  • 31. Data: 2009-08-01 10:21:51
    Temat: Re: Blokada portu 25 w TP (neostrady)
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik Daniel napisał:

    > Zauważ, że większość prywatnych osób i tak korzysta z webmaila.

    Zgadza sie, jednak w tym wypadku efekt skali robi swoje.
    Swoja droga szczerze podziwiam kreatywne myslenie TP - o wiele bardziej
    oplaca sie tym nielicznym, ktorzy zloza reklamacje te reklamacje uznac i
    udzielic/udzielac znizki na abonamencie niz zmieniac regulamin dajac
    wszystkim pretekst do rozwiazania umowy.

    pozdr.

  • 32. Data: 2009-08-01 10:23:02
    Od: Piotr Lewandowski <p...@g...com>

    * jacki <c...@i...pl>, 2009-08-01 11:36:
    >Ok masz rację. Pospieszyłem się. Zatem jak w takiej sytuacji pomoże
    >zmiana portu? Zewnętrzne serwery mają się autoryzować? Jak?
    Najlepiej będzie jak przeczytasz RFC 2476[1]. Port 587 nie pełni tej
    samej roli co port 25 - wymagania serwera co do przesyłek dostarczanych
    na te porty są zupełnie różne.

    [1] http://www.ietf.org/rfc/rfc2476.txt

    --
    Piotr Lewandowski

  • 33. Data: 2009-08-01 12:04:47
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Sat, 01 Aug 2009 11:05:43 +0200, jacki wrote:

    > Kurczę, nigdy nie sądziłem, że przy przekazywania maila z serwera na
    > serwer podaje się informację czy użytkownik się uwierzytelnił.

    No więc właśnie. Nie przekazuje się. Dlatego jedno z dwojga:
    a) mylisz się twierdząc, że Twój serwer nie przyjmuje poczty od
    nieuwierzytelnionych użytkowników;
    lub
    b) przyjmujesz pocztę wyłącznie od własnych użytkowników (bo tylko tych
    możesz uwierzytelnić)...

    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 34. Data: 2009-08-01 15:00:40
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Musieliby w końcu odpalić boty kradnące loginy i hasła do serwerów
    > pocztowych lub boty rejestrujące konta na publicznych serwerach poczty.
    > Da się to zrobić ale pomimo tego, że kilku poważnych ISP stosuje blokady
    > portu 25 już od lat to takie boty to "produkt niszowy". Ponadto taki bot
    > musiałby pokonać zarówno system antyspamowy odbiorcy jak i nadawcy wliczając
    > w to obu postmasterów. No i wydajność rozwiązania byłaby o rząd wielkości
    > niższa.

    Jest taka stara prawda, że przestępca przyparty do muru i doprowadzony
    do desperacji zaczyna być znacznie groźniejszy.

    I to się tutaj niestety również sprawdzi - dotychczas ofiarą
    prymitywnych botów padają osoby najbardziej nieświadome i najgorzej
    zabezpieczające swój komputer.

    A jeśli przestępcy zostaną rzeczywiście zmuszeni do udoskonalenia botów
    i innego syfu, to w końcu ofiarą mogą paść ci, którzy dzisiaj mogą
    jeszcze spać w miarę spokojnie, bo o swój komputer zadbali.

    No i, co gorsza, zabezpieczenia będą musiały być jeszcze ostrzejsze, a
    to oznacza kolejne obostrzenia w swobodnym używaniu komputera i kolejne
    procenty CPU zjedzone przez programy ochronne.

    Do tego właśnie prowadzi walka z przestępczością internetową, w tym i
    blokowanie portów.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 35. Data: 2009-08-01 16:19:50
    Od: Piotr Lewandowski <p...@g...com>

    * Patryk Włos <p...@i...peel>, 2009-08-01 17:00:
> [...]
    >kolejne procenty CPU zjedzone przez programy ochronne.
    >
    >Do tego właśnie prowadzi walka z przestępczością internetową, w tym i
    Co w związku z tym konkretnego proponujesz? Telnet zamiast SSH?
    Likwidację CERT-ów? Przestać walczyć z każdą przestępczością, nie tylko
    tą internetową? Dawno nie czytałem takich pacyfistycznych mrzonek.

    --
    Piotr Lewandowski

  • 36. Data: 2009-08-01 17:34:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    DK <c...@W...wroclaw.pl> writes:

> [...]
    > reklamacje uznac i udzielic/udzielac znizki na abonamencie niz
    > zmieniac regulamin dajac wszystkim pretekst do rozwiazania umowy.

    Watpie by bali sie reklamacji, albo by potrzebne byly zmiany umowy -
    w koncu (domyslam sie) blokada bedzie "opt-out".
    Co innego BGP black hole.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 37. Data: 2009-08-01 17:42:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Patryk Włos <p...@i...peel> writes:

    > Jest taka stara prawda, że przestępca przyparty do muru i doprowadzony
    > do desperacji zaczyna być znacznie groźniejszy.

    Tylko skad my mielibysmy wiedziec, czy ona jest rzeczywiscie stara,
    i czy to jest w ogole prawda? W tym przypadku, to nie jest prawda.
    Latwo to udowodnic, a glowna przeslanka jest taka, ze spambiznes oplaca
    sie tylko z jednego powodu - ze koszt wyslania poczty jest pomijalnie
    maly.

> [...]
    > botów i innego syfu, to w końcu ofiarą mogą paść ci, którzy dzisiaj
    > mogą jeszcze spać w miarę spokojnie, bo o swój komputer zadbali.

    Jestes skrajnym pesymista?
    Realistyczne spojrzenie jest takie, ze to sie nie bedzie po prostu
    oplacac. Dokladnie tak samo jak teraz.

    Wiesz ile kosztuje wlamanie na zabezpieczony komputer? Sporo pieniedzy.
    Kto normalny mialby je wylozyc tylko po to, by przez chwile wysylac
    z takiej maszyny spam?

    A jesli ktos bedzie chcial, to slyszalem o wiekszych problemach.

> [...]
    > kolejne procenty CPU zjedzone przez programy ochronne.
    >
    > Do tego właśnie prowadzi walka z przestępczością internetową, w tym i

    Jasne jasne. Takie nadzieje moze maja spamerzy, ale to marne nadzieje.

    Z tym ze oczywiscie jedna jaskolka...
    --
    Krzysztof Halasa

  • 38. Data: 2009-08-01 17:45:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr Lewandowski <p...@g...com> writes:

> [...]
    > Likwidację CERT-ów? Przestać walczyć z każdą przestępczością, nie
    > tylko tą internetową? Dawno nie czytałem takich pacyfistycznych

    Pacyfizm to postawa antywojenna, mysle ze sam moglbym siebie nazwac
    pacyfista.
    Te poglady to zupelnie inna bajka, trudno dokladnie ocenic, ale jakies
    takie polaczenie gry w Lemmingi z, no nie wiem, nadstawianiem nieswojego
    policzka?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 39. Data: 2009-08-01 19:25:13
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Co w związku z tym konkretnego proponujesz? Telnet zamiast SSH?
    > Likwidację CERT-ów? Przestać walczyć z każdą przestępczością, nie tylko
    > tą internetową? Dawno nie czytałem takich pacyfistycznych mrzonek.

    Walczyć, ale nie przeginać. Niech sobie głupi użytkownicy padają ofiarą
    prostych i masowych botów - wówczas nie będzie potrzeby ich ulepszania i
    użytkownicy z chociaż średnią-ZU-wiedzą nt. bezpieczeństwa będą bezpieczni.

  • 40. Data: 2009-08-01 21:00:54
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 01 Aug 2009 21:25:13 +0200, Patryk Włos

> [...]
    > użytkownicy z chociaż średnią-ZU-wiedzą nt. bezpieczeństwa będą bezpieczni.

    Ale to nie ,,głupi użytkownicy'' są ofiarami. Oni są tylko
    narzędziem, ofiarami są osoby trzecie.

    r.
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com