  • Data: 2022-06-08 16:49:14
    Temat: Re: Będzie hejt!
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Też jakiś pomysł. Ale w blokach mieszka połowa ludności.

    W dodatku większość bez garaży. I nie - nie wybudujesz. Tak w praktyce
    wygląda "ifrastruktura jest w praktyce gotowa, no może trochę poprawić i
    inteligentne ładowarki"

    BTW - z tymi 16A gniazdkami to też nie jest tak prosto, bo nie wystarczy
    ich na ścianie powiesić, ale jeszcze zasilić - bilans mocy to jedno i
    jak już pisałem na jedno mieszkanie liczy się instalację zasilającą na
    poziomie kilowata z kawałkiem - a to znaczy że jak wszyscy na raz zaczną
    ładować nawet 16A to będzie trzy razy za dużo. Czyli trzeba przebudować
    instalację budynkową łącznie z transformatorami oraz przyłacze.

    ... i dalej sieć. Tak na szybko licząc cała warszawa (w granicach
    administracyjnych) ma w RPZach na średnim jakies 1,8GW (znaczy ma dwa
    razy więcej, bo redundantnie, ale wiadomo o co chodzi). Pewnie coś się
    zmieniło, ale rząd wielkości ten (też liczyłem z grubsza).

    1kW na łba (łacznie z metrem, tramwajami, koleją, lotniskiem,
    przemysłem, biurami i sklepami). Teraz widać skalę problemu?

    https://www.skyscrapercity.com/threads/warszawa-sie%
    C4%87-elektroenergetyczna.1651495/

    Albo inaczej - cały system energetyczny - moc osiągalna to 50 GW - z tym
    że wbrew temu co się wydaje, to nie jest moc jaką możemy osiągnąć "na co
    dzień". Powiedzmy optymistycznie że do 40 GW dojdziemy - dobra do 37 GW,
    żeby łatwiej liczyć. Znów to samo - 1kW na łba. Zakładając że na jednego
    mieszkańca przypada pół samochodu (a szacuje się że więcej), to mamy 2kW
    na samochód jakby wszystko inne wyłączyć. Więc nie 16A a już 10A, no ale
    karaju na noc nie zamykamy więc wyjdzie 6A - ładujcie:P

    Tyle możemy na dzień dzisiejszy zaproponować. A wtedy i tak jebnie
    wcześniej czy póżniej (i raczej wcześniej - o czym świadczy to że władza
    sobie przypomniała nagle o stopniach zasilania i że trzeba wyznaczyć
    odbiorcom rzeczywiste limity poboru energii). Nie ma mowy żeby bez
    dużych inwestycji zastąpić spalinki elektrykami. Nie ma mowy żeby
    zbudować infastrukturę dla wszystkich bo przecież starszych bloków nie
    wyburzysz żeby garaże zbudować. Każdy kto mówi o zakazie spalinek w
    ciągu półtorej dekady mówi w istocie o tym, że plebs nie powinien mieć
    dostępu do własnego auta.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!