  • 11. Data: 2012-08-27 17:49:42
    Temat: Re: Biały kolektor wydechowy?
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > PS. Ostatnio mój Polonez Truck Roy spalił tylko 6 litrów LPG na trasie
    > Giżycko - Ustrzyki Dolne.

    na całej trasie?
    z Ustrzyk do Giżycka to jeszcze bo z górki.

    p.s. tylko nie mów że masz coś wspólnego z Giżyckiem bo się załamię.

  • 12. Data: 2012-08-27 17:50:05
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-08-26 22:55, Tomasz Pyra pisze:

    > Ja tam stawiam na tłoki.

    no dobra
    ale dlaczego.

  • 13. Data: 2012-08-27 18:28:08
    Od: t? <tÎż_usenet@interia.pl>

    begin nazgul

    > na całej trasie?

    Ech, nie czepiaj się słówek. 6l LPG na 100 km na tej trasie. Dodam, że
    ostatnio zamontowałem w nim dodatkowo instalację HHO, co wyraźnie
    zmniejszyło -- i tak już niskie -- spalanie.

    > z Ustrzyk do Giżycka to jeszcze bo z górki.

    Widzę, że już przyzwyczaiłeś się do paliwożernych aut projektowanych
    przez księgowych. Przyjmij do wiadomości, że mój Polonez Truck Roy to
    konstrukcja sprzed tych czasów, która może pochwalić się nawet tak niskim
    spalaniem gazu LPG.

    > p.s. tylko nie mów że masz coś wspólnego z Giżyckiem bo się załamię.

    Wożę tam paszę do świń (no, pod Giżycko). Mój Polonez Truck Roy nadaje
    się i do tego, chociaż także pod operą prezentuje się zacnie. To po
    prostu samochód uniwersalny.

    --
    ignorance is bliss

  • 14. Data: 2012-08-27 18:36:35
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2012-08-27 17:50, nazgul pisze:

    > no dobra
    > ale dlaczego.

    Bo dostawał w palnik! :D
    Ale poważnie - to jestem strasznie ciekawy, co daje biały nagar.

  • 15. Data: 2012-08-27 21:41:06
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "scobowski" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Bo dostawał w palnik! :D
    > Ale poważnie - to jestem strasznie ciekawy, co daje biały nagar.

    Ceramizer?

  • 16. Data: 2012-08-28 00:35:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 27 Aug 2012 18:36:35 +0200, scobowski wrote:

    > Bo dostawał w palnik! :D
    > Ale poważnie - to jestem strasznie ciekawy, co daje biały nagar.

    Rozmontowałem ten silnik i tak:

    - smok cały zapchany metalowymi wiórami + nieustalona ich liczba którą
    wylałem razem z olejem http://img842.imageshack.us/img842/5656/wiory.jpg
    (to jest zawartość smoka do którego jak takie wpadły to już nie mogły
    wypaść)
    - przekręcona panewka 3 cylindra (ale chyba nie z tej jednej panewki tyle
    wiórów)
    - po wyjęciu wszystkich tłoków wał korbowy obraca się całkiem ciężko (daje
    się go kręcić kluczem 20cm z dużą siłą)

    Tłoki, korbowody i cylindry w normie jak na 200kkm przebiegu (wszystkie
    napisy czytelne, żadnych śladów topienia)
    Głowica wygląda ok.

    Więc w sumie nadal nic nie wiadomo.

    Biały nalot zaczyna się 15cm ZA wylotem z głowicy - wygląda na to że niosą
    go gorące spaliny i osadza się jak ich temperatura zaczyna spadać. Na
    pierwszych 15cm kolektora wydechowego jak i same zawory czarne jak należy.
    Dojechałem endoskopem do katalizatora i przynajmniej pierwsza warstwa też
    biała. Sonda lambda cała biała.

  • 17. Data: 2012-08-28 01:48:06
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2012-08-28 00:35, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > Dojechałem endoskopem do katalizatora i przynajmniej pierwsza warstwa też

    Rajdówka to ciekawe poletko doświadczalne :) (wszak nie działo się to w
    "cywilnym" samochodzie..?)
    Patrząc na zapytanie o knock-sensor: coś się w silniku -przez zbyt
    wysoką temperaturę w cylindrach- wytapiało i leciało w wydech ?
    Zaworki/głowica(e)/głoadzie - coś ma ileś-tam Al w składzie i poleciało
    częściowo w wydech? Gdybam.

    Jedna mnie refleksja nachodzi: jak minie pokolenie dziadków (wnoszę po
    głosie Pani Pyrowej/pilotki z któregoś filmiku - bez urazy i z pełnym
    szacunkiem), którzy wiedzą co z czym, potrafią rozebrać wolnossaka w
    garażu i dłubią, i zapaleńców, co z sentymentu trzymają stare auta (me!
    :) ), i wiedzą z grubsza, jak powinien zachowywać się silnik, to z
    mojego pokolenia (30+, a poniżej to w ogóle czarna masa) nikt nie będzie
    się interesował, co tam się pod maską dzieje..

  • 18. Data: 2012-08-28 01:54:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Aug 2012 00:35:09 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]
    > wypaść)
    > - przekręcona panewka 3 cylindra (ale chyba nie z tej jednej panewki tyle

    A te wiory to z czego sprawiaja wrazenie ?
    Bo jak na moj gust to na takie dlugie tylko miekki metal sie nadaje ...
    czyli chyba jednak panewka. Ale tak jakby cala przezuta, czy moze nawet
    kilka ...

    J.

  • 19. Data: 2012-08-28 10:44:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

> [...]

    > wylałem razem z olejem http://img842.imageshack.us/img842/5656/wiory.jpg
    > (to jest zawartość smoka do którego jak takie wpadły to już nie mogły

    To resztki panewki.

> [...]
    > wiórów)
    > - po wyjęciu wszystkich tłoków wał korbowy obraca się całkiem ciężko (daje

    Z pozostałych panewek.

    > Biały nalot zaczyna się 15cm ZA wylotem z głowicy - wygląda na to że niosą
    > go gorące spaliny i osadza się jak ich temperatura zaczyna spadać. Na

    Na jakim paliwie jeździsz? ;)

    --

  • 20. Data: 2012-08-28 16:23:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "scobowski" <s...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jedna mnie refleksja nachodzi: jak minie pokolenie dziadków (wnoszę po
    > głosie Pani Pyrowej/pilotki z któregoś filmiku - bez urazy i z pełnym
    > szacunkiem),

    Nie trafiłeś, to całkiem młoda kobitka.