  • 21. Data: 2012-08-29 00:39:50
    Temat: Re: Biały kolektor wydechowy?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 28 Aug 2012 01:48:06 +0200, scobowski wrote:

    > Rajdówka to ciekawe poletko doświadczalne :) (wszak nie działo się to w
    > "cywilnym" samochodzie..?)

    Ano...
    Jazda rajdowa silnikowi nie służy.
    W sumie nie tylko silnikowi.

    Właśnie co do ewentualnych powodów zgonu silnika, jakieś 200km wcześniej na
    treningu przy około 150km/h zrobiłem niekontrolowany obrót o 360stopni.
    Być może nie wcisnąłem sprzęgła, albo wcisnąłem za późno i całkiem możliwe
    że silnik chwilę pokręcił się tyłem przy całkiem wysokich obrotach.

    A panewki mają zastrzały tylko przeciwko obrotowi w dobrą stronę - w
    przeciwną wyglądają na to że przekręcić je o wiele łatwiej. Zwłaszcza że
    kręcąć się tyłem nie ma ciśnienia oleju.

    > Patrząc na zapytanie o knock-sensor: coś się w silniku -przez zbyt
    > wysoką temperaturę w cylindrach- wytapiało i leciało w wydech ?

    Obejrzałem dokładnie cały silnik i nie ma żadnych śladów na tłokach,
    zaworach, świecy itp.
    Tylko rozdeptana panewka 3 cylindra i przytarty wał korbowy.

    Chociaż spotkałem się już ze zdaniem że biały wydech to norma w rajdówce i
    tak ma być jak silnik generalnie nie schodzi poniżej 6000rpm przez długi
    czas.

    > Jedna mnie refleksja nachodzi: jak minie pokolenie dziadków (wnoszę po
    > głosie Pani Pyrowej/pilotki z któregoś filmiku - bez urazy i z pełnym
    > szacunkiem), którzy wiedzą co z czym, potrafią rozebrać wolnossaka w
    > garażu i dłubią, i zapaleńców, co z sentymentu trzymają stare auta (me!
    > :) ), i wiedzą z grubsza, jak powinien zachowywać się silnik, to z
    > mojego pokolenia (30+, a poniżej to w ogóle czarna masa) nikt nie będzie
    > się interesował, co tam się pod maską dzieje..

    Takie dziadki to z nas jeszcze chyba nie są ;)

    No ale jakoś tam sobie radzę - kiedyś to przy samochodzie zmieniłem
    najwyżej koło. Ale 4 lata temu kupiłem rajdowe Cinquecento no i musiałem
    się nauczyć sam wszystko robić.
    Niby fajne sobie pogrzebać przy aucie, ale chyba gdyby mnie było stać, to
    wolałbym mieć kogoś kto by to wszystko robił za mnie :-)

  • 22. Data: 2012-08-29 00:42:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 28 Aug 2012 10:44:09 +0200, Adam Płaszczyca wrote:

    > To resztki panewki.

    No tak wygląda, ale jakoś dużo tego jak na jedną panewkę.

    > Z pozostałych panewek.

    Zostały te wału - pewnie przytarły się po tym jak szczątki panewki cylindra
    zapchały smok.

    Wniosek - trzeba sobie zamontować zegarowy czujnik ciśnienia oleju.

    > Na jakim paliwie jeździsz? ;)

    Zwykłej 95/98 ze stacji benzynowej :-)
    Tankuję na różnych, ale tych firmowych.