  • Data: 2012-06-12 21:21:06
    Temat: Re: Bluray, trwalosc i sens
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-06-12 20:37, RadoslawF pisze:

    > 5zł za 25GB to nie wszystko, dolicz jeszcze cenę nagrywarki a to już
    > będzie 300, 400 do 500zł, jak ktoś zakłada że będzie namiętnie zbierał
    > wszystko z filmami włącznie to faktycznie może to być najtańsza
    > opcja, dla kogoś kto ogranicza swoje zapędy zbieracza zewnętrzny
    > HD będzie bardziej rozsądnym i co najważniejsze trwalszym
    > rozwiązaniem.
    >
    > Ostatnio robiłem przegląd starych płytek CD, co czwarta do
    > wyrzucenia, nie liczę że w przypadku gęstszego upakowania
    > danych nośniki staną się bardziej odporne na upływający czas.

    Najbardziej odporną technologią na upływ czasu są płyty DVD-RAM. Tylko
    że dość drogo wychodzą, ale jako jedyne mają czym zagwarantować
    teoretyczną trwałość 10 tyś. lat.

    Natomiast te wszystkie CD-R(W), DVD+/-R(W), BD-R(E) to przecież są
    oparte o lakier. I jak widać, trwałość tego lakieru wynosi w
    ekstremalnych przypadkach krócej niż rok. Ale niektórzy nie rozumieją,
    że nagrywanie zdjęć z wakacji na płytce DVD z Tesco za 50 gr to nie jest
    sposób żeby długo tymi zdjęciami cieszyć.