    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bedzie lepiej
    Date: Fri, 18 Jan 2013 23:14:00 +0100
    <50f3dac9$0$1310$65785112@news.neostrada.pl> <kd0m3i$l78$3@dont-email.me>
    <50f3dc5f$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    <ygmhdjg2xumr$.dlg@myjk.org> <kd1vqv$sbd$1@usenet.news.interia.pl>
    <50f5014a$0$1301$65785112@news.neostrada.pl>
    <kd3qms$g6o$1@usenet.news.interia.pl>
    <50f57b2a$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <kd4ol6$rj9$1@usenet.news.interia.pl>
    <50f6814d$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <kd74ra$96s$1@usenet.news.interia.pl>
    <183w7ayy7w3n5$.b6xmgr0h7ujt$.dlg@40tude.net>
    <kd8eun$599$1@usenet.news.interia.pl>
    <6zkz0i91vnsb$.hnlaou9dp84s$.dlg@40tude.net>
    <kda5em$pi3$1@usenet.news.interia.pl>

    Dnia Fri, 18 Jan 2013 01:36:37 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):
    > No ba, mysmy komunizm przezyli, to z UE sobie nie damy rady? Ile razy
    > spotykam jakiegos obcokrajowca, to pytam jak jest po ichniemu
    > "kombinowac" pracowicie i cierpliwie tlumaczac co to po naszemu znaczy.
    > I wiesz co? Powinnismy to slowo opatentowac, albo zastrzec w UE jak
    > oscypki;-)

    Oni tez kombinuja. Moze nie wszyscy, ale co zdolniejsi kombinuja :-)

> [...]
    > Wiesz, robilem w Technikum prace dyplomowa, taki fajny aparacik na cudem
    > zdobytych TTLach i innych czesciach zapewne kradzionych z jakis Unitr.
    > Mniejsza z tym. Kilkanascie lat pozniej spotkalem swiezego absolwenta
    > mojego technikum, od slowa do slowa, okazalo sie, ze to moje druciarstwo
    > caly czas znakomicie dziala i jest w uzyciu. Nosz kurde, dumnym jestem
    > jak diabli. No ale dzis wprawdzie to samo pobieraloby 1/100 tego pradu i
    > 1 procek obskoczylby wszystko, ale czy dalbym na ROHS gwarancje dluzsza
    > niz miesiac? Jakis dziwny jestem i lubie robic cos trwalego i porzadnego.

    Ale aparatura kontrolno-pomiarowa to chyba moze byc nadal tak lutowana.

    > Jedyne rozpuszczalne zwiazki Pb to octan i azotan.

    Oba w przyrodzie wystepuja.

    > Mielismy nizszy (ksiazki, zarcie, ubranka dla dzieci, zerowa byla na
    > niektore czasopisma specjalistyczne),

    Teraz tez mamy obnizone ... ale tu juz Unia dyktuje na co mozna obnizyc.

    > no i byly zlote czasy jak stawka
    > tego podatku... nie bylo tego podatku.
    > Pamietam jak wprowadzali VAT. Eksperci sie wypowiadali, ze to nie
    > wplynie na wzrost cen. Ja, amator, twierdzilem, ze owszem wplynie.
    > Nie pamietam kto mial racje, podpowiesz?;-)

    Eksperci ?
    bo nie wiem czy pamietasz ze wtedy mielismy podatek obrotowy.
    Rozny, ale czesto 20%. I istotnie podrozaly komputery .. i co jeszcze ?

    > Zalezy gdzie. W mojej wspolnocie mieszkaniowej kazalem kupic wor zarowek
    > do oswietlenia na klatkach schodowych.

    A nie lepiej ledy ?

    > Eeetam, grzejnik emitujacy dodatkowo swiatlo widzialne jest lepszy,
    > no... i blizszy prawdy;-)

    Mialem w garazu lampe reczna na zarowke ... oj, czesto wymagala nowej.
    W koncu kupilem swietlowke.

    > No i fajnie, tez mnie to cieszy.

    Ale to Unii zasluga, bo ministry sie zmienialy, a jakos zaden nie wpadl na
    pomysl zeby maslo musialo byc z masla.

    > A czy ci urzednicy naprawde az tak k'ewsko sie nudza, ze za swoje kilka
    > tys eurow miesiecznie musza wymyslac takie pierdoly?

    Moze byl jakis problem i wloskie sedzenie nie pasowalo do dunskiej d* :-)

    > Sobie. Byla nie tak dawno jakas zawierucha z cukrem. Nie pamietam o co
    > chodzilo, w kazdym razie cukru bylo malo,

    chodzilo o to ze w Australii byla powodz i uprawy zalalo.
    W Australii wielka kleska, a na swiecie ... wzrost
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sugar#Producing_countri
    es

    Ale spekulanci gieldowi spanikowali i cena skoczyla trzy razy.

    Tylko ze ... to nadal argument na nic. Cukier temat skomplikowany, a
    produkcja w Europie sie nie oplaca i stad wszystkie problemy. Sami
    musielibysmy robic to co UE robi.

    > ludzie masowo wykupywali jesli
    > trafili. No i jestem sobie na zakupach w Auchanie, a tu jakas kobieta
    > biegnie z okrzykiem: "Cuuukieeer zuciiilii". Nie przypuszczalem, ze to
    > jeszcze po '89 uslysze.

    A ja skorzystalem i przywiozlem z Niemiec, bo tam tanszy.
    I dzieki unii zadel celnik mi do bagaznika nie zagladal :-)

    J.