eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBiały kolektor wydechowy?Re: Biały kolektor wydechowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Biały kolektor wydechowy?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <1gc2ccm10o8r7.clx9dmrknuff$.dlg@40tude.net>
    <X...@l...net>
    <wujx5m0fbgxh$.1mdfz849jhzg1.dlg@40tude.net>
    <k1g4vf$9vc$2@news.icpnet.pl> <k1g7mj$ceq$1@news.icpnet.pl>
    <18sjfm5f9z1jd$.16yhigwlmt8fy.dlg@40tude.net>
    <k1h0vm$2dl$1@news.icpnet.pl>
    Date: Wed, 29 Aug 2012 00:39:50 +0200
    Message-ID: <zm87kugb8oq7.15cmmb4roo85d$.dlg@40tude.net>
    Lines: 90
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.220.229
    X-Trace: 1346193591 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26708 83.11.220.229:2040
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2464812
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 28 Aug 2012 01:48:06 +0200, scobowski wrote:

    > W dniu 2012-08-28 00:35, Tomasz Pyra pisze:
    >> On Mon, 27 Aug 2012 18:36:35 +0200, scobowski wrote:
    >>
    >>> W dniu 2012-08-27 17:50, nazgul pisze:
    >>>> W dniu 2012-08-26 22:55, Tomasz Pyra pisze:
    >>>>> On Sun, 26 Aug 2012 22:02:12 +0200, PiteR wrote:
    >>>>>
    >>>>>> na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:
    >>>>>>
    >>>>>>> I konkurs - o czym to świadczy?
    >>>>>>> Jutro jak rozbiorę silnik powinno być rozwiązanie.
    >>>>>>
    >>>>>> stopił sie zawór???
    >>>>>
    >>>>> Ja tam stawiam na tłoki.
    >>>>>
    >>>> no dobra
    >>>> ale dlaczego.
    >>>
    >>> Bo dostawał w palnik! :D
    >>> Ale poważnie - to jestem strasznie ciekawy, co daje biały nagar.
    >>
    >> Rozmontowałem ten silnik i tak:
    >>
    >> - smok cały zapchany metalowymi wiórami + nieustalona ich liczba którą
    >> wylałem razem z olejem http://img842.imageshack.us/img842/5656/wiory.jpg
    >> (to jest zawartość smoka do którego jak takie wpadły to już nie mogły
    >> wypaść)
    >> - przekręcona panewka 3 cylindra (ale chyba nie z tej jednej panewki tyle
    >> wiórów)
    >> - po wyjęciu wszystkich tłoków wał korbowy obraca się całkiem ciężko (daje
    >> się go kręcić kluczem 20cm z dużą siłą)
    >>
    >> Tłoki, korbowody i cylindry w normie jak na 200kkm przebiegu (wszystkie
    >> napisy czytelne, żadnych śladów topienia)
    >> Głowica wygląda ok.
    >>
    >> Więc w sumie nadal nic nie wiadomo.
    >>
    >> Biały nalot zaczyna się 15cm ZA wylotem z głowicy - wygląda na to że niosą
    >> go gorące spaliny i osadza się jak ich temperatura zaczyna spadać. Na
    >> pierwszych 15cm kolektora wydechowego jak i same zawory czarne jak należy.
    >> Dojechałem endoskopem do katalizatora i przynajmniej pierwsza warstwa też
    >> biała. Sonda lambda cała biała.
    >>
    >
    > Rajdówka to ciekawe poletko doświadczalne :) (wszak nie działo się to w
    > "cywilnym" samochodzie..?)

    Ano...
    Jazda rajdowa silnikowi nie służy.
    W sumie nie tylko silnikowi.

    Właśnie co do ewentualnych powodów zgonu silnika, jakieś 200km wcześniej na
    treningu przy około 150km/h zrobiłem niekontrolowany obrót o 360stopni.
    Być może nie wcisnąłem sprzęgła, albo wcisnąłem za późno i całkiem możliwe
    że silnik chwilę pokręcił się tyłem przy całkiem wysokich obrotach.

    A panewki mają zastrzały tylko przeciwko obrotowi w dobrą stronę - w
    przeciwną wyglądają na to że przekręcić je o wiele łatwiej. Zwłaszcza że
    kręcąć się tyłem nie ma ciśnienia oleju.

    > Patrząc na zapytanie o knock-sensor: coś się w silniku -przez zbyt
    > wysoką temperaturę w cylindrach- wytapiało i leciało w wydech ?

    Obejrzałem dokładnie cały silnik i nie ma żadnych śladów na tłokach,
    zaworach, świecy itp.
    Tylko rozdeptana panewka 3 cylindra i przytarty wał korbowy.

    Chociaż spotkałem się już ze zdaniem że biały wydech to norma w rajdówce i
    tak ma być jak silnik generalnie nie schodzi poniżej 6000rpm przez długi
    czas.

    > Jedna mnie refleksja nachodzi: jak minie pokolenie dziadków (wnoszę po
    > głosie Pani Pyrowej/pilotki z któregoś filmiku - bez urazy i z pełnym
    > szacunkiem), którzy wiedzą co z czym, potrafią rozebrać wolnossaka w
    > garażu i dłubią, i zapaleńców, co z sentymentu trzymają stare auta (me!
    > :) ), i wiedzą z grubsza, jak powinien zachowywać się silnik, to z
    > mojego pokolenia (30+, a poniżej to w ogóle czarna masa) nikt nie będzie
    > się interesował, co tam się pod maską dzieje..

    Takie dziadki to z nas jeszcze chyba nie są ;)

    No ale jakoś tam sobie radzę - kiedyś to przy samochodzie zmieniłem
    najwyżej koło. Ale 4 lata temu kupiłem rajdowe Cinquecento no i musiałem
    się nauczyć sam wszystko robić.
    Niby fajne sobie pogrzebać przy aucie, ale chyba gdyby mnie było stać, to
    wolałbym mieć kogoś kto by to wszystko robił za mnie :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: