-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Date: Sat, 22 May 2010 17:33:14 -0500
Organization: http://onet.pl
Lines: 76
Message-ID: <h...@p...onet.pl>
References: <4bdd38af$0$17101$65785112@news.neostrada.pl>
<hrjift$1fhf$1@news2.ipartners.pl> <hrjj42$986$1@inews.gazeta.pl>
<hrjms8$1hc5$1@news2.ipartners.pl> <hrjosm$pav$1@inews.gazeta.pl>
<hrjqem$1jb5$1@news2.ipartners.pl>
<4bdd6f29$0$19170$65785112@news.neostrada.pl>
<4bdd6ffa$0$19162$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@m...astro.amu.edu.pl>
<4bdd7a30$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
<h...@p...onet.pl>
<1...@a...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
<c...@s...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
<8...@h...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
<7...@a...googlegroups.com>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1274567637 9093 204.248.56.195 (22 May 2010 22:33:57 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 22 May 2010 22:33:57 +0000 (UTC)
X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
In-Reply-To: <7...@a...googlegroups.com>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2282648
[ ukryj nagłówki ]"jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
news:7b1783b4-c97c-40dc-8642-832ccef3a8b9@a16g2000vb
r.googlegroups.com...
> 2. Wracając do tematu: niestety ze strony subaru zniknął wykres z
> przełożeniami, ale mogę zacytować instrukcję:
> Rekomendowane przez producenta prędkości (kiedy zmieniać na następny
> bieg):
> 1:do 24km/h, 2:do 40km/h, 3:do 64km/h 4:do 72km/h 5:do 80km/h
> Czyli zalecają 5 między 72 a 80km/h - nie znają się szczawiki :)
Te rekomendacje z całą pewnością dotyczą jednostajnego PRZYSPIESZANIA.
My mówiliśmy o spokojnym toczeniu się z ustaloną już prędkością...
Do następnego czerwonego światła. A do tego wystarczy najwyższy bieg.
> Maksymalne prędkości (wg producenta):
> 1: do 38km/h, 2:do 79km/h 3:do 123km/h, 4:167km/h 5:207km/h
> 6:nieskończoność - no tu jest naprawdę ciekawie :) - dodam, że
> maksymalna prędkość wg dokumentacji to bodajże 187km/h :)
> 3.Jakby nie patrzeć coś 60km/h, a tym bardziej 50km/h to na 5 chyba
> trudno?
Nie wiem jak Ty patrzysz... i na co patrzysz.
>> Aż mnie korci aby sprawdzić te rpm w moim aucie przy 60km/h :-)
> 4.Ciekawe - zapodaj.
Zapomniałem... :-) Może następnym razem?
>> Przy normalnym ruchu w mieście w przeważającej ilości przypadków
>> używam piątego biegu. Dojście do 5 biegu przy ruszeniu ze świateł
>> trwa przeważnie ułamek odległości do następnego czerwonego światła.
>> Pomijając sytuacje stania w korkach, jazda na niższym biegu niż 4
>> jest totalną przesadą.
>
> 5.Nie pisałem o 3 biegu. Przesadą i egoizmem jest jazda na 5 i wyżej.
Gdzie tu jest egoizm???
Jaka jest dla Ciebie różnica czy te 50km/h robię na 4 czy 5 biegu???
>> Nie wiem co widzisz niebezpiecznego w jeździe na 5 biegu i chętnie
>> usłyszałbym co to takiego i jak może to wnerwiać współużytkowników
>> drogi.... Co ich może obchodzić jakiego biegu Ty używasz jadąc te 60km/h
>> z Twojego przykładu? Czy jest dla mnie jakakolwiek różnica czy masz
>> te 60km/h na 5 czy na 4 biegu? Dla mnie istotne jest czy jedziesz 60
>> czy 30 - to jest dla mnie istotna różnica, nie to na jakim biegu trzymasz
>> auto...
> 6.Nie wiem jakie masz auto, ale w takich "popularnych" przyśpieszenie
> na 5 biegu jest bardzo słabe - wyprzedzanie trwa długo i przez to jest
> niebezpieczne - np. dlatego, że dłużej jesteś w "martwej strefie".
A kto mówi o wyprzedzaniu na piątym biegu?????
Mówimy o przełączeniu na 5tkę jak już osiągniesz prędkość 50km/h
i dalej już toczysz się z tą prędkością.
> Każde szybkie wciśnięcie hamulca powoduje zgaszenie silnika - nie ma
> czasu na wciskanie sprzęgła. Ja miałem takie sytuacje i wierz mi
> człowiek robi się naprawdę mokry jak mu zgaśnie silnik i w panice
> próbuje odpalić samochód, a tu leci z tyłu tir ....
Nie rozumiem dlaczego miałbyś naciskać hamulec bez wysprzęglenia.
Masz jakieś kłopoty z obsługą ręcznej skrzyni biegów to kup sobie automat.
>> Co do zabijania silnika to nie doświadczyłem jeszcze problemów
>> z silnikiem. To są jakieś przesądy z kółka gospodyń wiejskich...
> Jak już pisałem nie wiem czy dotyczy to nowych silników. Kiedyś mowa
> było o tym, żeby zbyt długo silnik nie pracował poniżej 1500obr/min,
> ponieważ wtedy zawory nie zawsze się obracają i przez to szybciej się
> "wypalają".
> Chyba dalej to obowiązuje bo ostatnio od mechanika usłyszałem, że
> branie oleju może być związanie z trzymaniem silnika na zbyt niskich
> obrotach.
Mechanicy to nie naukowcy, własnych badań nie prowadzą...
Powtarzają to czego się nauczyli w szkole 30 lat temu albo
co zasłyszeli od innych.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.05.10 10:52 MarcinJM
- 25.05.10 12:13 login206
- 25.05.10 17:12 Karolek
- 25.05.10 19:19 MarcinJM
- 25.05.10 19:22 MarcinJM
- 25.05.10 20:56 Karolek
- 25.05.10 21:12 Karolek
- 26.05.10 05:45 MarcinJM
- 26.05.10 07:22 Karolek
- 26.05.10 09:04 jacek2v
- 06.06.10 15:02 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=