eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingBlad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkowRe: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Edek Pienkowski <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
    Date: Fri, 2 Mar 2012 12:14:13 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 40
    Message-ID: <jiqdil$dvn$4@inews.gazeta.pl>
    References: <f...@4...com>
    <p...@n...chmurka.net> <jiq8a2$dvn$3@inews.gazeta.pl>
    <p...@n...chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 87.204.176.18
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1330690453 14327 87.204.176.18 (2 Mar 2012 12:14:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Mar 2012 12:14:13 +0000 (UTC)
    X-User: pieniekusenet
    User-Agent: Pan/0.135 (Tomorrow I'll Wake Up and Scald Myself with Tea; GIT 30dc37b
    master)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:195892
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 02 Mar 2012 11:58:25 +0000, Adam Wysocki napisal:

    > Edek Pienkowski <e...@g...com> wrote:
    >
    >> KISS? Nie wygłupiajmy się. Może właśnie ten kawałek kodu był pisany
    >> zgodnie z regułą KISS i w swojej prostocie nie uwzględnił jakiegoś
    >> przypadku, bo KISS. Wbrew nazwie KISS jest właśnie dla ludzi głupich.
    >
    > KISS oznacza że coś powinno być tak proste, jak to możliwe, ale nie
    > prostsze. KISS nie oznacza nie uwzględniania tego, co jest niezbędne do
    > uwzględnienia.
    > To że system jest prosty nie oznacza że nie został przemyślany.

    W tym przypadku istotniejsze od "proste" jest "bezbłędne". Brak
    błędów osiąga się często bardzo skomplikowanymi metodami, a nie
    Keep It Simple bo skomplikowanych rzeczy nie rozumiemy. Ok,
    czasami zachowuje się prostotę w jednym miejscu, a wymaga to
    ukrycia skomplikowanej podstawy gdzie indziej.

    >
    > Masz dwa układy sterujące przepustnicą. Jeden prosty, na lince lub
    > linkach i drugi, w którym pedał gazu przekazuje sygnał do komputera, a
    > komputer steruje przepustnicą. Pierwszy może zawieść - linka może się
    > zerwać lub zablokować. Drugi może zawieść na wiele innych sposobów,
    > których może nie dać się naprawić smarując lub wymieniając wadliwy
    > element. Najważniejsze - linka jest stosowana od dziesięcioleci i
    > działa. Konkretny soft, napisany dla nowej linii samochodu,
    > niekoniecznie.
    >
    > Oczywiście drugi sposób zapewnia większą elastyczność kształtowania
    > obrotów,
    > wpływ na spalanie itd. ale jeżeli to może potencjalnie narazić kogoś na
    > niebezpieczeństwo, a istnieją już proste i sprawdzone rozwiązania, to
    > czy to jest naprawdę konieczne?

    O ile dobrze zrozumiałem pierwszą część, linka też może zawieść. To
    przy założeniu, że ograniczamy się do tematu samochodu - nie wszystko
    w najnowszym Airbusie da się zastąpić "linką".

    Edek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: