    From: marider <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Blokada A4 przez motocyklistów z Krakowa i Katowic
    Date: Mon, 03 Aug 2009 11:30:35 +0200

    Don Pedro pisze:

    > Mi osobiście bardzo podobało się rozwiązanie w Chorwacji - przy wjeździe
    > na autobahna pobierasz kwitek i rozliczasz się przy zjeździe, tzn.
    > płacisz za tyle, ile przejechaleś. Do tego ofkors istnieją specjalne
    > winietki 'cyfrowe' automatycznie odczytywane na bramkach. Jeszcze
    > bardziej podobało mi się rozwiązanie z Węgier - kupujesz winietę, nic
    > nie naklejasz. Po prostu przy kupnie sprzedawca wbija Twój nr rej. do
    > systemu i kamery na drogach automatycznie sprawdzają, czy zapłaciłeś.
    > Nie wspominam nic o systemie skandynawskim czy niemieckim (free) bo
> [...]

    W USA jest jeszcze lepiej :) Masz taki przyklejany nadajnik w
    samochodzie umieszczany pod lusterkiem wstecznym na szybie od srodka i
    uiszczasz tylko taki powiedzmy "abonament" na przejazdy HWY.
    Automatycznie to odczytuje przy dojezdzie do bramki i sprawdza czy wazne
    czy nie, jesli niewazne, to placisz na miejscu i tyle. Jedziesz dalej,
    kwote pobiera przy zjezdzie z HWY na drugiej bramce. Szybko, sprawnie,
    wygodnie i bez problemow.

    Ale My to 100lat za murzynami jestesmy i tak jeszcze dluuuugo tu bedzie...

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla R1 + dodatki