  • 11. Data: 2014-12-25 23:47:07
    Temat: Re: Blokada po IMEI
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "dizel" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    news:bb2p9a14cjutr3e274rqb3l2j7ov498e1o@4ax.com...
    > On Thu, 25 Dec 2014 21:24:50 +0100, "Robert Tomasik"
    > <r...@g...pl> wrote:
    >
    > Z drugiej strony zmiana IMEI przez przestępców utrudnia złapanie
    > sprawców.
    >
    > Czemu tu się dziwić jak operatorzy w Polsce nie mają swojej bazy i nie
    > da rady zgłosić do sieci w Polsce numeru imei telefonu który został
    > skradziony.

    Skąd Ty takie informacje czerpiesz?

    > Bo bazy międzyoperatorskiej takich numerów nie ma, widać
    > komuś zależy żeby taka baza nie powstała bo to jest oczywista
    > oczywistość odkąd powstały sieci gsm. Pewnie logika jest taka,
    > straciłeś telefon to kup nowy, jak chcesz korzystać z usług bo jak
    > masz podpisany abo to i tak musisz płacić czy masz telefon czy nie.
    > Policja swojej bazy skradzionych imei też nie posiada, często nawet
    > nie chcą przyjmować zgłoszenia odnośnie kradzieży telefonu.

    Tu już po prostu opowiadasz nieprawdopodobne głupoty.Policja bazę ma i
    zgłoszenia przyjmuje.

    > Mi się zdarzyło kilka razy że mnie policja spisała przy zwykłej
    > kontroli i z telefonu imei spisal po kodzie z telefonu,i tyle że jak
    > ktoś jest sprytny to może to systemowo zmienić , więc sprawdzanie
    > przez *#06# nic nie daje.

    To jak ma to policjant na ulicy sparwdzać? Może podpowiesz.

    > Wystarzczyło by żeby porównywali numer na naklejce pod baterią
    > telefonu z tym w systemie pod *#06# i by była prosta sprawa. Bo jak
    > ktoś nie ma naklejki z imei na telefonie to od razu podejrzane, to
    > samo jeśli ten numer jest inny niż w telefonie systemowy.
    > Ale pewnie dla większości policjantów w naszym kraju to za trudne do
    > zrobienia.

    Musisz gościowi wyłączyć telefon i wyjąć baterię.

  • 12. Data: 2014-12-26 00:22:49
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał:

    > Kiedyś, jak w zasadzie nie było możliwości zmiany tych numerów miało sens

    Pieprzysz jak potłuczony. Właśnie kiedyś, 8 - 10 lat temu imei mogłeś
    zmienić prostym programikiem w praktycznie każdym telefonie, ale to się
    niestety lub stety dla złodziei zmieniło. Powiadasz, że zmiana imeia to
    prosta rzecz? To zmień proszę w iPhonie lub galaxy5, no proszę zmień.
    Nie masz chłopie pojęcia o czym piszesz. Ile imei w życiu zmieniłeś? Pochwal
    się, zadziw mnie ;)

  • 13. Data: 2014-12-26 00:24:41
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "dizel" napisał:

    > Ale pewnie dla większości policjantów w naszym kraju to za trudne do
    > zrobienia.

    Poważnie? Patrząc co napisałeś o blokowaniu w sieci pewnie sam się zaliczasz
    do takich policjantów. Ponadto potrafisz wróżyć z fusów. Tzn z imei.

  • 14. Data: 2014-12-26 00:26:07
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał:

    > Kolejna sprawa to z tego co wiem kradzione telefony wywozi się
    > i sprzedaje za granicą

    I że niby skąd to wiesz? Z komiksów?

    > tam nikt nie będzie ich blokował
    > nawet jeśli będą znane te numerki.

    A chcesz się założyć? Znasz zasady panujące wszędzie za granicą?

  • 15. Data: 2014-12-26 00:47:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prosta rzecz? To zmień proszę w iPhonie lub galaxy5, no proszę zmień.
    > Nie masz chłopie pojęcia o czym piszesz. Ile imei w życiu zmieniłeś?

    Nawet nigdy nie probowałem. Natomiast widziałem wiele telefonów ze
    zmienionym.

  • 16. Data: 2014-12-26 00:53:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2014-12-26 o 00:26, Tomek pisze:

    > I że niby skąd to wiesz? Z komiksów?

    Nie chcesz wyjść na głupiego trolla skorzystaj z okazji i napisz
    skąd ty wiesz że jest inaczej. Rozmówca przeczyta poda swoje źródło
    i będzie okazja do weryfikacji.

    > A chcesz się założyć? Znasz zasady panujące wszędzie za granicą?

    Nie znam zasad panujących w każdym kraju, ale wiem na pewno
    że swojego czasu kradzione i zablokowane telefony z Anglii
    przywożono i sprzedawano u nas. Ru działały.
    Przynajmniej do czasu kiedy się z nimi do Anglii nie pojechało.
    :-)

    Ale bardzo chętnie poczytam w jakim kraju wyłapią skradzione
    naszemu operatorowi telefony. Pisz śmiało i nie zapomnij
    opisu dlaczego tak zrobią.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2014-12-26 00:58:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Tu już po prostu opowiadasz nieprawdopodobne głupoty.Policja bazę ma i
    > zgłoszenia przyjmuje.

    O ile z posiadaniem bazy nie dyskutuje, nie mam wiedzy, to na temat
    przyjmowania zgłoszeń już mam. Dyżurny policjant zrobi wszystko
    żeby przekonać interesanta do nieskładania zgłoszenia.
    Powód chyba jest ci dobrze znany ?
    Z ciekawych historii o zgłoszeniach mam wmówienie interesantce
    chcącej zgłosić kradzież tablic rejestracyjnych (obu) że mogła
    zgubić a zgłoszeń o rzeczach zgubionych policja nie przyjmuje.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2014-12-26 08:42:45
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał:

    > O ile z posiadaniem bazy nie dyskutuje, nie mam wiedzy, to na temat
    > przyjmowania zgłoszeń już mam.

    Oczywiście. Z opowiadań.

  • 19. Data: 2014-12-26 08:44:51
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał:

    > Nawet nigdy nie probowałem.

    To bardzo Cię proszę, nie zabieraj głosu w sprawach, o których kompletnie
    nie masz pojęcia.

    > Natomiast widziałem wiele telefonów ze zmienionym.

    Ziefff

  • 20. Data: 2014-12-26 08:50:29
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał:

    > Nie chcesz wyjść na głupiego trolla skorzystaj z okazji i napisz
    > skąd ty wiesz że jest inaczej.

    Ja nie muszę NIC udowadniać, ja tylko pytałem, skąd masz tę wiedzę. Swoją
    teorią zaprzeczyłeś, jakoby kradzione pozostawały w kraju. A to bzdura
    przecież.

    > Nie znam zasad panujących w każdym kraju

    To skąd pewność, że ich tam nie zablokują?

    > ale wiem na pewno że swojego czasu kradzione i zablokowane telefony z
    > Anglii
    > przywożono i sprzedawano u nas.

    Nie widzę związku.

    > Ale bardzo chętnie poczytam w jakim kraju wyłapią skradzione
    > naszemu operatorowi telefony. Pisz śmiało i nie zapomnij
    > opisu dlaczego tak zrobią.

    Dalej nie rozumiesz. Albo udajesz. To TY zapewniłeś, że ich nie zablokują i
    powinieneś wskazać źródło swoich informacji.
    Jeśli nie posiadasz - skończ pieprzyć farmazony.