eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmBiling Połączenia Przychodzące tajemnica Telekomunikacyjna? › Re: Biling Połączenia Przychodzące tajemnica Telekomunikacyjna?
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Biling Połączenia Przychodzące tajemnica Telekomunikacyjna?
    Date: Thu, 22 Mar 2012 19:18:16 +0100

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    >Mniemam, że tej z ustawy.

    >Może to nie to samo co zrobienie bilingu.

    Wychodzi na to ze faktycznie nie to samo

    >A z ustawowego "operatora obowiązuje tajemnica telekomunikacyjna" co
    >byś wyciągał ? Że może ?

    Bym wyciagal wniosek ze nie moze ujawniacniac, ale .. przeszyklalem
    ustawe.
    Calkiem do d* ta ustawa.

    "Tajemnica komunikowania się w sieciach telekomunikacyjnych, zwana
    dalej ,,tajemnicą telekomunikacyjną", obejmuje:
    1) dane dotyczące użytkownika"

    Z numerem czy bez numeru ? Bo numer wprost nie jest nigdzie wymieniony

    "3) dane transmisyjne, które oznaczają dane przetwarzane dla celów
    przekazywania komunikatów w sieciach telekomunikacyjnych lub
    naliczania opłat za usługi telekomunikacyjne, [...]"

    Ale jesli wystepuje w danych miedzycentralowych, to moze i stanowi
    tajemnice.

    "2. Zakazane jest zapoznawanie się, utrwalanie, przechowywanie,
    przekazywanie lub inne wykorzystywanie treści lub danych objętych
    tajemnicą telekomunikacyjną przez osoby inne niż nadawca i odbiorca
    komunikatu, chyba że:"

    Czyli co - operator tez nie moze utrwalac ani przechowywac ? Ani
    wykorzystywac w inny sposob ?

    Oczywiscie art 180* zobowiazuja go do przechowywania :-)

    "1) będzie to przedmiotem usługi lub będzie to niezbędne do jej
    wykonania"

    Ale wystarczy swiadczyc usluge takiego bilingu i mozna :-)

    "2) nastąpi za zgodą nadawcy lub odbiorcy, których dane te dotyczą"

    no i tu mamy sytuacje w miare jasna - jak odbiorca wyrazil zgode to
    mozna i dane nadawcy mu wydrukowac :-)

    Z tym ze zgoda powinna byc wyrazona przed okresem za ktory chcemy
    biling uzyskac, bo inaczej operator nie moze utrwalac.

    Chyba ze odbiorca danych transmisyjnych miedzycentralowych jest sam
    operator i niczyjej zgody nie potrzebuje :-)

    "3. Z wyjątkiem przypadków określonych ustawą, ujawnianie lub
    przetwarzanie treści albo danych objętych tajemnicą telekomunikacyjną
    narusza obowiązek zachowania tajemnicy telekomunikacyjnej"

    Podkreslam "przetwarzanie"

    "Art. 163.
    Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest
    obowiązany do poinformowania abonenta, z którym zawiera umowę o
    świadczenie usług telekomunikacyjnych, a także pozostałych
    użytkowników końcowych, o zakresie i celu przetwarzania danych
    transmisyjnych oraz innych danych ich dotyczących, a także o
    możliwościach wpływu na zakres tego przetwarzania "

    Dostaliscie jakies pismo od operatora ?

    "Art. 165.
    2. Przetwarzanie danych transmisyjnych, niezbędnych dla celów
    naliczania opłat abonenta i opłat z tytułu rozliczeń operatorskich,
    jest dozwolone:
    1) po uprzednim poinformowaniu abonenta lub użytkownika końcowego o
    rodzaju danych transmisyjnych, które będą przetwarzane przez dostawcę
    publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, oraz o okresie tego
    przetwarzania;"

    Czas przeczytac dokladnie umowe i regulaminy :-)

    >No i co to ma do operatora ?

    W zasadzie nic, tylko po co zabraniac czegos, co bez wiekszych
    klopotow moze uzytkownik sam zrobic :-)

    >Ja rozumiem to tak, że operatorzy nie mogą bo nie wyobrażam sobie by
    >im się za pieniądze nie chciało.

    Jak widac - "chyba ze sa przedmiotem uslugi" :-)

    J.