-
1. Data: 2009-07-28 20:43:03
Temat: hydrauliczna regulacja luzu zaworow
Od: "aeroman" <b...@...pl>
Mam 2-letnie VN1500 - przywiezione z USA, w stanie idealnym, przebieg 6t mil.
Kilka dni temu zaczalem slyszec charakterystyczne dzwonienie ktoregos zaworu w
tylnej glowicy - slychac to w zasadzie w pelnym zakresie obrotow i na kazdym
biegu, ale zwlaszcza przy ostrym dodawaniu gazu: od niskich obrotow w gore.
Motocykl ma zmieniony olej z filtrem (przejechal na tym oleju ok. 3 tys km).
Dzwoni tylko na nagrzanym silniku. Kasowanie luzow odbywa sie hydrauliczne.
Czy ma ktos doswiadczenie i moze mi podpowiedziec co moze byc przyczyna i co
robic (moto nie ma europejskiej gwarancji)?
Pozdrowienia
Aro
-
2. Data: 2009-07-29 04:40:19
Temat: Re: hydrauliczna regulacja luzu zaworow
Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
aeroman napisał(a):
> Mam 2-letnie VN1500 - przywiezione z USA, w stanie idealnym, przebieg 6t mil.
> Kilka dni temu zaczalem slyszec charakterystyczne dzwonienie ktoregos zaworu w
> tylnej glowicy
A, to ciekawostka :) Tak zwane "dzwonienie zaworow" jest tak naprawde
odglosem spalania stukowego. Zbyt luzne zawory moga sobie co najwyzej
poklepac troche.
- slychac to w zasadzie w pelnym zakresie obrotow i na kazdym
> biegu, ale zwlaszcza przy ostrym dodawaniu gazu: od niskich obrotow w gore.
No... Typowe dla spalania stukowego :)
> Dzwoni tylko na nagrzanym silniku. Kasowanie luzow odbywa sie hydrauliczne.
Najczesciej, gdy psuje sie regulator zaworu, to klepie wlasnie na
nierozgrzanym silniku :)
> Czy ma ktos doswiadczenie i moze mi podpowiedziec co moze byc przyczyna i co
> robic (moto nie ma europejskiej gwarancji)?
Jakie paliwo lejesz, a jakie zaleca producent?
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)
-
3. Data: 2009-07-29 14:09:57
Temat: Re: hydrauliczna regulacja luzu zaworow
Od: Kuczu <q...@g...com>
zbigi pisze:
> Najczesciej, gdy psuje sie regulator zaworu, to klepie wlasnie na
> nierozgrzanym silniku :)
A widzisz Zbigusiu. W Harleyu i w Wildstarze wywalony kasator zaczyna
stukac dopiero wraz z rozgrzewaniem sie silnika. Zaworek nie trzyma juz
cisnienia i im olej rzadszy tym chetniej z niego ucieka.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/