-
11. Data: 2010-04-25 16:17:32
Temat: Re: Biały lakier.
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"kffiatek" <k...@s...op.pl> wrote in message
news:hr1djn$hii$1@news.onet.pl...
> W dniu 2010-04-25 12:58, to pisze:
>> kffiatek wrote:
>>
>>> Czy biały lakier jest gorszy jakościowo, albo mniej trwały od
>>> "metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor?
>>
>> Zależy jaki. Są rożne białe.
>
> No nieźle. Ekstra informacja. Jak jesteś taki mądry, to chociaż hasłowo
> rzuć jakie są różnice.
Czyż nie widać wyraźnie, że gostek nie ma pojęcia o czym pisze???
Zapominasz, że jesteś na grupie samochodowej? :-)))
-
12. Data: 2010-04-25 16:53:56
Temat: Re: Biały lakier.
Od: =radek= <j...@t...pl>
Dnia Sun, 25 Apr 2010 09:16:43 -0500, Pszemol napisał(a):
>> Gdzieś mi sie obiło o uszy, że auto z lakierem metalizowanym ma więcej
>> warstw podkładu, lakieru czy czegoś tam, w związku z tym oprócz aspektów
>> wizualnych ma jeszcze zalety praktyczne. Ponoć lakier metalizowany jest
>> trwalszy, twardszy i lepiej zabezpiecza karoserię przed korozją.
>
> Urban legends.
Zatem jaka jest prawda?
Przeglądając internet zadziwiająco często powtarza się opinia, że jednak
lakier metalizowany jest trwalszy i odporniejszy od zwykłego, jeden z wielu
przykładow takiej opinii:
[...]
Dopłata za wielowarstwowy lakier metalizowany zawsze miała sens, gdyż takie
auto dłużej ładnie wygląda i jest bardziej odporne na korozję. Obecnie
stosowane "zwykłe" farby do karoserii ze względów ekologicznych są mniej
trwałe i efektowne niż kiedyś. Tym bardziej zatem, kupując auto, warto
dopłacić za lepszy lakier.
[...]
http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.asp?Artykul
=21576&Strona=1
>> Co do białego, to generalnie autko trochę niepraktyczne. Bardzo szybko się
>> brudzi, żółknieje, mało chodliwe w odsprzedaży, a w razie lakierowania
>> elementów (zwłaszcza w aucie starszym) lakiernicy muszą się namęczyć z
>> cieniowaniem.
>
> W każdym aucie lakiernicy muszą się namęczyć z cieniowaniem...
> Czy chodzi to o czerwień, zieleń czy biel - są tysiące jej odcieni.
Oczywiście, ale wiem z autopsji, że lakiernicy właśnie bialego specjalnie
nie lubia, bo białe elementy trudno wycieniować. Zwłaszcza jak auto już
kilka/kilkanaście lat ma. Dużo bardziej wolą "kolorowe" auta, tu łatwiej
wycieniować i zamaskować.
>> No i w nowym aucie przez jakiś czas ponoć należy unikać myjni
>> automatycznych, aby dać szansę lakierowi na należyte utwardzenie się.
>
> Najlepiej auta w ogóle nie myć aby się lakier nie psuł, zabłoconym jeździć
> ;-)
No nie ma co w skrajnośc popadać, jednak nadal twierdzę, że co prawda
nowoczesne lakiery schną szybko, to jednak twardnieją duzo wolniej. I jeśli
auto jest stosunkowo "świeże", to omijanie szczot w myjni przez jakis czas
jast całkiem sensowne. Zwłaszcza, że normalnie potrafia zdrowo porysować
samochodzik.
-
13. Data: 2010-04-25 17:01:31
Temat: Re: Biały lakier.
Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>
=radek= wrote:
> [...]
> Dopłata za wielowarstwowy lakier metalizowany zawsze miała sens, gdyż
> takie auto dłużej ładnie wygląda i jest bardziej odporne na korozję.
Teraz to się nawet za zwykły (niemetalizowany, nieperłowy) czarny dopłaca -
np. w Citroenie. Bez dopłaty jest tylko biały.
--
Arek, arekmx|gazeta.pl
-
14. Data: 2010-04-25 17:08:31
Temat: Re: Biały lakier.
Od: to <t...@a...xyz>
Pszemol wrote:
> Z Twojej wypowiedzi wynikało, że rzeczywiście niektóre białe są
> szczególnie gorsze od innych kolorów - jeśli nie to miałeś na myśli a
> generalnie różne jakości lakierów to nie ma sprawy.
Wynikało, że ogólnie lakiery mają różną jakość.
> Z tego co ja mogę zgadywać, to producent samochodów zużywa takie ilości
> farby że ma na 100% kontrakty z jednym producentem farb i wszystkie
> kolory mają tą samą chemię i nie różnią się od siebie wytrzymałością.
Może tak, może nie, kto to wie? ;)
--
cokolwiek
-
15. Data: 2010-04-25 17:09:13
Temat: Re: Biały lakier.
Od: to <t...@a...xyz>
Pszemol wrote:
> Czyż nie widać wyraźnie, że gostek nie ma pojęcia o czym pisze???
Nie oceniaj innych po sobie.
--
cokolwiekf
-
16. Data: 2010-04-25 17:14:44
Temat: Re: Biały lakier.
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:bdj8t5d1uh8haueov6b6a5otil7lj5psu1@4ax.com...
> On Sun, 25 Apr 2010 15:39:52 +0200, =radek= wrote:
>>Gdzieś mi sie obiło o uszy, że auto z lakierem metalizowanym ma więcej
>>warstw podkładu, lakieru czy czegoś tam, w związku z tym oprócz aspektów
>>wizualnych ma jeszcze zalety praktyczne.
>
> Jest warstwa lakieru z metalizacja, a na to warstwa lakieru
> bezbarwnego.
Clearcoat, bo tak się zwie warstwa bezbarwnego, kładzie się dziś
nawet na niemetalizowane lakiery. Daje to "głębie" również zwykłym farbom.
-
17. Data: 2010-04-25 17:19:05
Temat: Re: Biały lakier.
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Arek" <a...@...a.z.e.t.a.pl> wrote in message
news:hr1lgb$62u$1@news.onet.pl...
> =radek= wrote:
>
>> [...]
>> Dopłata za wielowarstwowy lakier metalizowany zawsze miała sens, gdyż
>> takie auto dłużej ładnie wygląda i jest bardziej odporne na korozję.
>
> Teraz to się nawet za zwykły (niemetalizowany, nieperłowy) czarny
> dopłaca -
> np. w Citroenie. Bez dopłaty jest tylko biały.
To, że jest jakaś dopłata znaczy tylko tyle że są klienci którzy są gotowi
"dopłacić" i mieć kolor jaki chcą...
To, że jest dopłata NIC nam nie mówi na temat tego że lakier X jest
droższy od lakieru Y - rozmawiamy o cenie rynkowej samochodu a nie
kosztach jego produkcji - wiele osób myli te dwie sprawy...
Jeśli koszt produkcji jest ten sam a klient gotowy jest dopłacić za kolor
to czemu producent miałby nie skorzystać z tego zwłaszcza że jest
"pozwolenie" rynku na taką praktykę "bo inni też tak robią"?
Na innym rynku, np. w USA, nie ma dopłat za kolor więc wszystkie
kosztują tyle samo przy kupnie auta. Jak komuś nie zależy na kolorze
to można "utargować" parę stów i wziąć auto które jest akurat na placu
zamiast zamawiać z fabryki w konkretnym kolorze... Aut na placach
stoi mnóstwo i czeka na klientów - w USA jest inny rynek niż u nas.
-
18. Data: 2010-04-26 06:44:03
Temat: Re: Biały lakier.
Od: Olleo <o...@t...pl>
> Czy biały lakier jest gorszy jakościowo, albo mniej trwały od
> "metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor? Jak to jest w VW?
A nie chodzi ci przypadkiem o to, ze zazwyczaj biale samochody maja
gorsze wyposazenie? To standardowy kolor pod samochody dla PH, pod
reklamowe oklejenie i dlatego zazwyczaj tansze sa na rynku wtornym ;)
--
Olleo
-
19. Data: 2010-04-26 09:56:12
Temat: Re: Biały lakier.
Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
Użytkownik "kffiatek" <k...@s...op.pl> napisał w wiadomości
news:hr15vv$svf$1@news.onet.pl...
>
>
> Czy biały lakier jest gorszy jakościowo, albo mniej trwały od
> "metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor? Jak to jest w VW?
>
Gorszy jakościowo nie jest. Z pewnych względów nawet lepszy (np. w przypadku
lakierowania jakichś drobnych uszkodzeń). Dla VW akurat biały i czerwony
niemetalizowany lakier to tradycyjnie kolor najtańszych i najsłabiej
wyposażonych modeli i dlatego nie wymaga dopłat.
-
20. Data: 2010-04-26 10:11:39
Temat: Re: Biały lakier.
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2010-04-25 12:36, *kffiatek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>
>
> Czy biały lakier jest gorszy jakościowo, albo mniej trwały od
> "metalizowanego", czy płaci się tylko za kolor? Jak to jest w VW?
W tej chwili już chyba nikt nie maluje kolorów solid jednowarstwowo, a
na pewno nie VW. Spokojnie możesz brać - mój następny samochodzik też
będzie biały :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++