  • Data: 2024-05-17 12:40:43
    Temat: Re: Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 17 May 2024 11:39:53 +0200, Myjk wrote:
    > Fri, 17 May 2024 11:19:00 +0200, J.F

    > Ale jak przyjdzie do oclenia, to zapłacą, bo nie są
    > z europejskiej sekty producentów samochodów spalinowych.

    Oczywiscie, że nie zapłacą.
    Za co ty chcesz płacic cło, jak samochód pochodzi z europejskiej
    fabryki? I gdzie - cło się płaci, jak towar przekracza granice
    zewnętrzne UE.

    Natomiast części róznego rodzaju, które fabryka sprowadza do montażu,
    mogą być oclone.

    > Podobno nie trzeba zachęcać, ludzie ponoć swój rozum majoo.

    Na razie było o wyzszosci ulgi podatkowej nad dopłatami bezpośrednimi
    ... taką tezę stawiałeś ? :-)

    > Liczyłem to z kolegą z Mitsubishi na podstawie iMiEV. Sprzedawali go na
    > poczatku za 160 tys. (taczka segmentu A), do carsharingu szły za 80.
    > Jednocześnie Mitsu Spacestar (segment B) pracownik mógł kupić za 28 tys. zł
    > (w salonie 56) a producent zarabiał swoje.

    No ala to są jakies promocje różne. Zobacz lepiej w fakturę, za ile
    salon kupuje normalne auto.
    Po czym ... jaką premię roczną dostaje.

    W USA to się nawe doszukasz, ile salon płaci za auto.
    Ale jaką ma premię dodatkową, to już nie :-)

    > To uwzglęniając nawet Spacestar
    > +/- bateria do iMiEV pomniejszone o wartość silnika, skrzyni, to nie
    > powinien kosztować więcej jak 50 dla klienta. A przypomnę że kosztował 160,
    > po paru latach zjechał do 120.

    > Ale z Tesli się śmiali, a teraz idą w tę samą stronę.

    Ale Tesla nadal ma salony?

    ładnych pare lat temu miały być salony wielomarkowe, tanie, ale widać
    coś nie wyszło.

    Osobna sprawa, ze producent potrzebuje sieci serwisów ..

    J.