  • Data: 2012-12-19 10:42:47
    Temat: Re: Brak komunikacji między Atmegą a modułem GSM po rs232
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-12-15 19:14, Adam Wysocki pisze:

    > Widziałem kiedyś fajny level shifter na takie okazje.
    >
    > http://husstechlabs.com/wp-content/uploads/2010/09/L
    evel-shifter.jpg

    > Stosowałem z powodzeniem na BSS138.

    Hmm... Chyba nie do końca na takie okazje... Z tego co widzę tutaj
    potrzebuję dwóch napięć zasilania - 3.3V oraz 5V.
    Moduł D15 może pracować na dowolnym napięciu zasilania pomiędzy 3V a 6V.
    Logiczny stan wysoki jest jednak niezależny od VCC i wynosi 5V.
    W tej chwili nie ma problemu, bo zarówno moduł jak i uC zasilam ze
    stabilizatora 78T05.

    Martwi mnie jednak zapis w manualu Atmegi8 (a także ATTiny 4313), który
    dość jasno mówi, że najwyższe dopuszczalne napięcie na każdym pinie (za
    wyjątkiem resetu) wynosi VCC+0,5V.

    Jeśli zastosuję zasilanie z akumulatorka 3,6V z punktu widzenia D15 nic
    się nie zmieni. VCC będzie mieściło się w widełkach, na liniach danych
    stan wysoki wciąż będzie wynosił 5V. Jednak z punktu widzenia uC będzie
    to prawie o jeden wolt za dużo.

    Jednocześnie w takim układzie nie będę miał 5V do zasilenia tego
    shiftera. Gdybym miał, po prostu zasiliłbym z niego całość układu. :)