  • 1. Data: 2011-12-03 17:40:03
    Temat: Blackberry
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    Wymyśliłem, Blackberry :) Już naprawdę nie ma wyboru co do telefonów
    klawiaturowych. A tak w ogóle to już przerobiłem trochę, no oprócz
    iPhona :) i znalazłem się w kropce, nawet trochę zagubiony. Nie ma już
    telefonów.. No ale przecież jest jeszcze Blacberry! :) I już nie tylko
    sprzęt inny ale przede wszystkim system! Ponoć stabilny, szybki i ohy
    ahy. Od jakiego modelu zacząć? Dodam, że nie chcę przeznaczać np 1500zł
    na nowy, bazuje na rynku wtórnym ~500zł. Wow, ale się cieszę.
    No, a tak w ogóle to marzę tezo Lumi 800 :) ale tyle teraz nie dam za fona..
    Więc jaki model Blacberry wybrać?

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Google zachowuje się jak kobieta. Ledwie zacznę zdanie, już próbuje je
    dokończyć na tuzin sposobów."

  • 2. Data: 2011-12-03 17:59:33
    Temat: Re: Blackberry
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 03 Dec 2011 18:40:03 +0100, Piotr M napisał(a):

> [...]
    > sprzęt inny ale przede wszystkim system! Ponoć stabilny, szybki i ohy
    > ahy. Od jakiego modelu zacząć? Dodam, że nie chcę przeznaczać np 1500zł

    A jak brzmi pytanie? Do odbijania pingponga chyba najlepiej model 9800, bo
    największa powierzchnia. Modele Bold słabo nadają się do skrobania po
    plecach, bo nie mają krawędzi.

    Określ łaskawie zastosowania, będzie wszystkim łatwiej.
    Bądź łaskawy doczytać, że BB w klasycznym rozumieniu tego urządzenia, to
    klient poczty z opcją wykonywania połączeń telefonicznych. Teraz to się
    trochę zmienia, ale powoli i bez przekonania.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Przeczytac pare ksiazek i nie trzeba byc trolem..." - Paweł "robbo"

  • 3. Data: 2011-12-03 18:26:47
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 3 grudnia 18:59, Waldek Godel pisze:

    > A jak brzmi pytanie? Do odbijania pingponga chyba najlepiej model 9800, bo
    > największa powierzchnia. Modele Bold słabo nadają się do skrobania po
    > plecach, bo nie mają krawędzi.

    :) Niby nic, a jednak coś mówi..

> [...]
    > klient poczty z opcją wykonywania połączeń telefonicznych. Teraz to się
    > trochę zmienia, ale powoli i bez przekonania.

    Zastosowania? Chce poznać nową markę i system. Nie potrzebuje mobilnego
    klienta poczty bo non stop siedzę przy laptopie. Ale oczywiście
    wypróbuje to. Chcę przetestować system od A do Z i to wszystko. To nie
    kwestia że potrzebuje telefon do tego i owego i który będzie dobry.
    Napisałem aby podzielić się opinią, iż obecnie rynek telefonów gsm
    bardzo się zmienił i ktoś kto np nie chce mieć dotykowca, może wpaść na
    taki pomysł na Blackberry. Jeszcze ze 3-5 lat temu ta marka była bardzo
    mało popularna w Polsce, teraz to się zmienia. Siedziałem i myślałem co
    tu zacząć używać. A telefony mnie się trzymają krótko, ok pół roku, no
    nieraz wyjątkowo rok lub rok z hakiem.

  • 4. Data: 2011-12-03 18:39:51
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 03 Dec 2011 19:26:47 +0100, Piotr M napisał(a):

> [...]
    > wypróbuje to. Chcę przetestować system od A do Z i to wszystko. To nie
    > kwestia że potrzebuje telefon do tego i owego i który będzie dobry.

    System to duże słowo. Aktualne telefony BB to w zasadzie dumbphone z
    maszynką Javy do aplikacyjek. Najlepszy dowód, że mimo szybkich procesorów
    wciąż nie udało się zrobić działającego klienta Skype, a nawigacje są jakie
    sa.
    Aplikacji jest mało (w porównaniu z konkurencją) i są dosyc marne.
    To jest telefon dla osób którym wystarcza to co jest w pudełku plus kilka
    dodatkowych ficzerów od oprogramowania. Mocną stroną jest messaging, czyli
    poczta i internet messengery które działają przez BES/BIS, bo nie wymagają
    od telefonu ciągłego połaczenia z serwerem i znakomicie wydłużają czas
    zycia baterii.
    Nowy system BBX dopiero wchodzi i nikt nie wiadomo jak się będzie sprawował
    w telefonie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

  • 5. Data: 2011-12-03 19:09:01
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 3 grudnia 19:39, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > zycia baterii.
    > Nowy system BBX dopiero wchodzi i nikt nie wiadomo jak się będzie sprawował

    Tak myślę o Curve 8900
    http://www.gsmarena.com/blackberry_curve_8900-2604.p
    hp Na Allegro można
    kupić w cenie do 400zł na gwarancji. Owszem, nie jest to nowszy model, a
    jakie ma wady (oprócz braku 3G)?
    A jakiś inny?

  • 6. Data: 2011-12-03 19:23:24
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 03 Dec 2011 20:09:01 +0100, Piotr M napisał(a):

> [...]
    hp Na Allegro można
    > kupić w cenie do 400zł na gwarancji. Owszem, nie jest to nowszy model, a

    W zasadzie poza słabym aparatem, wolnym procesorem, starą wersją OS i
    gorszą baterią to żadnych :-)
    Powstaje pytanie jak długo stare BB OS będą wspierane i jak długo będzie
    powstawało oprogramowanie. Bo już teraz nie jest różowo (tzn bardzo wiele
    programów pod iOS czy Androida nie ma żadnego odpowiednika pod BBOS), a
    będzie już tylko gorzej. A ty jeszcze chcesz kupować model sprzed 3 lat,
    równieśnika ajfona 3G (nie mylić z 3GS) i Era G1

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam

  • 7. Data: 2011-12-04 16:10:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr M" <x...@x...xx> wrote in message news:jbdpnq$r0d$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > telefony mnie się trzymają krótko, ok pół roku, no nieraz wyjątkowo rok

    Roczne doświadczenie z 9800 w rodzinie i mogę Cię zapewnić że
    Ci się nie spodoba bo się ciągle wiesza i albo zamarza nie przyjmując
    wejścia od użytkownika albo zawiesza się któraś z aplikacji w tle
    i nie pozwala procesorowi na uśpienie i bateria idzie się kochać
    w mniej niż godzinę. Po jakichś 8 miesiącach używania trzeba było
    wymienić na gwarancji bo się kabel od wyświetlacza wysuwanego
    połamał i kicha. Inna rzecz że ten wyświetlacz był wysuwany bardzo
    często bo telefonu użytkowała latorośl żyjąca sms-ami na potęgę.

    Generalnie ten system został już zapomniany i odchodzi powoli do historii.

  • 8. Data: 2011-12-05 08:08:08
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 4 Dec 2011 10:10:15 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Generalnie ten system został już zapomniany i odchodzi powoli do historii.

    Jasne, IPhone jest najlepszy na świecie - nawet jak się go porówna z
    telefonami nie z tej samej półki.

    BlackBerry jest specyficzne. Te phony to generalnie woły do roboty. Mają
    działać stabilnie, ostanie co ma padać to możliwość wykonywania połączeń
    głosowych.
    Za cikra 20 zł miesięcznie doliczone do abonamentu masz usługę BIS -
    nieograniczony dostęp do netu w telefonie. Konfigurujesz maile (do 10
    chyba), przeglądsz www - daje radę.
    Faktycznie, nie masz na BB miliona dodatkowych aplikacji, ale coś tam można
    znaleść (BclackBerry App World). Dodatkowo możesz z innymi telefonami BB w
    cenie BISa rozmawiać poprzez BB Messenger.

    Przyznaję, że masz BB firmowy i się mocno do niego przyzwyczaiłem.
    Prywatnie też bym sobie taki sprawił z BISem.

    --
    Franc

  • 9. Data: 2011-12-05 10:44:24
    Od: "phungus" <p...@N...gazeta.pl>

    Piotr M <x...@x...xx> napisał(a):

    > Więc jaki model Blacberry wybrać?

    Hej,
    Może lekturka:
    http://www.bbnews.pl/index.php/2010/11/jak-zaczac-pr
    zygode-z-blackberry-poradnik-poczatkujacego/
    Ci pomoże...

    Pozdro,
    ph.

  • 10. Data: 2011-12-05 11:01:35
    Od: " Drzej Kej" <a...@N...gazeta.pl>

    > Ci pomoże...
    bardzo prosze cie prosze unikaj laczenia tych sluw bo w naszej grupy
    subkulturze grupowej CiPO to obelga zarezerwowana dla pszemola

    Jk