    From: scobowski <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Biały kolektor wydechowy?
    Date: Tue, 28 Aug 2012 01:48:06 +0200

    W dniu 2012-08-28 00:35, Tomasz Pyra pisze:

    > Rozmontowałem ten silnik i tak:
    >
    > - smok cały zapchany metalowymi wiórami + nieustalona ich liczba którą
    > wylałem razem z olejem http://img842.imageshack.us/img842/5656/wiory.jpg
    > (to jest zawartość smoka do którego jak takie wpadły to już nie mogły
    > wypaść)
    > - przekręcona panewka 3 cylindra (ale chyba nie z tej jednej panewki tyle
    > wiórów)
    > - po wyjęciu wszystkich tłoków wał korbowy obraca się całkiem ciężko (daje
    > się go kręcić kluczem 20cm z dużą siłą)
    >
    > Tłoki, korbowody i cylindry w normie jak na 200kkm przebiegu (wszystkie
> [...]

    Rajdówka to ciekawe poletko doświadczalne :) (wszak nie działo się to w
    "cywilnym" samochodzie..?)
    Patrząc na zapytanie o knock-sensor: coś się w silniku -przez zbyt
    wysoką temperaturę w cylindrach- wytapiało i leciało w wydech ?
    Zaworki/głowica(e)/głoadzie - coś ma ileś-tam Al w składzie i poleciało
    częściowo w wydech? Gdybam.

    Jedna mnie refleksja nachodzi: jak minie pokolenie dziadków (wnoszę po
    głosie Pani Pyrowej/pilotki z któregoś filmiku - bez urazy i z pełnym
    szacunkiem), którzy wiedzą co z czym, potrafią rozebrać wolnossaka w
    garażu i dłubią, i zapaleńców, co z sentymentu trzymają stare auta (me!
    :) ), i wiedzą z grubsza, jak powinien zachowywać się silnik, to z
    mojego pokolenia (30+, a poniżej to w ogóle czarna masa) nikt nie będzie
    się interesował, co tam się pod maską dzieje..