  • Data: 2013-03-15 12:23:53
    Temat: Re: Bezpiecznik PTC firmy EPCOS
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-15 11:00, Robbo pisze:
    > Z tego co się dowiedziałem od projektanta, to prądy będą rzędu
    > miliamperów. Połączenie szeregowe będzie w tym celu, żeby wprowadzić
    > pojedynczy sygnał do sterownika mikroprocesorowego informujący o tym, że
    > któryś z tych bezpieczników zadziałał (nie potrzebna mi informacja,
    > który konkretnie czujnik zadziałał; nie chcę wprowadzać dziesięciu
    > oddzielnych sygnałów od dziesięciu czujników, gdyż brakuje mi wolnych
    > wyprowadzeń z obudowy i mikroprocesora). Jeśli którykolwiek z tych
    > bezpieczników zadziała, to mikroprocesor przerwie sterowanie wszystkich
> [...]

    To teraz tak:

    Masz 10 termistorów (nie możesz tego inaczej traktować). Zmiana
    temperatury na jednym o załóżmy 50 stopni da podobny efekt, jak zmiana
    na kilku o 10. Która sytuacja jest OK?
    Bezpieczniki polimerowe (chociaż te nie są bezpiecznikami polimerowymi)
    mają histerezę dzięki mocy wydzielanej na nich samych i podgrzaniu
    samego elementu. Tu nie masz takiej możliwości.
    Jak już, to może warto się zastanowić nad "normalnymi" termometrami na
    jakimś "ludzkim" interfejsie - i2c albo 1-wire? Niektóre daje się na
    jednej magistrali podpiąć w ilości paru sztuk. Przy okazji będziesz
    wiedział, w którym miejscu jest problem.

    Pozdrawiam

    DD