  • 11. Data: 2012-11-22 06:48:37
    Temat: Re: Benzyna, jako zimowy dodatek do diesla
    Od: tÎż

    Marcin \"Kenickie\" Mydlak wrote:

    > I do każdego tankowania
    > (tj.na 50-55L ON, które wlewam) dolewam 200-250ml półsyntetycznego,
    > niskopopiołowego oleju 2T.

    A ja po tankowaniu po prostu szczam do baku i też jest dobrze! Skoro nie
    widać różnicy, to po co przepłacać?!

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 12. Data: 2012-11-22 06:50:27
    Od: tÎż

    yabba wrote:

    > Przy tankowaniu możesz poprosić o kartę z parametrami paliwa z ostatniej
    > dostawy. Masz tam podaną temperaturę zablokwania filtra. I przed zimą
    > dobrze jest spuścić wodę z filtru paliwa albo nawet wymienić filtr.

    ...a sam filtr warto nasmarować niedźwiedzim tłuszczem lub ew. kałem
    wyżła, jeśli tłuszcz niedźwiedzi jest akurat niedostępny.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 13. Data: 2012-11-22 13:18:41
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2012-11-22 06:48, t? pisze:

    > A ja po tankowaniu po prostu szczam do baku i też jest dobrze! Skoro nie
    > widać różnicy, to po co przepłacać?!

    zamiast AdBlue szczasz do SCR'a? moze to i taniej faktycznie, ale proporcje
    składników nie
    takie, mocznika ma być 1/3 a reszta woda.

  • 14. Data: 2012-11-22 15:03:49
    Od: tÎż

    komar wrote:

    > zamiast AdBlue szczasz do SCR'a? moze to i taniej faktycznie, ale
    > proporcje składników nie takie, mocznika ma być 1/3 a reszta woda.

    Dolewam kranuwy i jest spoko!!!

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 15. Data: 2012-11-22 18:35:17
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-22 06:50, t? pisze:
    > ...a sam filtr warto nasmarować niedźwiedzim tłuszczem lub ew. kałem
    > wyżła, jeśli tłuszcz niedźwiedzi jest akurat niedostępny.
    Dobrze trafiłeś, bo zostało mi z zeszłego roku sporo kału. Pisz na priv,
    to dam Ci adres. Podjedziesz sobie po odbiór. Weź beczkę, albo kilka
    wiader, bo naprawdę sporo.
    Jacek

  • 16. Data: 2012-11-22 20:42:06
    Od: kapec <k...@o...pl>

    On 21 Lis, 20:07, Jacek <s...@o...pl> wrote:
    > A jakim bolidem śmigasz?
    > Starszy diesel, czy z common railem?

    Starsze, Multivan T4 2.5 tdi i land rover discovery 97, tez 2.5 tdi.

  • 17. Data: 2012-11-22 20:48:58
    Od: tÎż

    Jacek wrote:

    > Dobrze trafiłeś, bo zostało mi z zeszłego roku sporo kału. Pisz na priv,
    > to dam Ci adres. Podjedziesz sobie po odbiór. Weź beczkę, albo kilka
    > wiader, bo naprawdę sporo.

    Yabba, Jacek ma dla Ciebie ciekawą ofertę!

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 18. Data: 2012-11-27 10:46:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Ja wolę tankować na stacjach z dużym obrotem. I do każdego tankowania
    > (tj.na 50-55L ON, które wlewam) dolewam 200-250ml półsyntetycznego,
    > niskopopiołowego oleju 2T.
    > Jeśli zapowiadają duże mrozy to ew.dolewam jakiś depresator.

    No to w sumie ciekawie :-).
    Od jeżdżących zawodowo 3,5T i więcej też słyszę, że leją beznyznę
    jako dodatek, bo bez tego jest tragicznie. Inni jak widać też jakieś
    depresatory i oleje.
    Instrukcja zakazuje dolewania czegokolwiek -beznyny czy innych
    wspomagaczy-należy tankować
    dostępne paliwo zimowe i ono ma być wystarczające.
    Moje szefostwo niemieckie twardo twierdzi,
    że niczego nie dolewają, tylko tankują zimowe paliwo. Samochody mają nowe
    - jakieś mercedesy i VW takie większe osobowe, ale nowe i wiadomo
    oni jeżdżą i tankują w DE i nic się dzieje.
    Jak ich znam, to raczej nie tankują na najdroższych stacjach :-)
    I ja jeżdżąc pierwszy sezon w zimie tu w Polsce służbowym ropniakiem
    (VW Passat diesel 2,0 ) nie wiem czego sie spodziewać.
    Więc jak coś doleję i padnie, to mam przerypane.
    Wystarczy tankować gdzieś na ruchliwych stacjach najdroższe paliwo
    jakieś zimowe wzbogacone w te antymrozowe dodatki już u producenta?
    Obecnie tankuję stale na BP - teraz ten droższy ON - ulti-coś tam.
    Czy te problemy z paliwem to nie jakiś urbanlegend? Bo w ASO
    jakoś nie dotarł do nich ten problem.

  • 19. Data: 2012-11-28 09:34:35
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niskopopiołowego oleju 2T.
    > Jeśli zapowiadają duże mrozy to ew.dolewam jakiś depresator.

    marcin, czyli konkretnie jaki 2T lejesz?

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 20. Data: 2012-11-28 10:33:25
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-28 09:34, Bartek pisze:
    > Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <m...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:k8inph$cmi$1@news.dialog.net.pl...

    > marcin, czyli konkretnie jaki 2T lejesz?

    Zalecany na pugowym forum Orlen Platinum Moto 2T - półsyntetyk, mocno
    niskopopiołowy.
    Zresztą poczytaj: http://www.peugeot-klub.pl/index.php?board=108.0

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak