    From: futszaK <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Biale plamy, dzialania 8.4 programu POIG - bubel prawny??
    Date: Wed, 28 Jan 2009 09:52:13 +0100

    On Tue, 27 Jan 2009 21:13:50 +0100, "APR" <n...@o...pl> wrote:

    >Sam, jak widze, jestes przeciwny "Zapomogowemu Internetowi" i slusznie.

    Socjalizm TAK, wypaczenie NIE :P
    ja osobiście nie jestem przeciwny "Zapomogowemu Internetowi", ale
    pochłaniającej czas i energie megabiurokracji.

    Zapomoga dla biednych powinna wyglądać tak, że klient płaci za
    Internet, dostaje fakture, idzie z tą fakturą do europomocy społecznej
    i tam mu pieniądze zwracają i wszyscy są zadowoleni bo klient ma wybór
    operatora a ISP zajmują się swoją robotą nie zaś przewalaniem ton
    papierków

    >Ja nie twierdze ze w skali kraju czy tez wojewodztwa maly ISP bedzie
    >w stanie taka siec wybudowac. Na pewno nie samodzielnie.
    >Gdyby tacy operatorzy sie zjednoczyli to moze cos by z tego wyszlo.

    gdyby babcia miała wąsy to by była dziodek. ISP się jednoczą, działają
    wspólnie aczkolwiek nie wszędzie.

    przykład z własnego podwórka, są 2 kablówki, z czego jedna posiada
    TUTAJ infrastrukture docierającą do cywilizacji (ATMAN, Pionier,
    HAWE), druga zaś nie. Ta druga oczywiście się nie dogada z tą pierwszą
    "ja z konkurencja się nie dogaduje", mimo że dzieli ich 150m
    światłowodu do wkopania w ziemie (blok obok), woli kupić łacze od
    tepsy, mimo że po sąsiedzku pewnie by wyszło taniej.

    Teraz ciekawostka, wpływy jakie otrzymuje od drugiej kablówki &TP za
    dzierżawe portu przewyższają wpływy ze wszystkich neostrad w mieście.

    >Poki co maili operatorzy bardziej walcza pomiedzy soba zamiast
    >walczyc z prawdziwym wrogiem.

    nie wszyscy

    >Ja tylko zwracalem uwage na specyficzne kryteria tych wszystkich
    >programow operacyjnych ktore to (kryteria) dyskryminuja malych ISP
    >a stawiaja w pozycji uprzywilejowanej tych duzych.
    >Mialo byc zielone swiatlo dla malych i srednich firm, mialy byc cuda.
    >Wychodzi na to ze ciagle jedziemy slepa ulica.

    megabiurokracja, przecież instrukcja obsługi wniosku jest grubości
    Latarnika, a Latarnik to była najgrubsza lektura jaką przeczytałem w
    szkole, a to jest tylko instrukcja...