  • Data: 2013-03-15 14:58:28
    Temat: Re: Bezpiecznik PTC firmy EPCOS
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 15.03.2013 11:00, Robbo wrote:
    > Z tego co się dowiedziałem od projektanta, to prądy będą rzędu
    > miliamperów.

    No to się wyjaśniło zamieszanie z określeniami. Imo samo słowo
    "bezpiecznik" oznacza coś ograniczającego prąd i istnieją bezpieczniki
    PTC - wielorazowe. Tutaj używasz "bezpieczniki termiczne" czyli coś
    skokowo reagującego na temperaturę.

    > Połączenie szeregowe będzie w tym celu, żeby wprowadzić
    > pojedynczy sygnał do sterownika mikroprocesorowego informujący o tym, że
    > któryś z tych bezpieczników zadziałał (nie potrzebna mi informacja,
    > który konkretnie czujnik zadziałał;

    No to łączysz termistory parami z rezystorami w celu otrzymania
    dzielnika. Każdy dzielnik ORujesz albo za pomocą diod albo MOSów na
    jedno wejście uC.

    > nie chcę wprowadzać dziesięciu
    > oddzielnych sygnałów od dziesięciu czujników, gdyż brakuje mi wolnych
    > wyprowadzeń z obudowy i mikroprocesora).

    Jak masz przynajmniej 2 piny (albo zrobisz kombinację z jakimś
    generatorem) to możesz użyć mux + licznik - wtedy dowiesz się i który
    sensor zadziałał.

    > Dziś powinienem otrzymać przesyłkę z TME z tymi czujnikami (na 70 st.C).
    > Połączę je szeregowo; jeden mogę poświęcić na zmarnowanie; będę testował
    > i zobaczymy, co z tego wyjdzie.

    Jak je połączysz szeregowo to nie rozpoznasz czy kilka modułów jest
    ciepłych czy jeden lekko przegrzany. Dla podanego czujnika na nominalne
    70 stopni dużą zmianę masz dopiero w przy 90. Nie odróżnisz 1 czujnika
    @75..85 od 10 @65.

    Michoo