-
11. Data: 2021-02-15 19:23:10
Temat: Re: Blad hamulca postojowego
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:s0dd36$cuf$1$horizn@news.chmurka.net>
user K pisze tak:
>>>>> Czy to nie tę skrzynie łatwo uszkodzić nie używając ręcznego?
>>>>
>>>> A to nie wiem.
>>>> Planowałem sprzedać to auto po przekroczeniu 200tys, ale
>>>> wychodzi na to, że chwilowo kasa idzie na utrzymanie się przy
>>>> życiu, więc będę musiał pojeździć tym jeszcze trochę i
>>>> wszystkie checki a może i skrzynię naprawiać :-(
>>>
>>> To chyba nawet jakiś youtuber pokazywał. Ludzie stawiają z górki
>>> bez ręcznego jakaś blokada się łamie od PARK i problem.
>>>
>>> Podobno wystarczy jeden człowiek, który się dupą oprze o auto.
>>
>> Nie sądzę. Pręta blokady mechanicznej oparcie dupą
>> raczej nie zerwie.
>>
>
> Chyba, ze ksiegowi zaprojektowali ten pret z gownolitu.
Nie to jednak nie w tej skrzyni i samochodzie. Tu zaprojektowano
głupoto odporny choć ludzie i tak potrafią przystrugać zębatkę.
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy
-
12. Data: 2021-02-17 17:16:29
Temat: Re: Blad hamulca postojowego
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2021-02-13 o 16:25, cef pisze:
> W dniu 2021-02-13 o 01:49, PiteR pisze:
>> in <news:60265e60$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
>> user cef pisze tak:
>>
>>> Od około 5 lat (a może więcej) w samochodzie meldował mi się alarm
>>> po włączeniu hamulca postojowego elektrycznego. Ponieważ ja sam
>>> nie używam go praktycznie (nie jeżdżę też z włączonym AutoHold)
>>
>> Intetrnety szeroko roztrząsają ten temat. Po wymianie przycisku która
>> nic nie pomaga. Wychodzi, że psują się zaciski.
>
> Do przycisku też dotarłem, ale jakoś tak podświadomie
> wykluczyłem przycisk i szukam jakichś innych możliwości.
>
>>> VW Passat 2,0 diesel DSG Czekam na diagnozę - jakieś sugestie?
Komputer pokazał teoretycznie, że brak komunikacji
pomiędzy sterownikiem hamulca elektrycznego a tablicą wskaźników.
Nikomu nie chce się wywlekać tego, żeby sprawdzać przewody, które
pewnie okażą się sprawne, czyli dużo roboty bez gwarancji a i tak
pewnie skończyło by się wymianą tablicy.
Najbardziej śmieszne jest to, że są tu na grupie zwolennicy teorii,
że samochody elektrycznie mniej się psują, bo są mniej skomplikowane.
Elektryczne takie niezawodne a tu w spaliniaku padł mi hamulec
elektryczny :-)
-
13. Data: 2021-02-17 17:27:36
Temat: Re: Blad hamulca postojowego
Od: K <n...@e...com>
On 17/02/2021 16:16, cef wrote:
> W dniu 2021-02-13 o 16:25, cef pisze:
>> W dniu 2021-02-13 o 01:49, PiteR pisze:
>>> in <news:60265e60$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
>>> user cef pisze tak:
>>>
>>>> Od około 5 lat (a może więcej) w samochodzie meldował mi się alarm
>>>> po włączeniu hamulca postojowego elektrycznego. Ponieważ ja sam
>>>> nie używam go praktycznie (nie jeżdżę też z włączonym AutoHold)
>>>
>>> Intetrnety szeroko roztrząsają ten temat. Po wymianie przycisku która
>>> nic nie pomaga. Wychodzi, że psują się zaciski.
>>
>> Do przycisku też dotarłem, ale jakoś tak podświadomie
>> wykluczyłem przycisk i szukam jakichś innych możliwości.
>>
>>>> VW Passat 2,0 diesel DSG Czekam na diagnozę - jakieś sugestie?
>
> Komputer pokazał teoretycznie, że brak komunikacji
> pomiędzy sterownikiem hamulca elektrycznego a tablicą wskaźników.
> Nikomu nie chce się wywlekać tego, żeby sprawdzać przewody, które
> pewnie okażą się sprawne, czyli dużo roboty bez gwarancji a i tak
> pewnie skończyło by się wymianą tablicy.
>
> Najbardziej śmieszne jest to, że są tu na grupie zwolennicy teorii,
> że samochody elektrycznie mniej się psują, bo są mniej skomplikowane.
> Elektryczne takie niezawodne a tu w spaliniaku padł mi hamulec
> elektryczny :-)
Ale w elektryku nie zepsuje ci sie skrzynia biegow, sprzeglo, chlodnica,
alternator, pompa paliwa, tlumik nie zgnije, rozrzad i pasek klinowy nie
strzela, dpf nie zapcha, kat nie wypali bo ich zwyczajnie tam nie ma :)
Ile w/w elementow wymieniales albo naprawiales, a katy ostatnio w UK
kradna na potege co prawda glownie z hybryd toyoty i forda ale zawsze
jest to duzy wydatek.
-
14. Data: 2021-02-17 18:57:09
Temat: Re: Blad hamulca postojowego
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2021-02-17 o 17:27, K pisze:
> On 17/02/2021 16:16, cef wrote:
>> Najbardziej śmieszne jest to, że są tu na grupie zwolennicy teorii,
>> że samochody elektrycznie mniej się psują, bo są mniej skomplikowane.
>> Elektryczne takie niezawodne a tu w spaliniaku padł mi hamulec
>> elektryczny :-)
>
> Ale w elektryku nie zepsuje ci sie skrzynia biegow, sprzeglo, chlodnica,
> alternator, pompa paliwa, tlumik nie zgnije, rozrzad i pasek klinowy nie
> strzela, dpf nie zapcha, kat nie wypali bo ich zwyczajnie tam nie ma :)
>
> Ile w/w elementow wymieniales albo naprawiales,
Raptem dwa :-)
Ja akurat trochę się na produkcji znam i wiem, że jak
produkt będzie już kosztował tyle, że każdego będzie stać,
to na pewno znajdą się w tym elektryku rzeczy, które psuć
się będą. Wprowadzi się po prostu elementy, które będą
podlegac procesom zużycia i wymiany.
-
15. Data: 2021-02-17 21:16:33
Temat: Re: Blad hamulca postojowego
Od: Pete <n...@n...com>
Hello, cef.
On 17.02.2021 18:57 you wrote:
> W dniu 2021-02-17 o 17:27, K pisze:
>> On 17/02/2021 16:16, cef wrote:
>>> Najbardziej śmieszne jest to, że są tu na grupie zwolennicy
>>> teorii, że samochody elektrycznie mniej się psują, bo są mniej
>>> skomplikowane. Elektryczne takie niezawodne a tu w spaliniaku padł
>>> mi hamulec elektryczny :-)
>> Ale w elektryku nie zepsuje ci sie skrzynia biegow, sprzeglo,
>> chlodnica, alternator, pompa paliwa, tlumik nie zgnije, rozrzad i
>> pasek klinowy nie strzela, dpf nie zapcha, kat nie wypali bo ich
>> zwyczajnie tam nie ma :) Ile w/w elementow wymieniales albo
>> naprawiales,
> Raptem dwa :-) Ja akurat trochę się na produkcji znam i wiem, że jak
> produkt będzie już kosztował tyle, że każdego będzie stać, to na
> pewno znajdą się w tym elektryku rzeczy, które psuć się będą.
> Wprowadzi się po prostu elementy, które będą podlegac procesom
> zużycia i wymiany.
Czyli 6. Dwa pióra wycieraczek i 4 opony
--
Pete
-
16. Data: 2021-02-17 23:24:25
Temat: Re: Blad hamulca postojowego
Od: RadoslawF <r...@g...com>
W dniu 2021-02-17 o 21:16, Pete pisze:
> > W dniu 2021-02-17 o 17:27, K pisze:
> >> On 17/02/2021 16:16, cef wrote:
> >>> Najbardziej śmieszne jest to, że są tu na grupie zwolennicy
> >>> teorii, że samochody elektrycznie mniej się psują, bo są mniej
> >>> skomplikowane. Elektryczne takie niezawodne a tu w spaliniaku padł
> >>> mi hamulec elektryczny :-)
> >> Ale w elektryku nie zepsuje ci sie skrzynia biegow, sprzeglo,
> >> chlodnica, alternator, pompa paliwa, tlumik nie zgnije, rozrzad i
> >> pasek klinowy nie strzela, dpf nie zapcha, kat nie wypali bo ich
> >> zwyczajnie tam nie ma :) Ile w/w elementow wymieniales albo
> >> naprawiales,
> > Raptem dwa :-) Ja akurat trochę się na produkcji znam i wiem, że jak
> > produkt będzie już kosztował tyle, że każdego będzie stać, to na
> > pewno znajdą się w tym elektryku rzeczy, które psuć się będą.
> > Wprowadzi się po prostu elementy, które będą podlegac procesom
> > zużycia i wymiany.
>
> Czyli 6. Dwa pióra wycieraczek i 4 opony
Naiwny.
Punkty lutownicze w tej elektronice same się utlenią.
A bez tego nawet jakby dało się jechać to komputer i tak
nie pozwoli.
Pozdrawiam
-
17. Data: 2021-02-18 08:11:07
Temat: Re: Blad hamulca postojowego
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
On 17.02.2021 23:24, RadoslawF wrote:
> Naiwny.
> Punkty lutownicze w tej elektronice same się utlenią.
> A bez tego nawet jakby dało się jechać to komputer i tak
> nie pozwoli.
O ile dobrze pamiętam to produkty dla samochodówki i lotnictwa są
zwolnione z RoHS.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
18. Data: 2021-02-18 10:27:28
Temat: Re: Blad hamulca postojowego
Od: RadoslawF <r...@g...com>
W dniu 2021-02-18 o 08:11, Mirek Ptak pisze:
>> Naiwny.
>> Punkty lutownicze w tej elektronice same się utlenią.
>> A bez tego nawet jakby dało się jechać to komputer i tak
>> nie pozwoli.
>
> O ile dobrze pamiętam to produkty dla samochodówki i lotnictwa są
> zwolnione z RoHS.
Do samochodów nie ale spis wykluczeń robi się coraz dłuższy więc
może i dopisali.
Pozdrawiam
-
19. Data: 2021-02-18 10:38:45
Temat: Re: Blad hamulca postojowego
Od: K <n...@e...com>
On 17/02/2021 17:57, cef wrote:
> W dniu 2021-02-17 o 17:27, K pisze:
>> On 17/02/2021 16:16, cef wrote:
>
>>> Najbardziej śmieszne jest to, że są tu na grupie zwolennicy teorii,
>>> że samochody elektrycznie mniej się psują, bo są mniej skomplikowane.
>>> Elektryczne takie niezawodne a tu w spaliniaku padł mi hamulec
>>> elektryczny :-)
>>
>> Ale w elektryku nie zepsuje ci sie skrzynia biegow, sprzeglo,
>> chlodnica, alternator, pompa paliwa, tlumik nie zgnije, rozrzad i
>> pasek klinowy nie strzela, dpf nie zapcha, kat nie wypali bo ich
>> zwyczajnie tam nie ma :)
>>
>> Ile w/w elementow wymieniales albo naprawiales,
>
> Raptem dwa :-)
> Ja akurat trochę się na produkcji znam i wiem, że jak
> produkt będzie już kosztował tyle, że każdego będzie stać,
> to na pewno znajdą się w tym elektryku rzeczy, które psuć
> się będą. Wprowadzi się po prostu elementy, które będą
> podlegac procesom zużycia i wymiany.
Ja sie w pelni zgadzam z tym, ze jest za wczesnie aby mowic o
niezawodnosci elektrykow bo ta technologia sie caly czas rozwija. Chodzi
mi bardziej o liste czesci, ktore w elektrycznych zwyczajnie sie nie
moga popsuc lub wyeksploadowac bo ich tam zwyczajnie nie ma. Do listy
dodaj jeszcze wymiane oleju co 10kkm wraz z filtrami i wymiane
zimeringow/uszczelek, swiec, cewki zaplonowej, czyszczenie/wymiane EGR,
klap wirowych ;)
-
20. Data: 2021-02-18 16:38:57
Temat: Re: Blad hamulca postojowego
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2021-02-18 o 10:38, K pisze:
> On 17/02/2021 17:57, cef wrote:
>> W dniu 2021-02-17 o 17:27, K pisze:
>>> On 17/02/2021 16:16, cef wrote:
>>
>>>> Najbardziej śmieszne jest to, że są tu na grupie zwolennicy teorii,
>>>> że samochody elektrycznie mniej się psują, bo są mniej skomplikowane.
>>>> Elektryczne takie niezawodne a tu w spaliniaku padł mi hamulec
>>>> elektryczny :-)
>>>
>>> Ale w elektryku nie zepsuje ci sie skrzynia biegow, sprzeglo,
>>> chlodnica, alternator, pompa paliwa, tlumik nie zgnije, rozrzad i
>>> pasek klinowy nie strzela, dpf nie zapcha, kat nie wypali bo ich
>>> zwyczajnie tam nie ma :)
>>>
>>> Ile w/w elementow wymieniales albo naprawiales,
>>
>> Raptem dwa :-)
>> Ja akurat trochę się na produkcji znam i wiem, że jak
>> produkt będzie już kosztował tyle, że każdego będzie stać,
>> to na pewno znajdą się w tym elektryku rzeczy, które psuć
>> się będą. Wprowadzi się po prostu elementy, które będą
>> podlegac procesom zużycia i wymiany.
>
> Ja sie w pelni zgadzam z tym, ze jest za wczesnie aby mowic o
> niezawodnosci elektrykow bo ta technologia sie caly czas rozwija. Chodzi
> mi bardziej o liste czesci, ktore w elektrycznych zwyczajnie sie nie
> moga popsuc lub wyeksploadowac bo ich tam zwyczajnie nie ma. Do listy
> dodaj jeszcze wymiane oleju co 10kkm wraz z filtrami i wymiane
> zimeringow/uszczelek, swiec, cewki zaplonowej, czyszczenie/wymiane EGR,
> klap wirowych ;)
No i ja Ci zwyczajnie sygnalizuję, że pojawi się mnóstwo
innych bajerów, które będą się psuć. Kiedyś nie było
różńych usterek silnikowych, bo nie było EGR
czy sondy czy nastawnika klap i tak samo w elektryku się pojawią
różne dodatkowe opcje ze sterownikiami, które się będą wywalać.
Może będzie tego mniej, ale na pewno mechanik bez pracy nie zostanie.