  • 1. Data: 2004-03-16 11:36:38
    Temat: Brak aktualizacji top100.pl
    Od: m...@n...kochana.pl

> [...]
    > Grupy dyskusyjne:pl.internet.polip
    > Data:2003-10-18 10:02:03 PST
    >
    > < -- cut -->

    > TOP100 juz troche czasu istnieje i troche domen sie juz przez niego
    > przewinelo. Domeny, o ktorych mowisz sa domenami, ktore juz kiedys
    istnialy,
    > a ich delegacje zostaly usuniete (sam przyznasz, ze nazwy sa dosyc
    > popularne). TOP100 nie kasuje ze swoich baz domen, ktore byly chociaz raz
    > wydelegowane w zwiazku z czym ponowna delegacja jest 'zauwazana' od razu.
    > Rownie dobrze domeny te mogly sie pojawic u dowolnego innego operatora.
    Nie
    > jest faworyzowany ZADEN provider.
    >
    > Zgodnie z tym co jest napisane na stronach: domeny CALKIEM nowe sa
    dodawane
    > raz w miesiacu na podstawie pl.output.

    No i wracamy do tematu po pol roku.
    Zgodnie z hostcountem z dnia 12.03.2004 informacje o obiektywizmie top100.pl
    nijak maja sie do rzeczywistosci. Nadal dane dotyczace tylko jednej firmy sa
    uaktualniane na biezaco. Prosze o aktualizacje zgodnie ze stanem faktycznym!

    Marta

  • 2. Data: 2004-03-16 21:52:10
    Temat: Re: Brak aktualizacji top100.pl
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@G...com.invalid>

    On Tue, 16 Mar 2004 11:36:38 +0000 (UTC), m...@n...kochana.pl
    <m...@n...kochana.pl> wrote:
    [..]
> [...]
    > uaktualniane na biezaco. Prosze o aktualizacje zgodnie ze stanem faktycznym!

    Ciężko "nieuaktualniać" gdy skryptczesze najpewniej plik konfiguracyjny na
    serwerze :>

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 3. Data: 2004-03-17 21:27:20
    Od: z...@m...konto (eik wek)

    m...@n...kochana.pl wrote:

    >nijak maja sie do rzeczywistosci. Nadal dane dotyczace tylko jednej firmy sa
    >uaktualniane na biezaco. Prosze o aktualizacje zgodnie ze stanem faktycznym!

    to akurat jest logiczne - zakladajac, ze np. skrypt raz na dobe odpytuje
    nameservery o SOA, a niektóre serwery zapytanie odrzucaja, albo routing
    do nich siada i dane sa niekompletne, serwery home okazuja sie najblizsze
    i najbardziej skore do "udzielania informacji" skryptom top100 ;)

    podejrzewam (ale to tylko gdybanie), ze pewna latwosc byc moze pojawia sie
    tez tam gdzie providerzy uzywaja EPP... a home.pl uzywa od dawna..

    top100 nie jest ustawowym tworem, ani nie pozuje na najbardziej miarodajne
    zrodlo informacji, ot taka gimnastyka programistyczna ze strony Stefana
    Jurczyka, zapewne wierzcholek góry lodowej jakiegos wewnetrznego CRMu
    w home.pl który podpowiadac moze np. handlowcom, do jakich klientów kiedy
    uderzac (wszak na pewno przechowuja dane o zmianach delegacji sprzed 12
    czy 24 miesiecy - i mozna do takich firm uderzac - sam tez takie cos sobie
    napisalem, tyle, ze na razie gromadze dane od 6 miesiecy i dopiero za jakis
    czas handlowcy beda to mogli wykorzystywac - na razie musza sie zadowolic
    "domyslami" na podstawie numerow seryjnych domen, które nieswiadomi wagi
    sprawy admini ustawiaja na np. YYYYMMDDHH - date przyjscia klienta ;) )

  • 4. Data: 2004-03-17 23:47:17
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@G...com.invalid>

    On Wed, 17 Mar 2004 21:27:20 GMT, eik wek <z...@m...konto> wrote:
    [..]
    > czas handlowcy beda to mogli wykorzystywac - na razie musza sie zadowolic
    > "domyslami" na podstawie numerow seryjnych domen, które nieswiadomi wagi
    > sprawy admini ustawiaja na np. YYYYMMDDHH - date przyjscia klienta ;) )

    E... a "nieświadmomi" admini psują ci programi podbijając serial co
    miesiąc :)

  • 5. Data: 2004-03-18 05:42:26
    Od: Wojciech Puchar <w...@t...3miasto.net>

    > [..]

    o ile wiem nie ma żadnej obowiązującej reguły jak powinny być numerowane
    seriale w domenach poza tym że po zmianie ma on być większy niż był.

  • 6. Data: 2004-03-18 07:47:49
    Od: Wiesiek <h...@m...com>

    On Wed, 17 Mar 2004 21:27:20 GMT, z...@m...konto (eik wek) wrote:

    >czas handlowcy beda to mogli wykorzystywac - na razie musza sie zadowolic
    >"domyslami" na podstawie numerow seryjnych domen, które nieswiadomi wagi
    >sprawy admini ustawiaja na np. YYYYMMDDHH - date przyjscia klienta ;) )
    Zauwaz tez, ze czesto jest tak, iz serial jest poprawiony na date
    modyfikacji a ostatnie 2 liczby na 0. Jezeli masz wiecej modyfikacji
    na dzien jednej domeny to zmieniasz ostatnie 2 cyfry. W ten sposob
    dziennie mozesz 100 razy zmienic jedna domene.

    Ot taka kwestia gustu i przyzwyczajenia.

    --
    Wiesiek

  • 7. Data: 2004-03-18 18:52:22
    Od: "Marcin Mucha" <marcin@sie[n-o-s]ciuch.com[pl]>

    Użytkownik "Wiesiek" <h...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > dziennie mozesz 100 razy zmienic jedna domene.
    >
    > Ot taka kwestia gustu i przyzwyczajenia.

    Dajcie spokoj z top100.pl - to jedno wielkie halo :)
    Nask i ktoś jeszcze bawią się kosztem innych.

    Marcin Mucha

  • 8. Data: 2004-03-18 20:27:31
    Od: z...@m...konto (eik wek)

    =?iso-8859-2?Q?Przemys=B3aw?= 'Repcio' Gubernat <P...@G...com.invalid>
    wrote:

    >E... a "nieświadmomi" admini psują ci programi podbijając serial co
    >miesiąc :)

    wiekszosc tego nie robi. w kazdym razie na pewno kilku providerów z pierwszej
    dwudziestki top100 ma równiutko serial ustawiony na historyczna date
    zawarcia transakcji, ewentualnie o pare(nascie) dni wczesniejsza (gdy
    wrzucaja na DNS strefy przed procedura rejestracji domeny) - sprawdzone
    przez grupe handlowców pracujacych ze mna :)
    sa tez tacy, którzy faktycznie raz na pare dni zmieniaja serial we wszystkich
    domenach na jakis kolejny numer - to pewnie w wiekszosci przypadków kwestia
    takiego, a nie innego dzialania jakichs wlasnych skryptów do zarzadzania
    strefami...

  • 9. Data: 2004-03-19 07:17:00
    Od: Wiesiek <h...@m...com>

    On Thu, 18 Mar 2004 19:52:22 +0100, "Marcin Mucha"
    <marcin@sie[n-o-s]ciuch.com[pl]> wrote:

    >Dajcie spokoj z top100.pl - to jedno wielkie halo :)
    >Nask i ktoś jeszcze bawią się kosztem innych.

    Ja nic do tej statystyki nie mam :)
    Nie uzywam jej. Powiedzialem tylko swoje spostrzezenie ktore
    zauwazylem. Kolega ma bzika na tym punkcje.

    W koncu to nie taki problem pobrac sobie hostcounta i oczyscic z
    smieci a nastepnie obrobic odpowiednio.

    --
    Wiesiek