  • 41. Data: 2009-08-01 21:22:02
    Temat: Re: Blokada portu 25 w TP (neostrady)
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Ale to nie ,,głupi użytkownicy'' są ofiarami. Oni są tylko
    > narzędziem, ofiarami są osoby trzecie.

    Czyżby? Narzędziem jest jedna pula głupich użytkowników, ofiarami (np.
    phishingu) jest inna pula.

    Ja tam mogę przeboleć trochę spamu. Moja żona też może. I wolę, aby jako
    ZU przebolała trochę zwykłego spamu, niż żeby zaczęli np. ją podchodzić
    specjaliści znacznie bardziej zaawansowanymi technikami.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 42. Data: 2009-08-01 21:51:35
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Watpie by bali sie reklamacji, albo by potrzebne byly zmiany umowy -
    > w koncu (domyslam sie) blokada bedzie "opt-out".

    Obawiam się, że nie. Wszyscy po równo (czyli po porcie 25) i koniec.

    M.

  • 43. Data: 2009-08-02 18:28:58
    Od: "mis" <m...@u...pl>

    > Obawiam się, że nie. Wszyscy po równo (czyli po porcie 25) i koniec.

    A jednak nie. Na moje pytanie o możliwość wyłączenia tej blokady portu 25
    odpowiedzieli tak:

> [...]
    >Bedzie mozliwosc samodzielnego zrezygnowania z ochrony. Jednak nie jest to
    >zalecane rozwiazanie. Juz teraz wiekszosc dostawcow poczty elektronicznej
    >umozliwia polaczenie poczty przychodzacej od uzytkownika koncowego z
    >wykorzystaniem portow innych niz 25 (tj. 587 lub 465). Dotyczy to
    >systuacji,
    >gdy korzystamy z programu pocztowego, a nie dotyczy sytuacji, gdy wysyłamy
    >poczte poprzez strone internetowa. Otwarty port 25 dla polaczen
    >wychodzacych
    >niezbedny jest, gdy posiadamy wlsny serwer pocztowy.

    W takiej formie uważam posunięcie TPSA za dobre. Domyślna blokada 25
    nieświadomym użytkownikom neostrad w jakimś tam stopniu przyczyni się do
    zmniejszenia ilości spamu, a kto naprawdę portu 25 potrzebuje, go sobie go
    ręcznie włączy i po sprawie. Można zatem zamknąć dyskusję :)

    Tomek

  • 44. Data: 2009-08-02 18:44:06
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 01 Aug 2009 23:22:02 +0200, Patryk Włos

    > Czyżby? Narzędziem jest jedna pula głupich użytkowników, ofiarami (np.
    > phishingu) jest inna pula.
    >
    > Ja tam mogę przeboleć trochę spamu. Moja żona też może.

    Zobaczymy, czy będziesz tak samo śpiewał, jak będziesz czytał
    pocztę po GPRS/HSDPA.

    r.
    _____________
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 45. Data: 2009-08-02 19:08:01
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik mis napisał:

> [...]
    > zmniejszenia ilości spamu, a kto naprawdę portu 25 potrzebuje, go sobie
    > go ręcznie włączy i po sprawie. Można zatem zamknąć dyskusję :)

    Bylem przekonany, ze bedzie to blokada przymusowa.
    Blokade z mozliwoscia wylaczenia przez klienta rowniez popieram (tylko
    zeby owe wylaczenie nie bylo droga przez meke).

    pozdr.

  • 46. Data: 2009-08-03 08:33:22
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 01 Aug 2009 09:56:53 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    i/zabezpiecz/?
    _a=685898

    > Alleluja w koncu.
    > Rozumiem ze to wyeliminuje wszelkie problemy z dziwnymi czarnymi
    > dziurami itd.
    Watpie. Botnet moze byc uzyty takze do DDoS, a tego nie wyeliminuje ta
    blokada.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 47. Data: 2009-08-03 10:00:31
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sun, 02 Aug 2009 21:08:01 +0200, DK napisał:

    > Bylem przekonany, ze bedzie to blokada przymusowa.
    > Blokade z mozliwoscia wylaczenia przez klienta rowniez popieram (tylko
    > zeby owe wylaczenie nie bylo droga przez meke).

    Wystarczy żeby odblokowywujący zdał egzamin państwowy z bezpieczeństwa IT
    ;-)

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 48. Data: 2009-08-03 10:38:41
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Verox napisał(a):

    > Wystarczy żeby odblokowywujący zdał egzamin państwowy z bezpieczeństwa IT
    > ;-)

    A nie wystarczy CCIE? ;)

    wer

  • 49. Data: 2009-08-03 20:12:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> writes:

    > Watpie. Botnet moze byc uzyty takze do DDoS, a tego nie wyeliminuje ta
    > blokada.

    Teoretycznie. W praktyce, to nie wiem czy czarne dziury nie sa jakims
    "projektem zycia" kogos waznego, to bylby dobry powod by zostaly.

    Tzn. oczywiscie mam na mysli te konkretne zastosowania, a nie w ogole
    technologie czarnych dziur BGP, bo one sie dobrze sprawdzaja w innych
    okolicznosciach.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 50. Data: 2009-08-09 10:04:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MarekM,

    Friday, July 31, 2009, 3:32:19 PM, you wrote:

    > A jednak:
    > http://www.tp.pl/prt/pl/tpcert/aktualnosci/wiadomosc
    i/zabezpiecz/?_a=685898

    I co? Jak długo potrwa przeniesienie botnetów na jedynie słuszne
    porty? Tydzień po wyłączeniu portu 25? Kto da mniej?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl