-
Data: 2022-03-16 18:36:36
Temat: Re: Blad hamulca postojowego - jakim interfejsem go skasować
Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 16-03-2022 o 18:24, cef pisze:
> W dniu 2022-03-16 o 18:10, JDX pisze:
>> On 16.03.2022 17:25, cef wrote:
>> [...]
>>> Po podłączeniu do gniazda zeskanował i oznajmił, że nie ma w pamięci ECU
>>> żadnych błedów. A na tablicy pali się żółty hamulec. Jak się dokopać
>>> do innych obszarów diagnostycznych - podwozie, wspomagania, ABS itp?
>>> Przeklikałem całe menu i nie znalazłem.
>>> Czy trzeba inny program/aplikację czy jestem lamerem?
>> No jesteś, bo powinieneś był wiedzieć, że takich rzeczy nie robi się
>> softem/sprzętem za kilkanaście zł tylko za kilkanaście tyś. zł. :-)
>> Torque za 15 zł to bardzo fajny programik, ale cudów nim nie
>> zdziałasz. Nadaje się tylko do diagnostyki silnika i to takiej bardzo
>> podstawowej.
>>
>> Sugeruję wizytę w dobrym warsztacie zajmującym się elektryką
>> samochodową, najlepiej tylko elektryką.
>
> Tę ścieżkę już przeszedłem. Z osiedlowego warsztatu skierowano
> mnie specjalisty, ten do kolejnego - każdy testował superkomputerami i
> konstatacja
> była taka, że wymieniali juz w takich wypadkach przycisk i nic nie
> pomagało, ze wymieniali zacisk i tez nic. Ostatni specjalista
> stwierdził, że ten błąd komunikacji, to wymaga sprawdzenia ilus tam
> wiązek i że trzeba rozbebeszyć pół auta i że ktoś musi za to zapłacić,
> ale może to nie przynieść efektu, więc jak działa to nie ruszać.
> Znudziło mi się już jeżdzenie po warsztatach i wysłuchiwanie, że tego
> się nie naprawia:
> jak hamulce działają i nic oprócz tego się nie dzieje, to lepiej nie
> ruszać.
> Ale raz na jakiś czas kontrolka nie chce się skasować po ponownym
> uruchomieniu
> i chciałbym mieć możliwość zrobić to samemu bez szukania mechanika.
>
> Nie chcę niczego diagnozować tylko usunąć błąd.
A ASO co na to?
Może potrafiliby zdiagnozować prawdziwą przyczynę?
Kiedyś tak się bujałem po kilku warsztatach z niedziałającą klimą w
smarcie i wszyscy tylko sczytywali błędy i na jego podstawie wymieniali
kolejne elementy układu, ale bez rezultatu.
Na końcu okazało się, że winny był soft sterujący klimą, po którego
wgraniu na nowo (przez gościa z ASO, choć nie w ASO) problem ustąpił.
Ale wcześniej wydałem bez sensu kilka tys na wymianę sprawnych elementów
(na inne, używane), i na wożenie auta lawetą przez pół Polski w te i wewte.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.03.22 19:04 ii
- 16.03.22 19:15 RoMan Mandziejewicz
- 16.03.22 19:23 cef
- 16.03.22 19:28 cef
- 16.03.22 20:00 Cavallino
- 16.03.22 20:12 cef
- 16.03.22 21:03 Tomasz
- 16.03.22 22:29 cef
- 16.03.22 22:40 cef
- 17.03.22 08:35 RoMan Mandziejewicz
- 17.03.22 08:35 LordBluzg(R)
- 17.03.22 17:21 Tomasz
- 17.03.22 18:16 ii
- 17.03.22 18:53 cef
- 17.03.22 18:57 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=