eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBiegi a prędkość jazdy.Re: Biegi a prędkość jazdy.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Date: Sat, 22 May 2010 17:33:14 -0500
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 76
    Message-ID: <h...@p...onet.pl>
    References: <4bdd38af$0$17101$65785112@news.neostrada.pl>
    <hrjift$1fhf$1@news2.ipartners.pl> <hrjj42$986$1@inews.gazeta.pl>
    <hrjms8$1hc5$1@news2.ipartners.pl> <hrjosm$pav$1@inews.gazeta.pl>
    <hrjqem$1jb5$1@news2.ipartners.pl>
    <4bdd6f29$0$19170$65785112@news.neostrada.pl>
    <4bdd6ffa$0$19162$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@m...astro.amu.edu.pl>
    <4bdd7a30$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
    <h...@p...onet.pl>
    <1...@a...googlegroups.com>
    <h...@p...onet.pl>
    <c...@s...googlegroups.com>
    <h...@p...onet.pl>
    <8...@h...googlegroups.com>
    <h...@p...onet.pl>
    <7...@a...googlegroups.com>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1274567637 9093 204.248.56.195 (22 May 2010 22:33:57 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 22 May 2010 22:33:57 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    In-Reply-To: <7...@a...googlegroups.com>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2282648
    [ ukryj nagłówki ]

    "jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
    news:7b1783b4-c97c-40dc-8642-832ccef3a8b9@a16g2000vb
    r.googlegroups.com...
    > 2. Wracając do tematu: niestety ze strony subaru zniknął wykres z
    > przełożeniami, ale mogę zacytować instrukcję:
    > Rekomendowane przez producenta prędkości (kiedy zmieniać na następny
    > bieg):
    > 1:do 24km/h, 2:do 40km/h, 3:do 64km/h 4:do 72km/h 5:do 80km/h
    > Czyli zalecają 5 między 72 a 80km/h - nie znają się szczawiki :)

    Te rekomendacje z całą pewnością dotyczą jednostajnego PRZYSPIESZANIA.
    My mówiliśmy o spokojnym toczeniu się z ustaloną już prędkością...
    Do następnego czerwonego światła. A do tego wystarczy najwyższy bieg.

    > Maksymalne prędkości (wg producenta):
    > 1: do 38km/h, 2:do 79km/h 3:do 123km/h, 4:167km/h 5:207km/h
    > 6:nieskończoność - no tu jest naprawdę ciekawie :) - dodam, że
    > maksymalna prędkość wg dokumentacji to bodajże 187km/h :)
    > 3.Jakby nie patrzeć coś 60km/h, a tym bardziej 50km/h to na 5 chyba
    > trudno?

    Nie wiem jak Ty patrzysz... i na co patrzysz.

    >> Aż mnie korci aby sprawdzić te rpm w moim aucie przy 60km/h :-)
    > 4.Ciekawe - zapodaj.

    Zapomniałem... :-) Może następnym razem?

    >> Przy normalnym ruchu w mieście w przeważającej ilości przypadków
    >> używam piątego biegu. Dojście do 5 biegu przy ruszeniu ze świateł
    >> trwa przeważnie ułamek odległości do następnego czerwonego światła.
    >> Pomijając sytuacje stania w korkach, jazda na niższym biegu niż 4
    >> jest totalną przesadą.
    >
    > 5.Nie pisałem o 3 biegu. Przesadą i egoizmem jest jazda na 5 i wyżej.

    Gdzie tu jest egoizm???

    Jaka jest dla Ciebie różnica czy te 50km/h robię na 4 czy 5 biegu???

    >> Nie wiem co widzisz niebezpiecznego w jeździe na 5 biegu i chętnie
    >> usłyszałbym co to takiego i jak może to wnerwiać współużytkowników
    >> drogi.... Co ich może obchodzić jakiego biegu Ty używasz jadąc te 60km/h
    >> z Twojego przykładu? Czy jest dla mnie jakakolwiek różnica czy masz
    >> te 60km/h na 5 czy na 4 biegu? Dla mnie istotne jest czy jedziesz 60
    >> czy 30 - to jest dla mnie istotna różnica, nie to na jakim biegu trzymasz
    >> auto...
    > 6.Nie wiem jakie masz auto, ale w takich "popularnych" przyśpieszenie
    > na 5 biegu jest bardzo słabe - wyprzedzanie trwa długo i przez to jest
    > niebezpieczne - np. dlatego, że dłużej jesteś w "martwej strefie".

    A kto mówi o wyprzedzaniu na piątym biegu?????
    Mówimy o przełączeniu na 5tkę jak już osiągniesz prędkość 50km/h
    i dalej już toczysz się z tą prędkością.

    > Każde szybkie wciśnięcie hamulca powoduje zgaszenie silnika - nie ma
    > czasu na wciskanie sprzęgła. Ja miałem takie sytuacje i wierz mi
    > człowiek robi się naprawdę mokry jak mu zgaśnie silnik i w panice
    > próbuje odpalić samochód, a tu leci z tyłu tir ....

    Nie rozumiem dlaczego miałbyś naciskać hamulec bez wysprzęglenia.
    Masz jakieś kłopoty z obsługą ręcznej skrzyni biegów to kup sobie automat.

    >> Co do zabijania silnika to nie doświadczyłem jeszcze problemów
    >> z silnikiem. To są jakieś przesądy z kółka gospodyń wiejskich...
    > Jak już pisałem nie wiem czy dotyczy to nowych silników. Kiedyś mowa
    > było o tym, żeby zbyt długo silnik nie pracował poniżej 1500obr/min,
    > ponieważ wtedy zawory nie zawsze się obracają i przez to szybciej się
    > "wypalają".
    > Chyba dalej to obowiązuje bo ostatnio od mechanika usłyszałem, że
    > branie oleju może być związanie z trzymaniem silnika na zbyt niskich
    > obrotach.

    Mechanicy to nie naukowcy, własnych badań nie prowadzą...
    Powtarzają to czego się nauczyli w szkole 30 lat temu albo
    co zasłyszeli od innych.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: