  • 21. Data: 2009-08-02 10:43:10
    Temat: Re: Blokada A4 przez motocyklistów z Krakowa i Katowic
    Od: "tomek" <t...@v...pl>

    "Don Pedro" <n...@o...pl> wrote in message
    news:h53oap$d7a$1@news.onet.pl...

    > osobiście bardziej irytuje konieczność płacenia gotówką niż sam fakt
    > płacenia czy wysokość opłaty. W wielu krajach są winiety i nie trzeba na
    > bramkach stawać i szamotać się z drobniakami, u nas jakoś nikt o tym nie
    > myśli.

    Ten od pomyslu z winietami to chyba prawie ofiara linczu zostal. Choc
    winiety nie byly jedynym przyczynkiem do tego, o ile dobrze pamiatam.
    Sam bym sobie zyczyl mozliwosci wyboru miedzy platnosciami jednorazowymi a
    jakims ryczaltem. Chcialbym tez miec mozliwosc skorzystania z bramki
    pozwalajacej na zjechanie z autostrady ale na razie to pobozne zyczenia; oby
    tylko na razie.

    >Często kierowcy samochodów poganiają motocyklistów na bramkach czy stacjach
    >benzynowych nawet nie zdając sobie sprawy, że trzeba zdjąć rękawice,
    >rozpiąć kurtkę, itp.

    Frustratom trzeba dawac dawac jak najmniej powodow do ujawniania stanu
    umyslowo-emocjonalnego, dlatego mam drobne w kieszeni, kiedy moge.

    > Wtedy już na bank będziemy mieli najdroższe autostrady w Europie.

    Niech beda juz drogie, byle byly i funkcjonowaly. W sobote rano poprzedniego
    weekendu jechalem samochodem od bramek w Katowicach do Wieliczki ponad 2
    godziny. Trwalo to tylko 2 godziny bo jakos nie moge sie oprzec jezdzeniu
    wolnym pasem az do zwezenie, choc wiem ze do zmniejszenia frustracji u
    stojacych na pasie obok to nie prowadzi.

    T.

  • 22. Data: 2009-08-02 19:10:36
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    tomek pisze:
> [...]
    > a jakims ryczaltem. Chcialbym tez miec mozliwosc skorzystania z bramki
    > pozwalajacej na zjechanie z autostrady ale na razie to pobozne zyczenia;

    Mi osobiście bardzo podobało się rozwiązanie w Chorwacji - przy wjeździe
    na autobahna pobierasz kwitek i rozliczasz się przy zjeździe, tzn.
    płacisz za tyle, ile przejechaleś. Do tego ofkors istnieją specjalne
    winietki 'cyfrowe' automatycznie odczytywane na bramkach. Jeszcze
    bardziej podobało mi się rozwiązanie z Węgier - kupujesz winietę, nic
    nie naklejasz. Po prostu przy kupnie sprzedawca wbija Twój nr rej. do
    systemu i kamery na drogach automatycznie sprawdzają, czy zapłaciłeś.
    Nie wspominam nic o systemie skandynawskim czy niemieckim (free) bo
    zdaję sobie sprawę, że nas po prostu na to nie stać.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 23. Data: 2009-08-03 09:30:35
    Od: marider <m...@g...pl>

    Don Pedro pisze:

> [...]
    > Nie wspominam nic o systemie skandynawskim czy niemieckim (free) bo
    > zdaję sobie sprawę, że nas po prostu na to nie stać.

    W USA jest jeszcze lepiej :) Masz taki przyklejany nadajnik w
    samochodzie umieszczany pod lusterkiem wstecznym na szybie od srodka i
    uiszczasz tylko taki powiedzmy "abonament" na przejazdy HWY.
    Automatycznie to odczytuje przy dojezdzie do bramki i sprawdza czy wazne
    czy nie, jesli niewazne, to placisz na miejscu i tyle. Jedziesz dalej,
    kwote pobiera przy zjezdzie z HWY na drugiej bramce. Szybko, sprawnie,
    wygodnie i bez problemow.

    Ale My to 100lat za murzynami jestesmy i tak jeszcze dluuuugo tu bedzie...

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla R1 + dodatki

  • 24. Data: 2009-08-03 19:31:47
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    marider pisze:
> [...]
    > czy nie, jesli niewazne, to placisz na miejscu i tyle. Jedziesz dalej,
    > kwote pobiera przy zjezdzie z HWY na drugiej bramce. Szybko, sprawnie,

    Taki sam patent jest w Norwegii przy wjazdach do płatnych stref (np.
    Oslo), nie trzeba szukać aż za oceanem ;)

    pozdr
    DP
    TL-S