eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBo to Polska właśnie...Re: Bo to Polska właśnie...
  • Data: 2014-10-05 23:02:45
    Temat: Re: Bo to Polska właśnie...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-10-05 18:04, (Tom N) pisze:
    > Zgodnie z odpowiednim artykułem -- policja, światła, znaki, przepisy...

    Kluczem do tej zagadki jest zrozumienie co oznaczają te znaki :-)


    Bo niestety - rzut oka w rozporządzenie i wychodzi że wcale nie jest to
    takie proste.

    Definicje znaków:
    B-20 stop oznacza:
    1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymywania się przed drogą z
    pierwszeństwem;
    2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
    (warto zauważyć że definicja znaku wcale nie mówi o tym że następna
    droga jest drogą z pierwszeństwem)

    A-7 "ustąp pierwszeństwa" ostrzega o skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem
    (tu z kolei jest jasno napisane - że będzie skrzyżowanie z drogą z
    pierwszeństwem)

    I jeszcze:
    Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
    drodze z pierwszeństwem -- rozumie się przez to drogę oznakowaną jako
    droga z pierwszeństwem, na której kierujący zbliżający się do
    skrzyżowania ma pierwszeństwo w stosunku do kierujących zbliżających się
    do skrzyżowania drogą oznakowaną jako podporządkowana;
    (warto zwrócić uwagę - chodzi o drogi OZNAKOWANE, a nie pierwszeństwo
    wynikające z zasad ogólnych)


    Czyli wynika z tego, że kierujący nawet nie musi zatrzymać się przez
    znakiem stop, bo droga do której się zbliża to nie jest "droga z
    pierwszeństwem" zgodna z definicją z początku rozporządzenia, a wręcz
    przeciwnie, znajduje się na niej A-7.
    A znak "stop" nakazuje zatrzymać się, ale wyłącznie przed drogą z
    pierwszeństwem.

    Z kolei zgodnie z definicją znaku A-7, taki znak oznacza że skrzyżowanie
    jest z drogą z pierwszeństwem. Czyli wynika z niego, że droga na której
    jest "stop" jest drogą z pierwszeństwem (jest to jedyny znak na tym
    skrzyżowaniu który pokrętnie, ale definiuje pierwszeństwo jednej drogi
    nad drugim).

    Czyli gdyby literalnie trzymać się definicji, to wychodzi zupełnie coś
    innego niż wynika ze zdrowego rozsądku - bo wychodzi że kierowca na
    "stop" w ogóle się nie zatrzymuje, a kierowca z "ustąp" musi mu ustąpić.


    Również IMO błędne jest założenie, że jeżeli znaki dla dwóch kierunków
    sprzecznie określają pierwszeństwo, to obowiązują zasady ogólne.
    Nie - znaki definiują pierwszeństwo przed przepisami ogólnymi i koniec.

    Jeżeli znak mówi że ktoś ma pierwszeństwo, to po prostu je ma.
    Jeśli błędnie ustawione znaki dają pierwszeństwo dla dwóch
    przecinających się kierunków to obaj kierujący mają pierwszeństwo.
    Dokładnie tak samo jakby dwa światła jednocześnie świeciły na zielono -
    nie ma wtedy żadnej "prawej wolnej".
    I dokładnie to samo jak dwa kierunki zostałyby oznakowane w sposób
    wymagający ustąpienia pierwszeństwa - obaj muszą ustąpić pierwszeństwa.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: