eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBentley....Re: Bentley....
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bentley....
    Date: Wed, 09 May 2018 08:20:25 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 66
    Message-ID: <pcu3kt$j42$1@node1.news.atman.pl>
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <q...@4...net>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <pcomr9$ok4$4@node2.news.atman.pl>
    <m...@4...net>
    <pcq42s$3gd$1@node2.news.atman.pl>
    <5af0a1ac$0$677$65785112@news.neostrada.pl>
    <11qg440cerm51$.18fzwf6i621um$.dlg@40tude.net>
    <pct0bd$hp3$1@node1.news.atman.pl>
    <1thnd59ttgcgb$.12avehngv4bht$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 155.133.35.236
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1525846493 19586 155.133.35.236 (9 May 2018 06:14:53
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 9 May 2018 06:14:53 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/31.2.0
    In-Reply-To: <1thnd59ttgcgb$.12avehngv4bht$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2631062
    [ ukryj nagłówki ]

    > Ale bezpieczników nie sprawdza - pytanie też czy nie jest to celowe, bo
    > jednak taki czujnik działania bezpiecznika musiałby mieć komparator łączący
    > biegun przed i za bezpiecznikiem i porównujący napięcie.
    > Czyli tak naprawdę robiący jakiś potencjalny mostek wokół tego bezpiecznika
    > Czyli dokłada się kolejny element układanki który też może się zepsuć i
    > potencjalnie narobić szkód.
    > Można zrobić bezpiecznik z dwoma obwodami - jeden prawdziwy, drugi dla
    > komputera. No ale to znowu też jakieś skomplikowanie układu i potencjalnie
    > zwiększenie awaryjności.

    Średnio rozgarnięty elektronik zrobi to dobrze, więc specjaliści u
    producenta pewnie też dali by radę... chyba.
    Mostka żadnego nie musi być, można sygnał z za bezpieczenika "światłem"
    przekazać przed bezpiecznik :)


    > W zasadzie zrobili najprostsze co można było zrobić - zwykły mechaniczny
    > bezpiecznik. Który widać że jest wyłączony.

    No właśnie, widać, ale jakoś nikt nie zauważył, czyli nie widać.
    Wiem, że to nie jest pierwszej konieczności obwód i jak podwozie
    zawiedzie to jest czas na reakcję i spokojne sprawdzenie, ale jak
    pokazał przykład - to nie działa, więc należało by zrobić coś, co pomoże
    w diagnostyce.
    Pomijając skandaliczny moim zdaniem sposób zamontowania i podejście w
    stylu dziecka do tematu, wystarczy dać matrycę lampek za bezpiecznikami.
    Jak któryś wypadnie, to od razu widać który przecież.
    To tylko banalny przykład jak można to zrobić tak, aby działało.

    > Tu jest jeszcze pytanie czy osoba która sprawdzała te bezpieczniki,
    > wiedziała jak wygląda bezpiecznik wyłączony?
    > Czy może spodziewając się czegoś zupełnie innego niż stan zastany -
    > zignorowała ten rozłączony bezpiecznik.

    Pewnie w amoku nie zwróciła uwagi. U mnie jak elektryk wbił sobie kozik
    w rękę, to ani ja, ano on nie znaleźliśmy apteczki w samochodzie. Ja
    miałem dwie, on jedną, żadnej nie użyliśmy i szybko pojechaliśmy do
    szpitala. Później na spokojnie u niego apteczka była przełożóna do drzwi
    - bo ostatnio potrzebował, a ja wyciągnąłem jeszcze starszą, z której
    sypały się już bandaże, choć pod nią leżały dobre. Tak się dzieje w
    stresie i nie ma co zakładać chłodnej logiki w sytuacjach kryzysowych.
    Nie każdy jest Rambo. :)

    > Moim zdaniem również oczywistym (i podstawowym) błędem było nieumieszczenie
    > w procedurze awaryjnej, sprawdzenia po kolei wszystkich bezpieczników (ze
    > wskazaniem ich dokładnej pozycji).

    Jasne, ale kto to będzie ze zrozumieniem czytał jak będzie problem? Film
    Grawitacja - tam ślicznie jest pokazane jak odpalić lądownik z
    podręcznika. Nie sądzę, żeby było to aż tak banalne i dało się wyczytać
    w 10 minut.

    > Ale możę też nie było nigdy ani katastrof, ani żadnych problemów
    > wynikających z nieustaleniem tego że bezpiecznik się rozłączył.
    >
    > Same rozłączenia z pewnością się zdarzały, ale po to mają wizualny wskaźnik
    > żeby szybko znaleźć winowajcę.

    Pewnie tak. Ale to nie zwalnia z myślenia. Dlaczego nie dali
    bezpieczników na podłodze - bo każdy by sobie ryjek rozbił o nie a w
    końcu by je uszkodził. Dali na bok... ale już nie pomyśleli do końca.


    Miłego.
    Irek.N.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: