    From: daniel <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Biale plamy, dzialania 8.4 programu POIG - bubel prawny??
    Date: Wed, 28 Jan 2009 08:31:41 +0100

    futszaK pisze:

    > myśle że najzwyczajniej w świecie przesadzasz. z przyjemnością bym
    > popracował nad idealnym pingiem, tymbardziej że staram się budować
    > sieć z odpowiednim zapasem (ponad połowa klientów jest w sieciach
    > LAN), ale niestety pewnych rzeczy poprostu nie przeskocze, chyba że
    > kosztem zwiększenia nakładów na łacze kosztem inwestycji, a na to
    > sobie pozwolić nie zamierzam

    coś dziwne historie prawisz (powiedziałem to najdelikatniej jak się
    dało). Inwestujesz zapewne przede wszystkim w rozbudowę sieci (i tu
    odsyłam Twojego teksu "do 8 klientów ze zwrotem 40%"), zaś nie dajesz
    obecnym klientom to za co tak naprawdę płacą. Wiesz, może ja i mam
    pomylony system wartości, ale dla mnie najważniejsze jest aby klient
    dostał usługę za którą płaci i ewentualnie "pocztą pantoflową" polecił
    mnie swoim znajomym, niż rozbudowa sieci, "by być wszędzie", ale nie móc
    nic sprzedać, "bo voip nie działa".

    Rozumiem, że korzystasz głównie z DSL TP, i dla Ciebie przejście na inne
    łącze nie jest inwestycją, tylko pieniędzmi wyrzuconymi w błoto.
    Gratuluję podejścia.

    > ponadto inwestycje są kluczem do polepszenia parametrów sieci, ale to
    > w perspektywie czasu

    Guzik prawda, co da klientowi x, że ma 1Gbit ethernet - jak na świat
    wychodzi z łączem 1024/32 i nie może skorzystać z niczego poza www, bo
    choćby próba uruchomienia jakiejś gry przez net kończy się kickiem za
    zbyt duże opóźnienia w transmisji.