  • Data: 2011-08-29 13:10:46
    Temat: Re: Boje w s?dzie z firm? ubezpieczeniow? zako?czone
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:raim57l8mkcrnpq9chcpb48b419bl0erbj@4ax.com...

    > A ktoś ich zmuszał aż do takiego obniżania cen? Nie mogli pozostawić
    > sobie maleńkiego choćby marginesu zysku?

    Czym większy portfel ubezpieczeń tym potencjalnie ryzyko może być mniejsze.
    Im więcej klientów ma OC, tym więcej kupi inne, bardziej dochodowe
    ubezpieczenie, które samo z siebie ciężej sprzedać.

    Zresztą zupełnie nie o to idzie, tylko czy prawdziwe jest twierdzenie, że
    składki są wprost powiązane z wypłaconymi odszkodowaniami.
    Nie są, a przynajmniej nikt nie zmusza ubezpieczyciela do takiego wiązania.
    To jest ich decyzja, a o wysokości składki często decyduje rynek.

    Np. Uniqa w której ubezpieczałem się od lat mocno podniosła ceny OC, mają
    jedne z najwyższych stawek na rynku obecnie, efekt jest taki że nie nadążają
    ponoć z rejestracją wypowiedzeń.
    I dam głowę, że jak nie za rok to za dwa znowu obniżą ceny, mimo że
    szkodowość raczej im nie spadnie.