eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingBlad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkowRe: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: zażółcony <r...@c...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
    Date: Mon, 02 Apr 2012 11:12:59 +0200
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 39
    Message-ID: <jlbqit$rcm$1@news.task.gda.pl>
    References: <f...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: efp194.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1333357981 28054 83.14.249.194 (2 Apr 2012 09:13:01 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 2 Apr 2012 09:13:01 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:11.0) Gecko/20120327
    Thunderbird/11.0.1
    In-Reply-To: <f...@4...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:196537
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-03-02 03:44, A.L. pisze:
    > W ciagu ostatnich paru lat w USA byl osporo wypadkow z udzialem
    > niektorych model isamochodow Toyota - samochod gwaltownie przyspieszal
    > i nie dawal sie zatrzymac. Sporo wypadkow bylo smiertelnych.
    >
    > Toyota twierdzila ze to wina dywanikow podlogowych albo zawiasow
    > pedalu gazu. Byla masowa akcja wymiany dywanikow i pedalow gazu. W
    > niektorych przypadkach osoby raportujace takie wypadki byly oskarzane
    > o klamstwo i chec wyciagniecia odszkodowania.
    >
    > Ale... Ostatnio CNN wydostala dokumenty pokazujace ze jest blad w
    > oprogramowaniu komputera pokladowego
    >
    > Experts: Translated Toyota memo shows electronic acceleration concern
    >
    > Washington (CNN) -- Toyota engineers found an electronic software
    > problem that caused "sudden unintended acceleration" in a test vehicle
    > during pre-production trials, according to a company engineering
    > document obtained by and translated for CNN.
    >
    > The 2006 document, marked "confidential," recounted the results of an
    > adaptive cruise-control software test in a model internally designated
    > the 250L, a vehicle later sold as the Lexus 460 in Japan and Europe.
    > The document says a "fail-safe overhaul" would be needed for another
    > model in production, internally designated the 180L, which the company
    > says was later sold as a Toyota Tundra..
    >
    > http://www.cnn.com/2012/03/01/us/toyota-memo-acceler
    ation-concerns/index.html?hpt=hp_t1
    >
    > W artykuke linki do oryginalnych dokumentow i tlumaczen. Ciekawe do
    > dyskusji na temat odpowiedzialnosci programistow


    Dyskusja nam trochę siadła, może trzeba trochę podgrzać ?
    A więc wracamy do pytania: czy programista systemu do tego
    samochodu powinien mieć jakiś certyfikat ?

    Filmik:
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
    &v=cdgQpa1pUUE

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: