    From: Yakhub <y...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Biznesowa atramentówka?
    Supersedes: <1hcz98czz0rlc$.dlg@wazzenon.pl>
    Date: Wed, 8 Sep 2010 09:13:35 +0200

    Dnia Tue, 07 Sep 2010 14:32:17 +0200, ikov napisał(a):

    > Zastanawiam się nad kupnem kolorowego lasera do biura, ale natknąłem się
    > na biznesową atramentówkę - Epson B-310N. Jeśli faktycznie ma wydajność
    > jak podaje producent (3500 str. dla każdego koloru) i szybkość (37
    > str./min - co akurat nie ma dla mnie znaczenia) to konkurencja dla
    > lasera. Tusze (sam pojemnik, bez głowicy) też są tanie w porównaniu do
    > tonera.
    > Używa/ł ktoś coś z podobnych?

    Miałem do czynienia z HP8000, która zastąpiła używaną wcześniej HP1100.

    W HP8000 pojemniki z tuszem wystarczają na ~1500-1600 stron (ok. 4x70zł za
    oryginały). Głowice wymieniane są oddzielnie (~170zł/sztukę), po 11000
    stron jeszcze nie wykazują żadnych objawów zużycia.

    Obie drukarki są znakomite, nie sprawiały żadnych problemów (HP1100
    wytrzymała kilkanaście (?) chyba lat i wciąż działa w innym pokoju).

    Za to z kolorowych laserów wszystkie, z jakimi miałem styczność były jakieś
    felerne (szczytem był Phaser 6110).

    --
    Yakhub