-
21. Data: 2015-09-24 14:04:31
Temat: Re: Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "León J" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:f5099860-bae1-4f95-b9f5-57bebb12a2c1@go
oglegroups.com...
>W dniu środa, 23 września 2015 12:07:21 UTC+2 użytkownik Ircys
>napisał:
>> W dniu czwartek, 17 września 2015 23:33:48 UTC+2 użytkownik León J
>> napisał:
>> > Absolutnie NIE. Operator ma obowiázek udostépniac wszystkie
>> > uslugi, które oferuje centrala - nakazuje mu to art. 171 ustawy
>> > "Prawo Telekomunikacyjne".
Cos chyba przesadziles z tym arykulem. Jakis konkretny cytat moze ?
>> Przeceniasz tą ustawę :) Czy zdajesz sobie sprawę z tego ile usług
>> ma centrala, a ile z nich jest dostępnych dla abonentów?
>> Podpowiedź - mały procent.
>To chyba nie kwestia ustawy, a brak Pani Anny S. na stanowisku
>prezesa UKE.
>Domyslam sié, ze uslug jest znacznie wiécej, ale wiékszosc nie jest
>udostépniana i nawet o nich nie wiemy.
TPSA miala ogolna niechec do udostepniania tych uslug. Cos sie wiec
ustawa nie sprawdzila ... albo wydawalo Ci sie.
Co do TP to nie wiem - nie, bo nie, czy chcieli uniknac sytuacji ze
"sasiad ma, a ja place tyle samo i nie mam", planowali sprzedawac
ekstra uslugi,
czy po prostu chcieli miec jednolicie w calym kraju.
A wtedy moze sie okazac, ze centrala owszem ma mozliwosc, ale po
oplaceniu, czy jak chcecie miec pod numerem *65, to musicie za zmiane
doplacic.
>Chyba w 1998 czy w 1999 TPSA zdecydowala sié udostépnic abonentom
>stacjonarnym prezentacje numerów poláczen przychodzacych, a przeciez
>strowgery i ericsony zastápiono centralami >elektronicznymi z
>zaimplementowaná uslugá prezentacji paré lat wczesniej.
>Uslugi COLP i COLR dostépne sá tylko dla telefonów ISDN (dla PSTNów
>nie sá dostépne).
Moglo wtedy byc tak, ze wymaga to innego "wyposazenia koncowego" na
centrali. A zakupiono zwykle.
>Dawno temu w czasie pobytu w Królestwie Hiszpanii testowalem
>tamtejsze telefony stacjonarne. I wszyscy abonenci mieli natychmiast
>po podláczeniu telefonu dostépne wszystkie uslugi [z budek
> >telefonicznych nie mozna bylo, co zrozumiale, dokonywac
>przekierowan] lácznie z "gorácá liniá", "lokalnym porozumiewaniem
>sié", numerami skróconymi, ACR, COLP, COLR i oczywiscie poláczeniem
> >zwrotnym (*69#).
No coz, ja sie tam naczytalem o "opcjach obowiazkowych" w USA.
Nowe centrale, nowe mozliwosci, dodatkowo platne ... ale wylaczyc nie
mozna :-)
>Jako ciekawostka byla mozliwosc oddzwonienia na poláczenie z nru
>zastrzezonego. System billingowy centrali rejestrowal poláczenie z
>nru zastrzezonego, ale go nie prezentowal, natomiast jezeli abonent
> >wywolujácy nie mial aktywnego COLR, to abonent wywolywany (z
>aktywnym COLP) po oddzwonieniu *69# mógl poznac jego numer.
Chyba nie poznac numer, tylko uzyskac polaczenie.
>Znajomi Hiszpanie pracujácy w Warszawie nie dziwiá sié juz niczemu,
>tylko mówiá: "Estamos en Polonia y esto explica todo" - jestesmy w
>Polsce i to wyjasnia wszystko. - Leon
A u nich to niby nie ma specyfiki, dziwnej z kolei dla nas ?
J.
-
22. Data: 2015-09-26 21:26:08
Temat: Re: Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
Od: León J <j...@t...pl>
El jueves, 24 de septiembre de 2015, 14:04:35 (UTC+2), J.F. escribió:
> Użytkownik "León J" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:f5099860-bae1-4f95-b9f5-57bebb12a2c1@go
oglegroups.com...
> >W dniu środa, 23 września 2015 12:07:21 UTC+2 użytkownik Ircys
> >napisał:
> >> W dniu czwartek, 17 września 2015 23:33:48 UTC+2 użytkownik León J
> >> napisał:
> >> > Absolutnie NIE. Operator ma obowiázek udostépniac wszystkie
> >> > uslugi, które oferuje centrala - nakazuje mu to art. 171 ustawy
> >> > "Prawo Telekomunikacyjne".
>
> Cos chyba przesadziles z tym arykulem. Jakis konkretny cytat moze ?
>
> >> Przeceniasz tą ustawę :) Czy zdajesz sobie sprawę z tego ile usług
> >> ma centrala, a ile z nich jest dostępnych dla abonentów?
> >> Podpowiedź - mały procent.
>
> >To chyba nie kwestia ustawy, a brak Pani Anny S. na stanowisku
> >prezesa UKE.
> >Domyslam sié, ze uslug jest znacznie wiécej, ale wiékszosc nie jest
> >udostépniana i nawet o nich nie wiemy.
>
> TPSA miala ogolna niechec do udostepniania tych uslug. Cos sie wiec
> ustawa nie sprawdzila ... albo wydawalo Ci sie.
>
> Co do TP to nie wiem - nie, bo nie, czy chcieli uniknac sytuacji ze
> "sasiad ma, a ja place tyle samo i nie mam", planowali sprzedawac
> ekstra uslugi,
> czy po prostu chcieli miec jednolicie w calym kraju.
> A wtedy moze sie okazac, ze centrala owszem ma mozliwosc, ale po
> oplaceniu, czy jak chcecie miec pod numerem *65, to musicie za zmiane
> doplacic.
>
> >Chyba w 1998 czy w 1999 TPSA zdecydowala sié udostépnic abonentom
> >stacjonarnym prezentacje numerów poláczen przychodzacych, a przeciez
> >strowgery i ericsony zastápiono centralami >elektronicznymi z
> >zaimplementowaná uslugá prezentacji paré lat wczesniej.
> >Uslugi COLP i COLR dostépne sá tylko dla telefonów ISDN (dla PSTNów
> >nie sá dostépne).
>
> Moglo wtedy byc tak, ze wymaga to innego "wyposazenia koncowego" na
> centrali. A zakupiono zwykle.
>
> >Dawno temu w czasie pobytu w Królestwie Hiszpanii testowalem
> >tamtejsze telefony stacjonarne. I wszyscy abonenci mieli natychmiast
> >po podláczeniu telefonu dostépne wszystkie uslugi [z budek
> > >telefonicznych nie mozna bylo, co zrozumiale, dokonywac
> >przekierowan] lácznie z "gorácá liniá", "lokalnym porozumiewaniem
> >sié", numerami skróconymi, ACR, COLP, COLR i oczywiscie poláczeniem
> > >zwrotnym (*69#).
>
> No coz, ja sie tam naczytalem o "opcjach obowiazkowych" w USA.
> Nowe centrale, nowe mozliwosci, dodatkowo platne ... ale wylaczyc nie
> mozna :-)
>
> >Jako ciekawostka byla mozliwosc oddzwonienia na poláczenie z nru
> >zastrzezonego. System billingowy centrali rejestrowal poláczenie z
> >nru zastrzezonego, ale go nie prezentowal, natomiast jezeli abonent
> > >wywolujácy nie mial aktywnego COLR, to abonent wywolywany (z
> >aktywnym COLP) po oddzwonieniu *69# mógl poznac jego numer.
>
> Chyba nie poznac numer, tylko uzyskac polaczenie.
Uzyskac poláczenie oczywiscie tez. Ale "caly smaczek" polegal na tym, ze mozna bylo
poznac numer abonenta prywatnego (o ile nie mial aktywnego COLR):
Abonent A ma aktywny CLIR i dzwoni do abonenta B.
Abonent B nie ma aktywnego ACR (bo wtedy poláczenie nie doszloby do
skutku), ale ma aktywny COLP.
Abonent B widzi na wyswietlaczu "nr zastrzezony" - nie odbiera telefonu. Po
chwili abonent B wybiera *69# i widzi nr abonenta A, z którym jest láczony.
Usluga COLP pozwalala widziec z jakim numerem jest sié naprawde
poláczonym - bardzo przydatne przy przekierowaniach (dzwonié do kogos na
domowy stacjonarny, a widzé ze láczy mnie z jego komórkowym), poláczeniach
z numerami typu 800xxxxxx, 801xxxxxx i numerami alarmowymi (np. wybranie
998 z Mokotowa láczy z nrem 225967090 [Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza nr 9
Panstwowej Strazy Pozarnej przy ul. Domaniewskiej 40A], a wybranie 998 z
Bemowa láczy z nrem 225967070 [JRG nr 7 PSP przy ul. Powst. Sláskich 67]).
- León J.
>
> >Znajomi Hiszpanie pracujácy w Warszawie nie dziwiá sié juz niczemu,
> >tylko mówiá: "Estamos en Polonia y esto explica todo" - jestesmy w
> >Polsce i to wyjasnia wszystko. - Leon
>
> A u nich to niby nie ma specyfiki, dziwnej z kolei dla nas ?
>
> J.
-
23. Data: 2015-09-26 23:16:00
Temat: Re: Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 26 Sep 2015 12:26:08 -0700 (PDT), León J napisał(a):
> El jueves, 24 de septiembre de 2015, 14:04:35 (UTC+2), J.F. escribió:
>>>Jako ciekawostka byla mozliwosc oddzwonienia na poláczenie z nru
>>>zastrzezonego. System billingowy centrali rejestrowal poláczenie z
>>>nru zastrzezonego, ale go nie prezentowal, natomiast jezeli abonent
>>> >wywolujácy nie mial aktywnego COLR, to abonent wywolywany (z
>>>aktywnym COLP) po oddzwonieniu *69# mógl poznac jego numer.
>>
>> Chyba nie poznac numer, tylko uzyskac polaczenie.
> Uzyskac poláczenie oczywiscie tez. Ale "caly smaczek" polegal na tym, ze mozna bylo
poznac numer abonenta prywatnego (o ile nie mial aktywnego COLR):
> Abonent A ma aktywny CLIR i dzwoni do abonenta B.
> Abonent B nie ma aktywnego ACR (bo wtedy poláczenie nie doszloby do
> skutku), ale ma aktywny COLP.
> Abonent B widzi na wyswietlaczu "nr zastrzezony" - nie odbiera telefonu. Po
> chwili abonent B wybiera *69# i widzi nr abonenta A, z którym jest láczony.
> Usluga COLP pozwalala widziec z jakim numerem jest sié naprawde
> poláczonym - bardzo przydatne przy przekierowaniach (dzwonié do kogos na
> domowy stacjonarny, a widzé ze láczy mnie z jego komórkowym)
Hm, ale to chyba nie powinno tak dzialac ?
Czy to byl ISDN ? Bo w analogowym ... chyba nie bylo wysylania nr w
przypadku wykrecania ...
J.
-
24. Data: 2015-09-30 23:07:37
Temat: Re: Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
Od: León J <j...@t...pl>
El sábado, 26 de septiembre de 2015, 23:16:49 (UTC+2), J.F. escribió:
> Dnia Sat, 26 Sep 2015 12:26:08 -0700 (PDT), León J napisał(a):
> > El jueves, 24 de septiembre de 2015, 14:04:35 (UTC+2), J.F. escribió:
> >>>Jako ciekawostka byla mozliwosc oddzwonienia na poláczenie z nru
> >>>zastrzezonego. System billingowy centrali rejestrowal poláczenie z
> >>>nru zastrzezonego, ale go nie prezentowal, natomiast jezeli abonent
> >>> >wywolujácy nie mial aktywnego COLR, to abonent wywolywany (z
> >>>aktywnym COLP) po oddzwonieniu *69# mógl poznac jego numer.
> >>
> >> Chyba nie poznac numer, tylko uzyskac polaczenie.
>
> > Uzyskac poláczenie oczywiscie tez. Ale "caly smaczek" polegal na tym, ze mozna
bylo poznac numer abonenta prywatnego (o ile nie mial aktywnego COLR):
> > Abonent A ma aktywny CLIR i dzwoni do abonenta B.
> > Abonent B nie ma aktywnego ACR (bo wtedy poláczenie nie doszloby do
> > skutku), ale ma aktywny COLP.
> > Abonent B widzi na wyswietlaczu "nr zastrzezony" - nie odbiera telefonu. Po
> > chwili abonent B wybiera *69# i widzi nr abonenta A, z którym jest láczony.
> > Usluga COLP pozwalala widziec z jakim numerem jest sié naprawde
> > poláczonym - bardzo przydatne przy przekierowaniach (dzwonié do kogos na
> > domowy stacjonarny, a widzé ze láczy mnie z jego komórkowym)
>
> Hm, ale to chyba nie powinno tak dzialac ?
> Czy to byl ISDN ? Bo w analogowym ... chyba nie bylo wysylania nr w
> przypadku wykrecania ...
>
> J.
To byly telefony PSTN sieci Telefónica de Espana [dawniej Companía Telefónica
Nacional de Espana (CTNE)].
Podobne mozliwosci mialy w ostatnich latach Polski Ludowej i nieco pózniej telefony
PSTN podláczone do sieci resortowych (tych, które mialy juz centrale cyfrowe).
W TPSA (czy jak to sié teraz nazywa) uslugi COLP i COLR dostépne sá tylko
dla telefonów ISDN, ale nawet dla ISDN nie jest dostépne poláczenie zwrotne
*69#.
Nie wiem jak jest obecnie w centralach resortowych. Wiem natomiast, ze ich
(wybrani) abonenci majá zawsze dostépná uslugé CLIP. [Telefonowalem
niedawno na nr 261xxxxxx z telefonu GSM córki, która ma aktywny CLIR.
Pod koniec rozmowy pytanie do mnie: "A kontakt z panem jest na ten numer, który sié
wyswietlil?"
Ja: "Myslalem, ze zaden sié nie wyswietlil". Odpowiedz: "Wyswietlil sié numer
79xxxxxxx wraz z informacjá, ze jest zastrzezony"]. - L. J.
-
25. Data: 2015-10-01 00:25:26
Temat: Re: Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
Od: i...@p...pl
W dniu środa, 30 września 2015 23:07:40 UTC+2 użytkownik León J napisał:
> [Telefonowalem
> niedawno na nr 261xxxxxx z telefonu GSM córki, która ma aktywny CLIR.
> Pod koniec rozmowy pytanie do mnie: "A kontakt z panem jest na ten numer, który sié
wyswietlil?"
> Ja: "Myslalem, ze zaden sié nie wyswietlil". Odpowiedz: "Wyswietlil sié numer
> 79xxxxxxx wraz z informacjá, ze jest zastrzezony"]. - L. J.
U nich dość powszechne jest CLIRO.
Ircys
-
26. Data: 2015-10-03 19:10:56
Temat: Re: Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
Od: WAM <n...@n...nopl.pl>
On Thu, 17 Sep 2015 14:33:46 -0700 (PDT), León J <j...@t...pl>
wrote:
>Operator ma obowiázek udostépniac wszystkie uslugi, które oferuje centrala -
nakazuje mu to art. 171 ustawy "Prawo Telekomunikacyjne".
Zacytujesz ten przepis? Nie mogę go zlokalizować w art 171.
WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
pokoje na Mazurach www.spanienamazurach.pl
pokoje nad morzem www.nadmorze.pl