  • Data: 2011-09-26 23:07:35
    Temat: Re: Bezpośrednia emisja CW ;) za pomocą uC
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam.
    >
    > A tak sobie myślę... czy da się w sensowny sposób nadawać sygnał cyfrowy
    > używając bezpośrednio:
    >
    > a) mikrokontrolera produkującego kilkadziesiąt kHz stanów logicznych
    > podawanego przez filtry na antenę (jaką?). Kluczowanie i mamy prymitywny
    > nadajnik.

    Żeby nie siać harmonicznymi musiałbyś mieć skuteczne filtry. Ale z kolei
    musiałyby przepuszczać dwie oddalone od siebie częstotliwości (jeśli
    dobrze zrozumiałem, że chcesz kluczować częstotliwości a nie amplitudę).
    Może lepiej do razu robić sinusoidę na drabince rezystorów czy na PWM
    lub DDS i kluczować ją w programie mikrokontrolerka. Coś podobnego (ale
    na bramkach) widziałem w modemie do transmisji przez linię zasilającą).
    Dawało się przesyłać 9600 przy nośnych rzędu 100kHz (dla 1) i 70 kHz (dla 0)

    > b) anteny (jakiej? ferrytowej?) do odbierania + jakis normalny detektor
    > AM + uC.

    We wspomnianym rozwiązaniu był wzmacniacz, 2 tory z filtrami
    indukcyjnymi i przerzutnik RS :) Ale o dziwo nawet działało.

    Da radę, ale się narobisz.

    MD