eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBiegi a prędkość jazdy. › Re: Biegi a prędkość jazdy.
  • Data: 2010-05-06 13:37:33
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
    news:c96e3c02-c323-4d4d-b2f5-d0264d96704f@s29g2000yq
    d.googlegroups.com...
    > On 4 Maj, 14:26, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    >> "jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
    >>
    >> news:1a8d172a-a873-4fd4-8341-2c7e601ee86b@a34g2000yq
    n.googlegroups.com...
    >>
    >> >> Ja to w pełni rozumiem i znam człowieka starszej daty ktory
    >> >> "wychował się" na maluchu i przesiadł się na coś lepszego
    >> >> i strasznie auto kaleczy... Nigdy 5 biegu w mieście nie używa,
    >> >> większość krótkich tras robi na dwójce, czasem trójce bo mu
    >> >> się wydaje że wyższy bieg to za szybko auto jeździ...
    >>
    >> > Ja też nie używam 5 biegu w mieście, bo tam nie wolno jeździć ponad 80
    >> > - przeważnie :)
    >> > U mnie na 4 biegu przy 80 jest ciut powyżej 2k obrotów :) - może ten
    >> > człowiek też ma samochód o podobnej charakterystyce?
    >>
    >> Nie wiem dlaczego te ciut powyżej 2k obrotów Cię powstrzymuje?
    >> Jak na 5 tym biegu będziesz miał 1700 lub 1800 to będzie OK dla
    >> toczenia się po równym, a jak będziesz chciał przyspieszyć to redukcja.
    >
    > Nie zrozumieliśmy się. Na 4 biegu przy 60 mam ok. 1500obr :), a na
    > tzw. luzie mam 900obr. Jak wrzucę 5 bieg to mam coś ok. 1000,

    Sorry, ale nie wierzę że w Twoim aucie różnica pomiędzy 4 i 5 biegiem
    to 50% przełożenia... Zwykle różnica pomiędzy tymi biegami jest
    nieznaczna i przełączenie z 4 @ 1500rpm na 5 daje np. 1400-1450 rpm
    a nie 1000 rpm. Sprawdź to lepiej jeszcze raz w swoim aucie, bo
    na pewno nie jest ono wyjątkowe.

    > spada
    > moment i robi się niebezpiecznie bo nie można przyśpieszyć, a szybkie
    > hamowanie grozi zgaszeniem silnika i nie można zrobić hamuj-gaz :).
    > Redukcja trwa dłuuuuugoooo za długo w sytuacji krytycznej :)
    > Poza tym staję się zawalidrogą, a wyznaję zasadę, że nie tylko ja na
    > drodze i nie najważniejszy mój portfel :)

    Wiesz, jak Ty chcesz jechać na trasie na czwórce to sobie jedź - nikt
    Ci nie broni... Ja Ci tylko mówię że to nie jest uzasadnione - wszyscy
    jadą na najwyższym biegu gdy auto osiągnie te 50-60km/h i już
    przestało przyspieszać. Piątka w zupełności wtedy wystarcza wszystkim.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: