  • Data: 2022-06-13 14:07:12
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 13 Jun 2022 13:16:23 +0200, Cavallino wrote:

    > Cały czas mówimy o brandzlowaniu się hejterów mitycznym "jednym ciągiem".
    >
    > W innym przypadku, czyli jak robisz przerwy, to i tydzień można jechać
    > bez zmęczenia i ryzyka.

    Toz ci przeciez wielokrotnie pisalem.
    Jadąc "na urlop nad morze" 600km to jedna przerwa moze byc,
    nawet dluzsza. Ba - zniose dwa razy w roku chocby i 4, ale nie bede z
    tego powodu pisal, ze elektryk rownie dobry.

    Jadac sluzbowo do Warszawy potrzebuje ok 350km i to raczej
    jednym ciagiem, bo inaczej musze wstawac gdzies w srodku nocy.
    Moze byc gdzies po drodze 5 minut przerwy na toalete,
    czy dodatkowe 5 na tankowanie LPG, choc to juz bylo lekko uciazliwe
    :-)
    Przy powrocie juz mi sie mniej spieszy, zjesc i tak cos trzeba,
    ale mam na uwadze, zeby o sensownej porze do domu wrocic, a nie
    pojechalem przeciez na 15 minut.

    Ale jadac do Austrii na narty, czy nawet "nad morze" do Chorwacji,
    to mi zalezy na tym, zeby w "jeden dzien" dojechac.
    I to w 13h, a nie w 20.
    Jeden dluzszy postoj niemal niezbedny, bo cos zjesc trzeba,
    ze dwa krotkie na toalety tez mogą byc - ale ile w tym czasie
    doładuję?
    LPG sie 5 minut tankowalo, diesel starcza na dwa razy wiecej :-)

    No chyba, zeby sie tak na ladowarkach przekimac po pol godzinki ...
    ale to wygodny fotel potrzebny, czasem 4,
    albo wygodna lezanka, z daszkiem i ogrzewaniem :-)

    > Za mało.

    Dla ciebie za malo, dla tamtego w sam raz.

    > W 30 minut możesz nie zdążyć.

    No to kolejna wada elektryka ... ale dopiero na naprawde szybkich
    ladowarkach :-)

    > Przecież o dewiantach pisać nie będę.

    To jest norma, Ty jestes jakis dewiant :-)

    > Zapytaj autora, jak Cię to tak mocno ciekawi.

    Benzyna po 2 euro.
    Czyli raczej teraz.
    A wlasnie o to mi chodzilo w kwestii kosztow - Putin mocno namieszal.

    > Nie liczyłeś.

    7*2/3=4.66667

    > Do wszystkiego.
    > SC jest tani, inne szybkie ładowarki - niekoniecznie.
    > Albo musisz kupić abo, albo zapłacić drogo.

    > Dla Tesli - jest.
    > W sensie że mówimy o cenie bez abo.

    No, kolejny argument za Teslą?

    > Ale to nie są żadne różnice w rozważaniu.
    > Jakoś przeżyję dodatkową 1 h w podróży i załaduję na nieco wolniejszej
    > stacji (zresztą i tak nie mogę wiele szybciej, bo nie kupiłem auta za
    > cenę Tesli).

    A tu widzisz - przyklad dotyczy modelu "long range", z
    90 czy nawet 100kWh bateria, ktora sie bedzie ładowała 2h z 50kW
    ładowarki. Czy tam 1.5h od 10 do 85%.

    1200km jesli dobrze licze wymaga 212kWh, jesli 60kWh zabierzesz z
    domu, to i tak trzeba 152kWh dodatkowo. 3h ladowania mocą 50kW.
    1h ci daje tytulem obiadu, bez szybkich ladowarek brakuje jeszcze 2h.

    > Np. Hyundai Inoiq 5 i Kia ev6.

    > Wejdż sobie na stronę Ionity i sprawdź.

    Cos im sie sie nie podoba.
    W Polsce zadnej, w Czechach juz troche ?

    J.