    From: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
    Date: Mon, 5 Mar 2012 10:14:26 +0000 (UTC)

    Roman W <b...@g...pl> napisał(a):

    > Wiem o przynajmniej jednym swoim bledzie, ktory narazil mojego
    > pracodawce na wymierne straty finansowe. Ofiar w ludziach nie bylo
    > (poza sfrustrowanym DBA).

    Wszyscy popelniaja czasami bledy, nawet najlepsi. Gdy sie dostatecznie
    dlugo pracuje z systemami odpowiedzialnymi za ludzkie zdrowie/zycie to
    w koncu sie kogos uszkodzi.

    Przy systemach zwiazanych bezposrednio z ludzkim zyciem pracowalem, ale
    nie jako programista, ani nawet informatyk i wiem co sie dzialo... Jako
    informatyk pracowalem przy systemach ktore zabic nie mogly, ale wybic
    zeby albo zlamac reke jak najbardziej tak. Nikt sie tym nie przejmowal.
    Termin sie zbliza, trzeba zainstalowac, co z tego ze jeszcze jest
    niedokonczone. Czyli byla instalacja czegos o czym z gory wiedziano ze
    moze byc niebezpieczne.

    Dlatego proby wprowadzania certyfikatow dla programistow, albo jakis
    standardow uwazam za smieszne. Co z tego ze mozna bylo zrobic lepsze
    jesli menagment nie pozwolil? Kontrola powinna bezposrednio dotykac
    produktu, a za niezawodnosc powinien reczyc ten ktory bedzie potem
    czerpal zyski z produktu. Jesli tak sie nie dzieje to zawsze bedzie
    pokusa zeby wprowadzic do uzytku gorszy i przygotowany tanszym kosztem
    produkt.

    Pozdrawiam
    P.S.
    W poprzednim watku napisales:
    "Jezeli tworzysz watki recznie, narzut jest znacznie mniejszy."
    Mozesz to jakos uzasadnic i rozwinac? Bo ciekawe, ale nic nie rozumiem
    z jednego zdania.