-
Data: 2018-05-09 01:02:37
Temat: Re: Bentley....
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 08 May 2018 22:12:29 +0200, Irek.N. napisał(a):
>> Sam sobie próbuję wyobrazić co tam się musiało dziać na pokładzie, że dali
>> radę tego nie zauważyć.
>> Wygląda na to, że człowiek w obliczu zagrożenia jest w stanie popełnić
>> absolutnie każdy błąd, który tylko pogrąża go w niebezpiecznej sytuacji.
>>
>> Bo z raportu wygląda, że to drugi pilot sprawdzał te bezpieczniki i to
>> chyba kikukrotnie.
>>
>> Tu też nauczka - choćby nie wiem jak dokładnie ktoś coś zrobił, jeśli jest
>> to ważne, to druga osoba powinna tą czynność powtórzyć.
>>
>
> No ale zaraz. To nie ma tam żadnego komputera pokładowego, żeby pokazać
> komunikat w ludzkim języku?
Trochę jest - komunikat o niskim poziomie płynu, będącym wynikiem
nieszczelności układu, pochodził właśnie z takiego komputera i wyrażony był
ludzkim językiem.
Ale bezpieczników nie sprawdza - pytanie też czy nie jest to celowe, bo
jednak taki czujnik działania bezpiecznika musiałby mieć komparator łączący
biegun przed i za bezpiecznikiem i porównujący napięcie.
Czyli tak naprawdę robiący jakiś potencjalny mostek wokół tego bezpiecznika
Czyli dokłada się kolejny element układanki który też może się zepsuć i
potencjalnie narobić szkód.
Można zrobić bezpiecznik z dwoma obwodami - jeden prawdziwy, drugi dla
komputera. No ale to znowu też jakieś skomplikowanie układu i potencjalnie
zwiększenie awaryjności.
W zasadzie zrobili najprostsze co można było zrobić - zwykły mechaniczny
bezpiecznik. Który widać że jest wyłączony.
Tu jest jeszcze pytanie czy osoba która sprawdzała te bezpieczniki,
wiedziała jak wygląda bezpiecznik wyłączony?
Czy może spodziewając się czegoś zupełnie innego niż stan zastany -
zignorowała ten rozłączony bezpiecznik.
Moim zdaniem również oczywistym (i podstawowym) błędem było nieumieszczenie
w procedurze awaryjnej, sprawdzenia po kolei wszystkich bezpieczników (ze
wskazaniem ich dokładnej pozycji).
> A to tylko samochód - one w zasadzie nie spadają ;)
Ale możę też nie było nigdy ani katastrof, ani żadnych problemów
wynikających z nieustaleniem tego że bezpiecznik się rozłączył.
Same rozłączenia z pewnością się zdarzały, ale po to mają wizualny wskaźnik
żeby szybko znaleźć winowajcę.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.18 01:10 Tomasz Pyra
- 09.05.18 02:25 J.F.
- 09.05.18 07:16 Shrek
- 09.05.18 07:27 Shrek
- 09.05.18 07:36 p...@g...com
- 09.05.18 08:09 Irek.N.
- 09.05.18 08:20 Irek.N.
- 09.05.18 08:24 Irek.N.
- 09.05.18 09:25 J.F.
- 09.05.18 10:05 Tomasz Pyra
- 09.05.18 10:15 Tomasz Pyra
- 09.05.18 11:34 Marek
- 09.05.18 17:40 Tomasz Pyra
- 09.05.18 19:17 Shrek
- 09.05.18 19:26 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=