posadzce kałużę oleju wielkości Zatoki
    Meksykańskiej. Poczułem się lekko zniesmaczony, pamiętając swoje
    "stwarzające niebywałe zagrożenie dla pieszych" zapinki przedniej maski.
    Muszę chyba ustawić się z jakimś diagnostą na wódkę ;)

> [...]
    > hydrauliczny ręczny i korektory tyłu.
    > Generalnie w natłoku modyfikacji chyba to umykało diagnoście który był
    > skupiony raczej na braku poduszki powietrznej kierowcy, poszukiwaniach
    > klaksonu i zabawie pasami bezpieczeństwa :)

    > Formalnie myślę że jest - prawda jest taka że Charade ma jakąś tam
    > homologację drogową i jest tam zapewne opisany m.in. układ hamulcowy.
    > Skoro coś masz jużniezgode z homologacją, to pojazd który masz to nie jest
    > już Charade i mógłby pewnie być zarejestrowany jako SAM.
    > Do tego większość częsci tego typu nie ma homologacji (znaku E/e).

    Charade posiada również homologację FIA o numerze A-5344 przyznaną w
    1988 roku i obecnie wygasłą. Na jej podstawie możliwe jest uzyskanie
    Książki Pojazdu Sportowego, jeśli przeprowadzane modyfikacje są zgodne z
    w/w dokumentem. Hydrauliczny hamulec ręczny jak najbardziej tam
    występuje, ale - on sam musi posiadać homologację FIA. Z dostępnych na
    rynku jest tylko jeden model spełniający te kryteria, w dodatku chcą za
    niego worek pieniędzy. Zastanawiam się czy taka KPS była by respektowana
    na stacjach diagnostycznych?

    > Ogólnie temat ciężki - z tego co wiem to w PZM są ludzie którzy chcieliby
    > sprawę formalnie uregulować, wprowadzając do prawa regulacje dla samochodów
    > sporotwych dopuszczonych do ruchu drogowego. Tylko że to też może być kij z
    > dwoma końcami, bo znając naszych ekspertów-polityków to skończy się to tak,
    > że kosztować to będzie krocie, będzie mega upierdliwe, a na koniec jeszcze
    > ubezpieczyciel stwierdzi że też coś chce z tego mieć i walnie +400% stawki
    > OC.

    Ciężki jak poniedziałkowy poranek w pracy na kacu. Chcąc w tym kraju
    uprawiać sport motorowy legalnie, musisz albo mieć kupę hajsu, sponsorów
    i znajomości albo jeździć nielegalnie zadrutowanym potworkiem ścigając
    się po nocach na obwodnicach - co mnie osobiście nie kręci.

    Łukasz "Plastik" Olczak
    l...@g...com

  • 13. Data: 2013-06-05 21:09:44
    Od: Łukasz Olczak <l...@g...com>

    In article <51aec9fd$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>,
    Jacek <s...@o...pl> wrote:

    > A nie możesz po prostu zapytać w stacji przed przeglądem i wybrać taką,
    > ktĂłra pasuje? Poza dojazdem nic nie ryzykujesz.
    > Jacek

    Problem w tym, że najczęściej diagności zapraszają do siebie z
    ciekawości. Chcą obejrzeć samochód, przejechać się, a potem zaczynają
    się schody. Za badanie skasować łatwo, ale podbić dowód - już nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz "Plastik" Olczak

  • 14. Data: 2013-06-06 00:42:01
    Od: Łukasz Olczak <l...@g...com>

    In article <X...@l...net>,
    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > mów że wczoraj ukradli, chamy ;)
    >
    > Przeszedłem bez tylnych boczków. Ale przeczołgał mnie za to że nie
    > chciało mi się wymienić żarówek tablicy.
    >
    > Ech gdyby wiedział, że nie było w tym czasie całej wiązki :)

    Z tego co się orientuję, boczki wymagane są tylko z przodu. Na BK przed
    KJS sprawdzają to, tyłu się nigdy nie czepiali. Ja mam przykręcone płyty
    z PCV niskospienionego i nigdy nie miałem z tym problemów na BK, ale czy
    diagnoście się to spodoba to nie wiem. Wedlug przepisów chodzi tylko o
    zakrycie ostrych krawędzi, na upartego możesz je owinąć nawet wełną
    mineralną - byleby był to materiał niepalny.