eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBiały kolektor wydechowy?Re: Biały kolektor wydechowy?
  • Data: 2012-08-28 01:48:06
    Temat: Re: Biały kolektor wydechowy?
    Od: scobowski <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-08-28 00:35, Tomasz Pyra pisze:
    > On Mon, 27 Aug 2012 18:36:35 +0200, scobowski wrote:
    >
    >> W dniu 2012-08-27 17:50, nazgul pisze:
    >>> W dniu 2012-08-26 22:55, Tomasz Pyra pisze:
    >>>> On Sun, 26 Aug 2012 22:02:12 +0200, PiteR wrote:
    >>>>
    >>>>> na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:
    >>>>>
    >>>>>> I konkurs - o czym to świadczy?
    >>>>>> Jutro jak rozbiorę silnik powinno być rozwiązanie.
    >>>>>
    >>>>> stopił sie zawór???
    >>>>
    >>>> Ja tam stawiam na tłoki.
    >>>>
    >>> no dobra
    >>> ale dlaczego.
    >>
    >> Bo dostawał w palnik! :D
    >> Ale poważnie - to jestem strasznie ciekawy, co daje biały nagar.
    >
    > Rozmontowałem ten silnik i tak:
    >
    > - smok cały zapchany metalowymi wiórami + nieustalona ich liczba którą
    > wylałem razem z olejem http://img842.imageshack.us/img842/5656/wiory.jpg
    > (to jest zawartość smoka do którego jak takie wpadły to już nie mogły
    > wypaść)
    > - przekręcona panewka 3 cylindra (ale chyba nie z tej jednej panewki tyle
    > wiórów)
    > - po wyjęciu wszystkich tłoków wał korbowy obraca się całkiem ciężko (daje
    > się go kręcić kluczem 20cm z dużą siłą)
    >
    > Tłoki, korbowody i cylindry w normie jak na 200kkm przebiegu (wszystkie
    > napisy czytelne, żadnych śladów topienia)
    > Głowica wygląda ok.
    >
    > Więc w sumie nadal nic nie wiadomo.
    >
    > Biały nalot zaczyna się 15cm ZA wylotem z głowicy - wygląda na to że niosą
    > go gorące spaliny i osadza się jak ich temperatura zaczyna spadać. Na
    > pierwszych 15cm kolektora wydechowego jak i same zawory czarne jak należy.
    > Dojechałem endoskopem do katalizatora i przynajmniej pierwsza warstwa też
    > biała. Sonda lambda cała biała.
    >

    Rajdówka to ciekawe poletko doświadczalne :) (wszak nie działo się to w
    "cywilnym" samochodzie..?)
    Patrząc na zapytanie o knock-sensor: coś się w silniku -przez zbyt
    wysoką temperaturę w cylindrach- wytapiało i leciało w wydech ?
    Zaworki/głowica(e)/głoadzie - coś ma ileś-tam Al w składzie i poleciało
    częściowo w wydech? Gdybam.

    Jedna mnie refleksja nachodzi: jak minie pokolenie dziadków (wnoszę po
    głosie Pani Pyrowej/pilotki z któregoś filmiku - bez urazy i z pełnym
    szacunkiem), którzy wiedzą co z czym, potrafią rozebrać wolnossaka w
    garażu i dłubią, i zapaleńców, co z sentymentu trzymają stare auta (me!
    :) ), i wiedzą z grubsza, jak powinien zachowywać się silnik, to z
    mojego pokolenia (30+, a poniżej to w ogóle czarna masa) nikt nie będzie
    się interesował, co tam się pod maską dzieje..

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: