  • 81. Data: 2009-08-10 19:30:09
    Temat: Re: Blokada portu 25 w TP (neostrady)
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Marek Marczykowski wrote:

    > Ja za to miałem przypadek wysyłania spamu przez webmail. Jak blokowanie
    > tcp/25 będzie standardem to takie akcje też będą normalne, ale dużo
    > łatwiej z tym walczyć (filtry na pocztę wychodzącą + blokowanie userów).

    Ja ostanio na jednej z maszyn (ftp/www/poczta) miałem przypadek, gdzie
    przez haknięte konto ftp został wrzucony skrypt perla który się wykonał,
    usunął i zrobił z smtp jesień średniowiecza (czyli open relaya).

    Oczywiście wszystko było robione przez bota (hack konta, skrypty itp).
    Dość sprytne, bo ps aux pokazywał tylko jakieś ./sdfwe.pl które siedziały
    sobie w pamięci ram - całe szczęście że logi serwera ftp nakierowały mnie
    na dobry trop.

    --
    Artur 'Bzyk' Frydel
    "W Królestwie Środka nigdy nie wiadomo, co jest przysłowiem, a co zwykłą

  • 82. Data: 2009-08-10 20:22:30
    Od: Colin <m...@g...com>

    Grzegorz Staniak wrote:
    > Wielogodzinne? Naprawdę? Dlaczego wielogodzinne?

    Duże serwisy pocztowe np. Gmail za każdym razem używają innego IP do
    połączeń wychodzących, przez co często występują ponad 15-godzinne
    opóźnienia.

  • 83. Data: 2009-08-10 20:40:40
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 10 Aug 2009 22:22:30 +0200, Colin <m...@g...com>
    wrote:

    > Duże serwisy pocztowe np. Gmail za każdym razem używają innego IP do
    > połączeń wychodzących, przez co często występują ponad 15-godzinne
    > opóźnienia.

    Dobry administrator powinien mieć przygotowaną whitelistę na
    takie przypadki.

    I tak, to zachowaie Gmaila jest kretyńskie.

    r.
    _____________
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 84. Data: 2009-08-10 20:50:43
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 10.08.2009, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wroted:

    > Teoretycznie. Praktyka była jak powyżej.

    Z całym szacunkiem: nie wierzę. Zbyt wiele razy śledziłem przesyłki
    w logach i widziałem opóźnienia liczone w minutach. Najprawdopodobniej
    wyjąłeś z logów kilka skrajnych przypadków.

    > Absurdalnie i
    > niedopuszczalnie. I nie było z kim rozmawiać, żeby to qrestwo
    > wyłączyć.

    Po pierwszym razie samo się wyłącza. Praktycznie.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 85. Data: 2009-08-10 20:52:15
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 10.08.2009, Colin <m...@g...com> wroted:

    > Duże serwisy pocztowe np. Gmail za każdym razem używają innego
    > IP do połączeń wychodzących, przez co często występują ponad
    > 15-godzinne opóźnienia.

    Uwierzyłbym, gdybym sam nie miał konta na GMailu, skąd idą forwardy
    do skrzynki w firmie. Nigdy nie zarejestrowałem opóźnienia liczonego
    w godzinach.

    GS

  • 86. Data: 2009-08-10 22:06:57
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    Artur Frydel pisze:

> [...]
    > sobie w pamięci ram - całe szczęście że logi serwera ftp nakierowały mnie

    to juz powinno nasunac trop bo nazwa niezwiazana z niczym
    swoja droga to dobrotliwy jestes ze wszystkie konta maja dostep do
    powloki i na dodatek maja prawa wykonywac skrypty ktore maja dostep do
    plikow "systemowych" ...

    --
    Adam

  • 87. Data: 2009-08-11 10:53:34
    Od: Wojciech Ścigała <u...@s...wojtus.net>

    Użytkownik Colin napisał:

    > Duże serwisy pocztowe np. Gmail za każdym razem używają innego IP do
    > połączeń wychodzących, przez co często występują ponad 15-godzinne
    > opóźnienia.
    Polecam połączyć sobie greylisting z np. SPF.

    --
    Wojtuś.net

  • 88. Data: 2009-08-12 07:45:57
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    Adam Paluch <a...@-...com.pl> wrote:
> [...]
    > swoja droga to dobrotliwy jestes ze wszystkie konta maja dostep do
    > powloki i na dodatek maja prawa wykonywac skrypty ktore maja dostep do

    A czemu miałyby mieć dostęp do plików systemowych? Zapewne skrypt słuchał
    na innym porcie i relayował (czy lepiej: forwardował) via lokalne SMTP.

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?

  • 89. Data: 2009-08-12 15:53:44
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Adam Paluch wrote:

> [...]
    > swoja droga to dobrotliwy jestes ze wszystkie konta maja dostep do
    > powloki i na dodatek maja prawa wykonywac skrypty ktore maja dostep do

    Żadne z kont ftp nie ma dostępu do shella. Mają za to dostęp do www. Jest
    tak jak napisał Tomek powyżej. Wraży kod robił relaya via 127.0.0.1. Logi
    ftp pokazują wrzutke pliku, zmianę praw i usunięcie pliku - podejrzewam że w
    międzyczasie coś wię wykonało via www. No a potem to już była jatka :)

  • 90. Data: 2009-08-13 10:49:01
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 19:33:38 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Jak na razie, to jedyny efekt działań greylist, to wielogodzinne
    > opóźnienia w dostarczaniu poczty. Absurd i tyle. Skuteczność antyspamowa
    > - zerowa.

    Greylist po OS działa całkiem sprawnie i ma zaskakująco dobrą skuteczność.

    Xenocide