  • 1. Data: 2014-12-24 20:27:45
    Temat: Blokada po IMEI
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    http://www.telepolis.pl/wiadomosci/skradziono-prawie
    -2-tys-smartfonow-sprawdz-przed-zakupem,2,3,32277.ht
    ml
    Chyba operatorzy strzelili sobie w stopę.

    --
    ALEX Alpha MR
    Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską,

  • 2. Data: 2014-12-24 21:14:17
    Temat: Re: Blokada po IMEI
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-12-24 o 20:27, ALEX Alpha MR pisze:
    > http://www.telepolis.pl/wiadomosci/skradziono-prawie
    -2-tys-smartfonow-sprawdz-przed-zakupem,2,3,32277.ht
    ml

    > Chyba operatorzy strzelili sobie w stopę.

    eee tam.. jak ukradną Ci telefon i pojdziesz na policję by go namierzyli
    po IMEI to zrobią tylko wielkie oczy.

    --
    @foe_pl

  • 3. Data: 2014-12-24 21:56:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 24 Dec 2014 21:14:17 +0100, the_foe <t...@w...pl> wrote:
    > eee tam.. jak ukradną Ci telefon i pojdziesz na policję by go
    namierzyli
    > po IMEI to zrobią tylko wielkie oczy.

    Zresztą w tym art. napisano, że złodzieje zmienili fabryczne imei,
    więc blokowanie oryginalnych imei jest lekko bezcelowe.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-12-25 01:28:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...icm.edu.pl

    > Zresztą w tym art. napisano, że złodzieje zmienili fabryczne imei, więc blokowanie
    oryginalnych imei jest lekko bezcelowe.

    Imo namierzenie kosztuje więcej niż przeciętny smartfon.
    IMO lepsza jest konieczność odblokowywania telefonu
    w wypadku wymiany SIMKi -- nie uchroni przed kradzieżą,
    ale zniechęci złodziei. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2014-12-25 11:23:41
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-12-24 o 21:56, Marek pisze:
    > namierzyli
    >
    > Zresztą w tym art. napisano, że złodzieje zmienili fabryczne imei, więc
    > blokowanie oryginalnych imei jest lekko bezcelowe.

    "przebijaniem" IMEI zajmują sie wyspecjalizowane gangi, drobny paser,
    choc zapewne to umie, raczej tego nie robi bo mocno przybliza go do
    wtopy. De facto okazyjnie kradzionych telefonów nikt nie szuka, a
    przebijanie IMEI to juz prawie terroryzm :) i zajmują się tym
    wyspecjalizowane grupy dochodzeniowe.

    --
    @foe_pl

  • 6. Data: 2014-12-25 12:34:55
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-12-24 o 21:14, the_foe pisze:

    -2-tys-smartfonow-sprawdz-przed-zakupem,2,3,32277.ht
    ml

    > eee tam.. jak ukradną Ci telefon i pojdziesz na policję by go namierzyli
    > po IMEI to zrobią tylko wielkie oczy.

    Opowie pokazali że jest to proste i łatwe. Choć zazwyczaj bronią się jak
    mogą przed blokowaniem po IMEI.

  • 7. Data: 2014-12-25 12:35:16
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    > namierzyli
    >
    > Zresztą w tym art. napisano, że złodzieje zmienili fabryczne imei, więc
    > blokowanie oryginalnych imei jest lekko bezcelowe.

    Nie pokładałbym zbyt dużej wiary, w to że pismak, który popełnił ten
    artykuł, ma choćby cień pojęcia o czym pisze.

  • 8. Data: 2014-12-25 18:10:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2014-12-25 o 12:35, ALEX Alpha MR pisze:

    > Nie pokładałbym zbyt dużej wiary, w to że pismak, który popełnił ten
    > artykuł, ma choćby cień pojęcia o czym pisze.

    Nie jestem pewny czy właściciel (czyli operator) zna te numery.
    Bo raczej ukradziono je z pudełkami i papierami.
    Kolejna sprawa to z tego co wiem kradzione telefony wywozi się
    i sprzedaje za granicą, tam nikt nie będzie ich blokował
    nawet jeśli będą znane te numerki.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2014-12-25 21:24:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie jestem pewny czy właściciel (czyli operator) zna te numery.
    > Bo raczej ukradziono je z pudełkami i papierami.

    Ta akurat chyba znają, albowiem gdzieś w sieci widziałem zestawienie.

    > Kolejna sprawa to z tego co wiem kradzione telefony wywozi się
    > i sprzedaje za granicą, tam nikt nie będzie ich blokował
    > nawet jeśli będą znane te numerki.

    Blokowanie po numerach IMEI moim zdaniem jest głupim pomysłem. Kiedyś, jak
    w zasadzie nie było możliwości zmiany tych numerów miało sens, ale teraz to
    zabezpeiczenie przed idiotami i drobnymi złodziejami. Z drugiej strony
    zmiana IMEI przez przestępców utrudnia złapanie sprawców.

  • 10. Data: 2014-12-25 23:02:21
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Thu, 25 Dec 2014 21:24:50 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

    Z drugiej strony zmiana IMEI przez przestępców utrudnia złapanie
    sprawców.

    Czemu tu się dziwić jak operatorzy w Polsce nie mają swojej bazy i nie
    da rady zgłosić do sieci w Polsce numeru imei telefonu który został
    skradziony. Bo bazy międzyoperatorskiej takich numerów nie ma, widać
    komuś zależy żeby taka baza nie powstała bo to jest oczywista
    oczywistość odkąd powstały sieci gsm. Pewnie logika jest taka,
    straciłeś telefon to kup nowy, jak chcesz korzystać z usług bo jak
    masz podpisany abo to i tak musisz płacić czy masz telefon czy nie.
    Policja swojej bazy skradzionych imei też nie posiada, często nawet
    nie chcą przyjmować zgłoszenia odnośnie kradzieży telefonu.
    Mi się zdarzyło kilka razy że mnie policja spisała przy zwykłej
    kontroli i z telefonu imei spisal po kodzie z telefonu,i tyle że jak
    ktoś jest sprytny to może to systemowo zmienić , więc sprawdzanie
    przez *#06# nic nie daje.
    Wystarzczyło by żeby porównywali numer na naklejce pod baterią
    telefonu z tym w systemie pod *#06# i by była prosta sprawa. Bo jak
    ktoś nie ma naklejki z imei na telefonie to od razu podejrzane, to
    samo jeśli ten numer jest inny niż w telefonie systemowy.
    Ale pewnie dla większości policjantów w naszym kraju to za trudne do
    zrobienia.