eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipBiale plamy, dzialania 8.4 programu POIG - bubel prawny??Re: Biale plamy, dzialania 8.4 programu POIG - bubel prawny??
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.neostrada.pl!a
    tlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: futszaK <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Biale plamy, dzialania 8.4 programu POIG - bubel prawny??
    Date: Wed, 28 Jan 2009 11:17:23 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 98
    Message-ID: <j...@4...com>
    References: <gll0tj$1i2$1@inews.gazeta.pl> <gll28u$1qar$1@news2.ipartners.pl>
    <a...@e...infamis.org>
    <v...@4...com> <gln0ep$jfr$1@news.onet.pl>
    <5...@4...com> <glp1kt$kos$1@news.onet.pl>
    <l...@4...com> <glp8e0$9qn$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.12.46.146
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1233138414 21734 83.12.46.146 (28 Jan 2009
    10:26:54 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 28 Jan 2009 10:26:54 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 5.00/32.1171 trialware
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:88839
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 28 Jan 2009 10:27:28 +0100, daniel <n...@w...pl> wrote:

    >> nie wciskaj mi dzieciaka do brzucha. przejście na inne łacze jest
    >> nieuniknione, tymbardziej że w okolicy operatorków z podobnymi
    >> problemami jest kilku, ale wymaga to niestety odrobiny nakładów,
    >> troche pieniędzy, wiedzy, kontaktów i czasu.
    >zawsze mnie zastanawia, jak Ty sobie radzisz z lokalną konkurencją - bo
    >z moich doświadczeń mam wrażenie że to co piszesz to można między bajki
    >włożyć. Nie ma takiej siły co by zmusiła małych operatorów (szczególnie
    >radiowych), żeby się dogadywać bo kończy się to wówczas wzmożoną chęcią
    >do przejmowania od nas klientów ("bo radio dojdzie wszędzie"). Może w
    >Twoim regionie po prostu uczciwsi ludzie są :)

    odpowiedź jest prosta - niełatwy teren, który powoduje że każdy siedzi
    nie wystawia nosa poza miasteczko/gmine, a że miasteczka są od siebie
    oddalone po kilkanaście km to linki porobić się od biedy da, ale
    nikomu nie chce się tak daleko jeździć żeby podłaczać urynaklientów.

    >powiedz mi proszę, jeśli masz takie obliczenia, ile to dla Ciebie dobra
    >cena za mbit

    zależy za ile mamy go sprzedać. zakładam overbooking na poziomie 10,
    marża na poziomie 80% czyli 20% obrotu można przeznaczyć na łacze i to
    jest żelazna zasada, gdyż musze mieć na sprzet, na paliwo i cała
    reszte.

    weźmy sobie 100zł za megabit (zakup), jeśli overbooking mamy 10 to za
    to 100zł będziemy mieli 10 megabitów do sprzedania, czyli klient
    kupujący megabita kosztuje nas 10zł, dokładamy nasza marże i wychodzi
    50zł netto, czyli 61 brutto za symetrycznego megabita w wersji dla
    klienta końcowego.

    jeśli ktoś nam wyskoczy z cenami zakupu w stylu 220zł za megabit to
    już klient megabitowy kosztuje nas 22zł, dokładamy marże i wychodzi
    110zł netto, czyli 134,20zł brutto. Kto kupi megabita do domu za takie
    pieniądze skoro neo 3x tańsze ?

    Zeby to sprzedać za 61zł brutto trzeba mieć overbooking na poziomie 22
    a nie 10.

    > bo rozumiem, że to dokąd idziesz po łącze ma dawać łącze
    >symetryczne,

    tak

    > z dobrymi zapisami w SLA,

    do Crowleya przecież nie ide, zresztą w tamtym miejscu jest 3
    operatorów, pewnie z czasem wstawie jakąś quagge albo cisco

    > z solidną bazą styków z innymi
    >operatorami itd.

    tak

    > Rozumiem, że mówimy o odbiorze własnym, załóżmy tu 24
    >miesięczny okres umowy.

    troche dużo jak na własny odbiór z węzła, ale powiedzmy że do
    przełknięcia

    > Tak na oko 20-25 Mbit byś potrzebował pewnie.

    patrząc na wykresy obciążenia na dzień dzisiejszy potrzebuję 10 i
    kolega z drugiej sieci też potrzebuje 10, to na dzieńdobry 20 nam
    styknie, a jak w peek-u ktoś z nas przekroczy założone 10 to nic się
    nie stanie, przecież nie będziemy się szejperować

    >Więc ile :)

    czego ile ?

    >> wiem wiem wiem wiem, smęcą mi ciągle z tym i mam dosyć obiecywania
    >to bardzo przykre co piszesz bo pokazuje to Twój szacunek do Twoich
    >klientów.

    nie ma uniwersalnych zasad obsługi klienta. swego czasu zrobiłem test
    i dałem na troche telefon pracownikowi będącemu prawie idealnym
    materiałem na to stanowisko (wszyscy go lubią, zawsze grzeczny,
    uśmiechniety, uczynny dla klientów, robi co do niego należy i nie
    wymyśla swoich koncepcji na zdobycie władzy nad światem tak jak ja).
    Wyobraź sobie, że jednak klientka się obraziła i odeszła, bo poczuła
    sie lekceważona jak telefon odbierał młody a nie ja.

    >PS. Pytanie poza konkurencją, jak Twój stosunek do klienta ma się do
    >ogólnopolskiej grupy, do której należysz. Ktoś sprawdza te standardy?

    5 lat przy obsłudze klientów indywidualnych pozwoliły mi się już
    wypalić, dlatego z klientami się widuje coraz rzadziej, od tego jest
    pracownik, nawet jeśli kilka osób się poczuje zignorowanych "bo
    dzwoniłam żeby pana opierdzielić a tu jakiś młody odbiera"







Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: