eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBlad hamulca postojowegoRe: Blad hamulca postojowego - jakim interfejsem go skasować
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c132-112.icpne
    t.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Blad hamulca postojowego - jakim interfejsem go skasować
    Date: Wed, 16 Mar 2022 18:36:36 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <t0t775$q4m$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <60265e60$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <6027ef60$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <602d415d$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <622e6907$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <622e7012$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
    <622f78da$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <622f90fc$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <622fa468$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <622fb94e$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    <62320f8f$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <62321a18$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    <62321d34$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: c132-112.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 16 Mar 2022 17:36:37 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c132-112.icpnet.pl:85.221.132.112";
    logging-data="26774";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.7.0
    X-Antivirus: Avast (VPS 220316-4, 16.3.2022), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <62321d34$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2702263
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 16-03-2022 o 18:24, cef pisze:
    > W dniu 2022-03-16 o 18:10, JDX pisze:
    >> On 16.03.2022 17:25, cef wrote:
    >> [...]
    >>> Po podłączeniu do gniazda zeskanował i oznajmił, że nie ma w pamięci ECU
    >>> żadnych błedów. A na tablicy pali się żółty hamulec. Jak się dokopać
    >>> do innych obszarów diagnostycznych - podwozie, wspomagania, ABS itp?
    >>> Przeklikałem całe menu i nie znalazłem.
    >>> Czy trzeba inny program/aplikację czy jestem lamerem?
    >> No jesteś, bo powinieneś był wiedzieć, że takich rzeczy nie robi się
    >> softem/sprzętem za kilkanaście zł tylko za kilkanaście tyś. zł. :-)
    >> Torque za 15 zł to bardzo fajny programik, ale cudów nim nie
    >> zdziałasz. Nadaje się tylko do diagnostyki silnika i to takiej bardzo
    >> podstawowej.
    >>
    >> Sugeruję wizytę w dobrym warsztacie zajmującym się elektryką
    >> samochodową, najlepiej tylko elektryką.
    >
    > Tę ścieżkę już przeszedłem. Z osiedlowego warsztatu skierowano
    > mnie specjalisty, ten do kolejnego - każdy testował superkomputerami i
    > konstatacja
    > była taka, że wymieniali juz w takich wypadkach przycisk i nic nie
    > pomagało, ze wymieniali zacisk i tez nic. Ostatni specjalista
    > stwierdził, że  ten błąd komunikacji, to wymaga sprawdzenia ilus tam
    > wiązek i że trzeba rozbebeszyć pół auta i że ktoś musi za to zapłacić,
    > ale może to nie przynieść efektu, więc jak działa to nie ruszać.
    > Znudziło mi się już jeżdzenie po warsztatach i wysłuchiwanie, że tego
    > się nie naprawia:
    > jak hamulce działają i nic oprócz tego się nie dzieje, to lepiej nie
    > ruszać.
    > Ale raz na jakiś czas kontrolka nie chce się skasować po ponownym
    > uruchomieniu
    > i chciałbym mieć możliwość zrobić to samemu bez szukania mechanika.
    >
    > Nie chcę niczego diagnozować tylko usunąć błąd.

    A ASO co na to?
    Może potrafiliby zdiagnozować prawdziwą przyczynę?

    Kiedyś tak się bujałem po kilku warsztatach z niedziałającą klimą w
    smarcie i wszyscy tylko sczytywali błędy i na jego podstawie wymieniali
    kolejne elementy układu, ale bez rezultatu.
    Na końcu okazało się, że winny był soft sterujący klimą, po którego
    wgraniu na nowo (przez gościa z ASO, choć nie w ASO) problem ustąpił.

    Ale wcześniej wydałem bez sensu kilka tys na wymianę sprawnych elementów
    (na inne, używane), i na wożenie auta lawetą przez pół Polski w te i wewte.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: