  • Data: 2022-06-08 16:13:23
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 7 Jun 2022 18:24:19 +0200, m4rkiz

    > pv trochę trudniej ująć w takim zestawieniu bo zapłaciłem 45k, jest na dachu, może
    > podziała jeszcze 15 lat, a może za dwa lata padnie falownik albo rozwali ją grad

    45k za jaką moc? Mnie po dotacjach 10kWp kosztowało 18 tys. z najdroższym
    możliwym sprzętem -- panele Jinko i falownik Fronius, który swoją drogą ma
    10 lat gwarancji. Twój też pewnie ma minimum 5 lat, a od dwóch lat
    standardem jest 10-12 lat. Nawet CHiński GoodWe, 2x tańszy od Froniusa, ma
    10 lat gwarancji. Nie masz ubezpieczenia na dom? Ja mam, 400 zł kosztuje
    rocznie. Mam w tym ubezpieczone panele w standardzie do kwoty AFAIR 30 tys.
    Wszystkich grad raczej nie rozpieprzy, a nawet jeśli, to jest to w porywach
    1/3 kwoty na którą są ubezpieczone.

    --
    Pozdor
    Myjk