eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingBlad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkowRe: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
  • Data: 2012-03-02 11:58:25
    Temat: Re: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Edek Pienkowski <e...@g...com> wrote:

    > KISS? Nie wygłupiajmy się. Może właśnie ten kawałek kodu był
    > pisany zgodnie z regułą KISS i w swojej prostocie
    > nie uwzględnił jakiegoś przypadku, bo KISS. Wbrew nazwie
    > KISS jest właśnie dla ludzi głupich.

    KISS oznacza że coś powinno być tak proste, jak to możliwe, ale nie prostsze.
    KISS nie oznacza nie uwzględniania tego, co jest niezbędne do uwzględnienia.
    To że system jest prosty nie oznacza że nie został przemyślany.

    Masz dwa układy sterujące przepustnicą. Jeden prosty, na lince lub linkach
    i drugi, w którym pedał gazu przekazuje sygnał do komputera, a komputer
    steruje przepustnicą. Pierwszy może zawieść - linka może się zerwać lub
    zablokować. Drugi może zawieść na wiele innych sposobów, których może nie
    dać się naprawić smarując lub wymieniając wadliwy element. Najważniejsze -
    linka jest stosowana od dziesięcioleci i działa. Konkretny soft, napisany
    dla nowej linii samochodu, niekoniecznie.

    Oczywiście drugi sposób zapewnia większą elastyczność kształtowania obrotów,
    wpływ na spalanie itd. ale jeżeli to może potencjalnie narazić kogoś na
    niebezpieczeństwo, a istnieją już proste i sprawdzone rozwiązania, to czy
    to jest naprawdę konieczne?

    --
    gof

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: