-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Bentley....
Date: Wed, 09 May 2018 08:20:25 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 66
Message-ID: <pcu3kt$j42$1@node1.news.atman.pl>
References: <a...@n...neostrada.pl>
<q...@4...net>
<a...@n...neostrada.pl>
<pcomr9$ok4$4@node2.news.atman.pl>
<m...@4...net>
<pcq42s$3gd$1@node2.news.atman.pl>
<5af0a1ac$0$677$65785112@news.neostrada.pl>
<11qg440cerm51$.18fzwf6i621um$.dlg@40tude.net>
<pct0bd$hp3$1@node1.news.atman.pl>
<1thnd59ttgcgb$.12avehngv4bht$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 155.133.35.236
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1525846493 19586 155.133.35.236 (9 May 2018 06:14:53
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 9 May 2018 06:14:53 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.2.0
In-Reply-To: <1thnd59ttgcgb$.12avehngv4bht$.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2631062
[ ukryj nagłówki ]> Ale bezpieczników nie sprawdza - pytanie też czy nie jest to celowe, bo
> jednak taki czujnik działania bezpiecznika musiałby mieć komparator łączący
> biegun przed i za bezpiecznikiem i porównujący napięcie.
> Czyli tak naprawdę robiący jakiś potencjalny mostek wokół tego bezpiecznika
> Czyli dokłada się kolejny element układanki który też może się zepsuć i
> potencjalnie narobić szkód.
> Można zrobić bezpiecznik z dwoma obwodami - jeden prawdziwy, drugi dla
> komputera. No ale to znowu też jakieś skomplikowanie układu i potencjalnie
> zwiększenie awaryjności.
Średnio rozgarnięty elektronik zrobi to dobrze, więc specjaliści u
producenta pewnie też dali by radę... chyba.
Mostka żadnego nie musi być, można sygnał z za bezpieczenika "światłem"
przekazać przed bezpiecznik :)
> W zasadzie zrobili najprostsze co można było zrobić - zwykły mechaniczny
> bezpiecznik. Który widać że jest wyłączony.
No właśnie, widać, ale jakoś nikt nie zauważył, czyli nie widać.
Wiem, że to nie jest pierwszej konieczności obwód i jak podwozie
zawiedzie to jest czas na reakcję i spokojne sprawdzenie, ale jak
pokazał przykład - to nie działa, więc należało by zrobić coś, co pomoże
w diagnostyce.
Pomijając skandaliczny moim zdaniem sposób zamontowania i podejście w
stylu dziecka do tematu, wystarczy dać matrycę lampek za bezpiecznikami.
Jak któryś wypadnie, to od razu widać który przecież.
To tylko banalny przykład jak można to zrobić tak, aby działało.
> Tu jest jeszcze pytanie czy osoba która sprawdzała te bezpieczniki,
> wiedziała jak wygląda bezpiecznik wyłączony?
> Czy może spodziewając się czegoś zupełnie innego niż stan zastany -
> zignorowała ten rozłączony bezpiecznik.
Pewnie w amoku nie zwróciła uwagi. U mnie jak elektryk wbił sobie kozik
w rękę, to ani ja, ano on nie znaleźliśmy apteczki w samochodzie. Ja
miałem dwie, on jedną, żadnej nie użyliśmy i szybko pojechaliśmy do
szpitala. Później na spokojnie u niego apteczka była przełożóna do drzwi
- bo ostatnio potrzebował, a ja wyciągnąłem jeszcze starszą, z której
sypały się już bandaże, choć pod nią leżały dobre. Tak się dzieje w
stresie i nie ma co zakładać chłodnej logiki w sytuacjach kryzysowych.
Nie każdy jest Rambo. :)
> Moim zdaniem również oczywistym (i podstawowym) błędem było nieumieszczenie
> w procedurze awaryjnej, sprawdzenia po kolei wszystkich bezpieczników (ze
> wskazaniem ich dokładnej pozycji).
Jasne, ale kto to będzie ze zrozumieniem czytał jak będzie problem? Film
Grawitacja - tam ślicznie jest pokazane jak odpalić lądownik z
podręcznika. Nie sądzę, żeby było to aż tak banalne i dało się wyczytać
w 10 minut.
> Ale możę też nie było nigdy ani katastrof, ani żadnych problemów
> wynikających z nieustaleniem tego że bezpiecznik się rozłączył.
>
> Same rozłączenia z pewnością się zdarzały, ale po to mają wizualny wskaźnik
> żeby szybko znaleźć winowajcę.
Pewnie tak. Ale to nie zwalnia z myślenia. Dlaczego nie dali
bezpieczników na podłodze - bo każdy by sobie ryjek rozbił o nie a w
końcu by je uszkodził. Dali na bok... ale już nie pomyśleli do końca.
Miłego.
Irek.N.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.18 08:24 Irek.N.
- 09.05.18 09:25 J.F.
- 09.05.18 10:05 Tomasz Pyra
- 09.05.18 10:15 Tomasz Pyra
- 09.05.18 11:34 Marek
- 09.05.18 17:40 Tomasz Pyra
- 09.05.18 19:17 Shrek
- 09.05.18 19:26 Shrek
- 09.05.18 19:28 Shrek
- 09.05.18 21:55 p...@g...com
- 09.05.18 22:07 Shrek
- 09.05.18 22:17 Marek
- 09.05.18 22:24 Tomasz Pyra
- 09.05.18 22:44 Shrek
- 10.05.18 22:50 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=