  • 1. Data: 2012-11-21 15:09:31
    Temat: Benzyna, jako zimowy dodatek do diesla
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Rozmawiałem dziś z gościem, który jeździ zawodowo ciężarowymi i
    twierdził, że najlepszym dodatkiem do diesla na zimę, który zapobiega
    zamarzaniu jest 2 litry benzyny na 50 litów ON. Twierdził, że do
    osobowych leje tak samo.
    Mam jednak obawy lać tak do silnika z common railem (fiatowski jtd)
    Co myślicie?
    Jacek

  • 2. Data: 2012-11-21 15:15:58
    Temat: Re: Benzyna, jako zimowy dodatek do diesla
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Co myślicie?

    Nie to co ja a co producent silnika.
    W ojca dizlu zezwala lanie do 50% benzyny przy mrozach poniżej -20.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 3. Data: 2012-11-21 15:16:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >osobowych leje tak samo.
    >Mam jednak obawy lać tak do silnika z common railem (fiatowski jtd)

    Lac, a jak sie boisz, to najpierw przeczytac instrukcje.

    Ale czy naprawde najlepszy to dodatek ?
    No i moze masz podgrzewacz elektryczny paliwa.

    J.

  • 4. Data: 2012-11-21 15:17:15
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-21 15:09, Jacek pisze:
> [...]
    > osobowych leje tak samo.
    > Mam jednak obawy lać tak do silnika z common railem (fiatowski jtd)

    Ja wolę tankować na stacjach z dużym obrotem. I do każdego tankowania
    (tj.na 50-55L ON, które wlewam) dolewam 200-250ml półsyntetycznego,
    niskopopiołowego oleju 2T.
    Jeśli zapowiadają duże mrozy to ew.dolewam jakiś depresator.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 5. Data: 2012-11-21 18:04:41
    Od: Jacek <s...@o...pl>

> [...]
    > niskopopiołowego oleju 2T.
    > Jeśli zapowiadają duże mrozy to ew.dolewam jakiś depresator.
    Też tak tankuję, z tym, że oleju 2T nie leję tylko zawsze jakiś
    depresator, ale ostatniej zimy mi dwa razy bandyta nie zapalił, a nie
    było jakiegoś syberyjskiego mrozu, tylko głupie -17.
    Jacek

  • 6. Data: 2012-11-21 19:52:30
    Od: kapec <k...@o...pl>

    Od kilku lat leje benzyne. Na zbiornik wlewam 5l (w jednym aucie
    kociol ma 100l, w drugim 85). Nigdy nie mialem problemow z zamarzaniem
    paliwa. Mowi sie, ze bezpieczna ilosc to do 10% benzyny w ON.

  • 7. Data: 2012-11-21 20:07:12
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-21 19:52, kapec pisze:
    > Od kilku lat leje benzyne. Na zbiornik wlewam 5l (w jednym aucie
    > kociol ma 100l, w drugim 85). Nigdy nie mialem problemow z zamarzaniem
    > paliwa. Mowi sie, ze bezpieczna ilosc to do 10% benzyny w ON.

    A jakim bolidem śmigasz?
    Starszy diesel, czy z common railem?
    Jacek

  • 8. Data: 2012-11-21 20:07:28
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > 2 litry benzyny na 50 litów ON. Twierdził, że do osobowych leje tak samo.
    > Mam jednak obawy lać tak do silnika z common railem (fiatowski jtd)

    Można lać, ale wygodniej kupować paliwo zimowe.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2012-11-21 20:15:41
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-21 20:07, yabba pisze:

    > Można lać, ale wygodniej kupować paliwo zimowe.

    Kłopot w tym, że leję zimowe. Stacja to przeważnie BP, a więc o dużym
    przerobie, a i tak dwa razy mi "chwyciło" paliwo i nie zapalił.
    Jacek

  • 10. Data: 2012-11-21 20:59:38
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Kłopot w tym, że leję zimowe. Stacja to przeważnie BP, a więc o dużym
    > przerobie, a i tak dwa razy mi "chwyciło" paliwo i nie zapalił.

    Przy tankowaniu możesz poprosić o kartę z parametrami paliwa z ostatniej
    dostawy. Masz tam podaną temperaturę zablokwania filtra.
    I przed zimą dobrze jest spuścić wodę z filtru paliwa albo nawet wymienić
    filtr.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba